منابع ارشد مهندسی پلیمر – ضرایب دروس و بازار کار

منابع ارشد مهندسی پلیمر
محتوای جدول

انتخاب صحیح منابع ارشد مهندسی پلیمر مسیر قبولی برای کنکور را هموار تر می کند.

دانشجویان پس از ثبت نام کنکور ارشد 1400 می بایست منابع مناسبی را براساس رشته مورد علاقه خود انتخاب کنند و با توجه به این منابع برنامه ریزی تحصیلی خود را تدوین نمایند.

لازمه موفقیت در کنکور برنامه ریزی اصولی و مطالعه منابع مفید است. بدین منظور ما در این مقاله می خواهیم منابع کنکور ارشد مهندسی پلیمر را معرفی کنیم و بازار کار این رشته را مورد بررسی قرار دهیم.

برای آشنایی بیشتر با الو سلام مشاور همراه باشید:

منابع ارشد مهندسی پلیمر

کنکور کارشناسی ارشد مهندسی پلیمر

مهندسی پلیمر یکی از رشته های مجموعه گروه امتحانی فنی و مهندسی است.

متقاضیانی در هنگام ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد این رشته را به عنوان رشته اصلی خود انتخاب می کنند، می بایستبرنامه ریزی برای کنکور ارشد 1401 را براساس منابع کنکور ارشد مهندسی پلیمر انجام دهند.

با توجه به دفترچه ثبت نام ارائه شده از سوی سازمان سنجش کشور برای شرکت در کنکور ارشد مهندسی پلیمر نیازی به داشتن رشته مرتبط نیست و کلیه دانشجویان رشته های مختلف می توانند با مطالعه منابع مفید و مناسب برای موفقیت در کنکور و قبولی در رشته محل مورد نظر تلاش کنند.

مهندسی پلیمر یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین رشته های مهندسی است که هر سال داوطلبان زیادی بر روی صندلی های کنکور می نشینند و برای موفقیت در کنکور با یکدیگر رقابت می کنند.

با توجه به اینکه 50 درصد از وسایل و ابزار های مورد استفاده توسط انسان ها از مواد پلیمری ساخته می شود بنابراین تعلیم و تربیت افراد متخصص در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

داوطلبان برای پذیرش در رشته محل مورد علاقه خود در رشته مهندسی پلیمر باید به ضرایب هر درس که در دفترچه ثبت نام کنکور درج می شود دقت کنند و برنامه ریزی تحصیلی خود را براساس آن انجام دهند. بدین صورت، دروسی که دارای ضرایب بیشتری هستند برای مطالعه ارجعیت بیشتری خواهند داشت.

رشته ارشد مهندسی پلیمر شامل دروس زیر می باشد:

  • زبان عمومی و تخصصی انگلیسی
  • شیمی پلیمر و مهندسی پلیمریزاسیون
  • ریاضیات مهندسی
  • تکنولوژی پلیمر (الاستومر، پلاستیک، کامپوزیت)
  • شیمی فیزیک پلیمرها و خواص فیزیکی و مکانیکی پلیمرها
  • پدیده های انتقال (رئولوژی، انتقال حرارت، انتقال جرم)
  • کنترل فرآیند های پلیمری و مکانیک سیالات

 از آن جایی که دانشجویان دانشگاه آزاد هم در آزمون جامع برگزار شده توسط سازمان سنجش شرکت می کنند بنابراین منابع معرفی شده می تواند برای این دسته از داوطلبان مفید باشد.

جدول ضرایب دروس رشته مهندسی پلیمر به تفکیک گرایش

رشته گرایش کد ضریب ضرایب دروس امتحانی به ترتیب دروس
(از راست به چپ)
1 2 3 4 5 6 7
مهندسی پلیمر فراورش 1 1 2 3 3 2 2 2
نانوفناوری
پلیمریزاسیون 2 1 3 2 2 2 2 2
کامپوزیت
علوم پایه 1 1 2 3 3 2 2 2

منابع کنکور کارشناسی ارشد مهندسی پلیمر 1401

مهندسی پلیمر شامل 5 گرایش در کنکور کارشناسی ارشد است که کد ضرایب آن به صورت زیر دسته بندی می شود.

کد ضریب 1 : رشته مهندسی پلیمر گرایش های فراورش، نانو فناوری و علوم پایه

کد ضریب 2 : رشته مهندسی پلیمر گرایش های پلیمریزاسیون و كامپوزیت (مواد مركب)

رشته مهندسی پلیمر جز رشته های شناور آزمون ارشد است، به این معنی متقاضیان می توانند علاوه بر این رشته یکی از رشته های شناور را به عنوان رشته دوم خود انتخاب کنند.

بنابراین علاقه مندان به این رشته می توانند با اطلاع از ضرایب دروس خود و مطالعه منابع مفید و مناسب در کنکور 1401 موفق شوند.

برخی از بهترین منابع مهندسی پلیمر به شرح زیر است:

عناوین دروس امتحانی منابع
تکنولوژی پلیمر (الاستومر، پلاستیک، کامپوزیت) 1- مقدمه ای بر ویسکوالاستیسیته پلیمرها، تالیف جان الکونیس، ویلیام مک نایت، مایکل شن، ترجمه پرویز نورپناه و شهرام ارباب، انتشارات دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) 2- مواد پلاستیک، تالیف حسین امیدیان و علی پورجوادی، انتشارات مرکز نشر دانشگاهی 3- تکنولوژی جامع لاستیک تالیف هافمن 4- کاربرد کامپوزیت ها در مهندسی پزشکی، تالیف محمد ربیعی، فتح الله مضطرزاده و ژامک نورمحمدی، انتشارات دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران)
شیمی پلیمر و مهندسی پلیمریزاسیون 1- اصول بسپارش، تالیف جورج ادیان، ترجمه حسین امیدیان و مهدی وفاییان، انتشارات مرکز نشر دانشگاهی 2- مبانی مهندسی پلیمریزاسیون: روشهای پلیمریزاسیون، تالیف وحید حدادی اصل، انتشارات دانشگاه صنعتی امیرکبیر 3- پلیمریزاسیون های کنترل شده، تالیف محمد نجفی، مهدی سلامی کلجاهی و وحید حدادی اصل
ریاضیات مهندسی 1-  ریاضیات کاربردی و عددی، بهزاد خداکرمی، انتشارات آزاده 2- ریاضی مهندسی، تالیف دکتر مسعود نیکوکار 3- کاربرد ریاضیات در مهندسی شیمی، تالیف دکتر منوچهر نیک آذر و دکتر ریاض خراط 4- ریاضی مهندسی، تالیف دکتر محمدصادق معتقدی
شیمی فیزیک پلیمرها و خواص فیزیکی و مکانیکی پلیمرها 1- مبانی شیمی فیزیک پلیمرها، تالیف حسین علی خنکدار 2-  شیمی فیزیک پلیمرها، تالیف ناصر محمدی 3- شیمی و تکنولوژی پلیمر، تالیف بخشعلی معصومی و رباب محمدی 4- شیمی فیزیک پلیمرها، تالیف حامد ابراهیمی فریمانی و ابوالفضل محبی
پدیده های انتقال (رئولوژی، انتقال حرارت، انتقال جرم ) 1- انتقال حرارت ترجمه فیلیپ هولمن (تألیف میدلمن) 2- – اصول طراحی و تحلیل در انتقال جرم تالیف سعید پورمهدیان 3- عملیات انتقال جرم تالیف رابرت اولدتریبال 4- انتقال حرارت، تالیف اوزویشیک، مترجم نجاتی
کنترل فرایندهای پلیمری 1- کنترل فرایندها،تالیف لوئل کوپل،ترجمه ایرج گودرزنیا 2- دینامیک و کنترل فرآیندها با نگرش کاربردی در مهندسی پلیمر، تالیف مهدی رفیع زاده 3- سیستم های کنترل فرآیند،تالیف علیرضا فاتحی 4- کارشناسی ارشد کنترل فرآیند، تالیف علیرضا سلیمی 5- کنترل فرآیند در مهندسی پلیمر، تالیف فاطمه رجب زاده
مکانیک سیالات 1- مکانیک سیالات، تالیف رابرت فاکس و آلن مک دونالد، مترجم بهرام پوستی 2- مکانیک سیالات، تالیف فرانک ام وایت، مترجم محمدرضا افضلی 3- مکانیک سیالات، تالیف محسن لطف زمان
زبان تخصصی مهندسی پلیمر 1- انگلیسی برای دانشجویان رشته فنی و مهندسی (English for the Students of Engineering)، تالیف دکتر پرویز بیداهری 2- زبان تخصصی مهندسی شیمی (English for students of chemical engineering)، تالیف دکتر نصرت الله غیاثی 3-  زبان تخصصی مهندسی پلیمر، تالیف ساینا رضانژاد و ابوالفضل محبی

ما سعی کردیم در بین بی شمار منابعی که وجود دارد بهترین منابع را معرفی کنیم.

توجه داشته باشید بهترین منابع برای مطالعه مفید و اثر بخش، مطالعه سوالات سال های گذشته کنکور است، به این دلیل شما با نحوه تست زنی، نحوه طرح سوالات و به طور کلی با سطح آن آشنا می شوید و بهتر می توانید خود را برای پاسخ به سوالات کنکور آماده کنید.

بازار کار مهندسی پلیمر

سوالات زیادی در خصوص بازار کار رشته مهندسی پلیمر پرسیده می شود. این رشته یکی از بهترین و پر داوطلب ترین رشته های مهندسی محسوب می شود.

توجه داشته باشید افرادی که می خواهند در این رشته موفق شوند می بایست به دروس ریاضی و شیمی تسلط خوبی داشته باشند، زیرا کلیه مطالب این رشته با ریاضی و شیمی سرو کار دارد.

هدف این رشته تولید محصولات پلیمری از جمله لاستیک، پلاستیک، کاغذ و … است. با توجه به نیاز جامعه به افراد متخصص و کاردان در این زمینه برای تامین و تولید محصولات مورد نیاز مردم، از بازار کار خوبی برخوردار است.

دانشجویان رشته مهندسی پلیمر می توانند با مطالعه مناسب مفید در این رشته پذیرفته شوند و با فارغ التحصیلی و دریافت مدرک معتبر وارد بازار کار شوند.

جمع بندی

مهندسی پلیمر جز بهترین رشته های مهندسی است که با برخورداری از بازار کار خوب در بین دانشجویان محبوب شده است. داوطلبان زیادی برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در این رشته به رقابت می پردازند. لازمه موفقیت در کنکور مطالعه منابع مفید به صورت برنامه ریزی شده است. افراد می توانند منابع مرتبط با دروس خود را به صورت یک برنامه ریزی اصولی مطالعه کنند.

ما در این مقاله سعی کردیم بهترین منابع کارشناسی ارشد مهندسی پلیمر را معرفی کنیم و بازار کار این رشته محبوب را مورد بررسی قرار دهیم در صورت هر گونه سوال یا ابهام در این خصوص و یا برنامه ریزی برای کنکور کارشناسی ارشد 1401 با شماره های مندرج تماس بگیرید. کارشناسان الو سلام مشاور آماده راهنمایی و کمک به شما عزیزان می باشند.

شماره تماس

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا