نحوه ثبت نام پیش دبستانی مجازی + محتوای آموزشی

نحوه ثبت نام پیش دبستانی مجازی
محتوای جدول

وزارت آموزش و پرورش امکان ثبت نام پیش دبستانی مجازی به صورت رایگان را برای نو آموزان فراهم کرده است.

باتوجه به شیوع کرونا و تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی، آمار ثبت نام پیش دبستانی به طور چشمگیری کاهش یافته است. در همین راستا با فراهم شدن آموزش مجازی پیش دبستانی به صورت رایگان امکان تحصیل برای بسیاری از بچه های نو آموز فراهم شده است.

طرح ملی پیش دبستانی مجازی از تاریخ 19 مهر همزمان با شروع هفته کودک شروع شد و بسته های آموزشی طراحی شده برای آموزش ارائه می شود.

اگر می خواهید بدانید پیش دبستانی مجازی چیست، سامانه ثبت نام پیش دبستانی مجازی چه وظیفه ای دارد و نحوه ثبت نام پیش دبستانی مجازی به چه صورت است، با الو سلام مشاور همراه باشید:

نحوه ثبت نام پیش دبستانی مجازی

پیش دبستانی مجازی چیست؟

پیش دبستانی یکی از دوره های مهم برای بچه ها است. در این دوره آمادگی های لازم جهت ورود به مدرسه و آموزش های تحصیلی به کودکان ارائه می شود. علاوه بر این نوآموزان در این سن نسبت به سایر دوره های تحصیلی آمادگی بیشتری جهت یادگیری و پذیرش آموزش های تحصیلی و رفتاری دارند.

تمام موارد اولیه و ضروری برای ورود به مدرسه و شروع پایه تحصیلی به نوآموزان در پیش دبستانی آموزش داده می شود.

با توجه به مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا و عدم امکان حضور نوآموزان در مراکز آموزشی، بسیاری از خانواده ها به دلیل ترس از این بیماری مانع از ثبت نام فرزندان خود در مراکز آموزشی پیش دبستانی شده اند. از این رو وزارت آموزش و پرورش جهت حفظ سلامت نو آموزان و ارتقای آموزشی و تحصیلی در این سنین طرح ملی پیش دبستانی مجازی را راه اندازی کرده است.
در این طرح برنامه های آموزشی در راستای آموزش نوآموزان طراحی شده است.این مجموعه شامل فعالیت‌هایی در زمینه ریاضی، علوم، زبان‌آموزی، دست‌ورزی و هنر است.

نحوه ثبت نام پیش دبستانی مجازی

نحوه ثبت نام پیش دبستانی مجازی

 سایت ثبت نام پیش دبستانی مجازی شرایطی را برای نو آموزان قرار داده است که رعایت آن برای ثبت نام الزامی می باشد. بنابراین والدین می بایست به شرایطی که در ادامه بیان می شود دقت کنند زیرا در غیر این صورت امکان ثبت نام فرزندان خود را از دست خواهند داد.

شرایطی که سامانه ثبت نام پیش دبستانی مجازی قرار داده است به شرح زیر است:

  • سن ورود به پیش دبستانی مجازی برای کلیه ی نو آموزان 5 سال می باشد.
  • آموزش می بایست از طریق برنامه شاد برای پیش دبستانی و کمک خانواده انجام شود.
  • محل ثبت نام توسط کار گروه آموزشی هر شهر و منطقه تعیین شده و در محل تعیین شده به صورت حضوری یا مجازی انجام می شود.
  • ثبت نام در طرح پیش دبستانی مجازی مخصوص نو آموزانی است که در سامانه سناد ثبت نام نکرده اند.
  • نو آموزانی که قبلا در مراکز دولتی و یا غیر دولتی ثبت نام کرده اند مجاز به ثبت نام پیش دبستانی مجازی نخواهند بود.
  • محتوای آموزش مجازی پیش دبستانی

نکته:

توجه داشته باشید برای صرفه جویی در زمان، نو آموزان بعد از انجام ثبت نام مجازی به مراکز و پایگاه های سنجش هر منطقه معرفی می شوند و فرآیند سنجش و غربالگری آن ها یک سال زودتر انجام می گیرد. 

نحوه ثبت نام پیش دبستانی مجازی

محتوای آموزش مجازی پیش دبستانی

برای آموزش نوآموزان به صورت مجازی بسته های آموزشی مختص این دوره طبق چارچوب های مصوب آموزش و پرورش، در هر دو طرح ملی و منطقه ای آماده و به صورت مجازی به پیش دبستانی ها ارائه می شود. برای آشنایی بیشتر با محتوای آموزشی به نکات زیر دقت کنید.

  • آموزش های مجازی در بستر برنامه شاد برای پیش دبستانی ها اجرا می شود.
  • برنامه های آموزشی این دوره از طریق تلویزیون در شبکه آموزش و شبکه های استانی هر منطقه توسط کارشناسان آموزشی، مربیان و معلمان پیش دبستانی آموزش داده خواهد شد .
  • نوآموزانی که امکان دسترسی به امکانات لازم جهت آموزش مجازی ندارند. بسته های متناسب با شرایط زندگی آن ها ارائه خواهد شد.

جمع بندی

پیش دبستانی یکی از مراحل مهم برای کودکان است، زیرا این مرحله آن ها را برای ورود به مدارس و یادگیری مطالب درسی آماده می کند. همچنین در این دوره مطالب آموزشی در سطح سنین مربوطه ارائه می شود. به دلیل اینکه نو آموزان در این دوره سطح یادگیری بالایی دارند.

با بهره گیری از آموزش مجازی به دلیل شرایط فوق برای بسیاری از نو آموزان امکان تحصیل فراهم شده است. تحصیل پیش دبستانی به صورت مجازی یکی از طرح هایی است که بازخورد خوبی به همراه داشته است.

ما در این مقاله سعی کردیم پیش دبستانی مجازی شرح داده و شرایط ثبت نام در آن را مورد بررسی قرار دهیم. در صورت هرگونه سوال و ابهام در این خصوص کارشناسام الو سلام مشاور آماده راهنمایی و کمک به شما عزیزان می باشند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا