نحوه ثبت پروپوزال در دانشگاه آزاد – 6 گام ثبت پروپوزال در سامانه پژوهشیار

نحوه ثبت پروپوزال در دانشگاه آزاد
محتوای جدول

دانشجویانی که در حال تحصیل در واحدهای مختلف دانشگاه های آزاد اسلامی در سراسر کشور می باشند، به منظور ثبت پروپوزال خود در سیستم آموزشی این دانشگاه، لازم است تا ازسامانه تخصیص داده شده با نام سامانه پژوهشیار، استفاده نمایند.

نحوه ثبت پروپوزال در دانشگاه آزاد در این سامانه مراحل مختلفی دارد که برای این منظور در این مطلب به بخش های مختلفی این عملیات پرداخته شده است تا دانشجویان بدون مشکلی در این راه، بتوانند در سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد پروپوزال خود را ثبت نمایند.

نحوه ثبت پروپوزال در دانشگاه آزاد

نحوه ثبت پروپوزال در دانشگاه آزاد

به منظور ثبت طرح پیشنهادی (پروپوزال) پایان نامه های خود، دانشجویان لازم است تا با ثبت نام در سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد، این فرآیند را آغاز نمایند.

نحوه ثبت پروپوزال در سامانه پژوهشیار در گام های مختلفی در ادامه برای دانشجویان شرح داده شده است:

گام اول

در وهله اول لازم است که دانشجویان با مراجعه به لینک www.ris.iau.ac.ir، و با انتخاب بخش ورود به سامانه پژوهشیار، می توانند حساب کاربری جدیدی با نام و مشخصات فردی خود ایجاد نمایند.

در این قسمت متقاضی لازم است که اطلاعات فردی خود از قبیل نام و نام خانوادگی، کد ملی و تلفن همراه خود را به منظور احراز هویت خود، وارد نماید.

در انتهای این بخش از شما خواسته می شود که کلمه عبور و نام کاربری خود را مشخص نمایید که دانشجو ملزم است که این مشخصات را تا لحظه نهایی تایید و ثبت پروپوزال خود در سامانه، به خاطر داشته باشد.

در صورت تایید ثبت نام دنشجو در این سامانه، از سوی مدیریت گروه آموزشی، پیامک و یا ایمیلی مبنی بر تایید ثبت نام فرد ارسال می گردد.

گام دوم

ورود به حساب کاربری خود به کمک نام کاربری و کلمه عبور ایجاد گردیده در قسمت قبل، با صفحه مختص به خود مواجه می شوید که در سمت راست با انتخاب گزینه «فعالیت های شما» وارد پنجره جدیدی می شوید.

در این پنجره گزینه «درخواست استاد راهنما / مشاور» را انتخاب نموده تا بتوانید مراحل ثبت پروپوزال در سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد را پیش ببرید.

در این قسمت می توانید استاد راهنمای خود را در صورت وجود ظرفیت خالی انتخاب نموده و مراحل بعدی را طی کنید.

لازم به اشاره است که:

تغییر اساتید راهنما و یا مشاور در این سامانه با مشکلاتی همراه خواهد بود لذا حتی الامکان بدون هماهنگی و با اطمینان کامل نسبت به انتخاب اساتید مربوطه اقدام نمایید تا با مشکلات آتی مواجه نگردید.

بعد از درخواست برای انتخاب استاد مشاور و یا راهنما، از آن ها بخواهید با ورود به کارتبل شخصی اساتید، با درخواست شما موافقت نموده تا بتوانید پله های بعدی نحوه ثبت پروپوزال در دانشگاه آزاد را پشت سر بگذارید.

نحوه ثبت پروپوزال در دانشگاه آزاد

گام سوم

پس از تایید اولیه توسط تمامی اساتید (اساتید راهنما و مشاور)، دانشجو می تواند با وارد شدن به کارتابل شخصی خود، نسبت به بارگذاری فایل پروپوزال خود اقدام نماید.

لازم به ذکر است:

اطلاعات وارد شده باید به دقت توسط دانشجو بررسی گردد و بدون کوچک ترین اختلافی با نسخه نهایی در صفحه بارگذاری گردد، چرا که هرگونه تغییر در این اطلاعات، مستلزم اخذ تاییده مجدد از سوی تمامی اساتید راهنما و مشاور و گروه آموزش می باشد.

برای ثبت اطلاعات پروپوزال در سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد لازم است تا فایل وورد با پسوند .doc و یا .docx را در اختیار داشته باشید.

وارد گزینه «خلاصه روش اجرای پایان نامه / رساله » شوید و هر قسمت را تکمیل نمایید. قسمت های چندگانه نظیر :

الف- پیش زمینه علمی موضوع

ب- هدف های کلی و جزئی

ج – طراحی مطالعه

د – روش مطالعه

را تکمیل نموده و از فایل وورد خود برای کپی و جاگذاری در قسمت ها استفاده نمایید.

در پایان این پنجره پس از بررسی و کسب اطمینان از صحت اطلاعات وارده، بر روی گزینه ذخیره کلیک نمایید و وارد مرحله بعدی این قسمت گردید.

گام چهارم

ثبت جدول زمان بندی مراحل اجرای پایان نامه گام بعدی از نحوه ثبت پروپوزال در دانشگاه آزاد در این سامانه می باشد.

با انتخاب گزینه جدول زمان بندی بر روی گزینه ثبت جدول کلیک نموه تا زمان تخصیص داده شده از سوی شما برای هر یک از بخش های پایان نامه مشخص گردد.

عناوین انتخابی در این بخش به شرح زیر می باشد:

  • مطالعات کتابخانه ای
  • جمع آوری اطلاعات
  • تجزیه و تحلیل داده ها
  • نتیجه گیری و نگارش پایان نامه
  • تعیین تاریخ نهایی دفاع

با انتخاب هر یک از این هناوین دانشجو باید تعداد ماه هایی که احتمال می دهد برای تکمیل این قسمت ها لازم است را پیش بینی نماید تا روند پیشبرد و پیشرفت برای اساتید و آموزش مشهود گردد.

هر قسمت را ذخیره نموده و با تایید نهایی جدول پایانی را بارگذاری کرده و وارد مرحله بعدی شوید.

گام پنجم

گام مهم بعدی انتخاب و تعیین روش کار (روش تحقیق) می باشد. برای این منظور لازم است تا دانشجو با انتخاب این گزینه از نوار سمت راست، قسمت هایی از روش تحقیق که در فایل اصلی پروپوزال تهیه شده قرار دارد، کپی و جایگذاری نماید.

عناوین این قسمت:

  • شرح کامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجرا (شامل مواد، تجهیزات و استانداردهای مورد استفاده در مراحل اجرایی تحقیق به تفکیک)
  • روش گردآوری اطلاعات (کتابخانه ای، میدانی و …)
  • ابزار به کار گرفته شده در گردآوری اطلاعات
  • روش ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده ها

هر قسمت را از فایل وورد خود کپی نموده و پس از جایگذاری نهایی، گزینه ذخیره سازی را انتخاب نمایید.

گام ششم

مرحله بعدی در نحوه ثبت پروپوزال در دانشگاه آزاد به انتخاب و تکمیل جدول متغییرها اختصاص داده شده است.

در این پنجره، مطابق با استانداردهایی که در پروپوزال تعریف شده است و به معرفی پارامترهای متغییر در تحقیق خود (مطالعات تحلیلی یا آزمایشگاهی) اشاره کرده اید، کپی و جایگذاری نمایید.

قسمت های دیگری برای تکمیل این پروسه وجود دارند، هم چون برآورد هزینه های تحقیق، هزینه های متفرقه، ضمایم، استفاده از امکانات  آزمایشگاهی و … که تکمیل آن ها منوط به نوع پروپوزال تعریف شده می باشد برای ثبت نهایی، وجود آن ها الزامی نمی باشد.

گام های شش گانه ذکر شده به عنوان راهنمای ثبت پروپوزال در پژوهشیار ، از بخش هایی اصلی تکمیل این فرآیند می باشد که ثبت نهایی آن ها الزامی می باشد.

پس از تکمیل تمام بخش ها، با انتخاب گزینه خاتمه و ارسال، فایل های تکمیل شده برای اساتید راهنما و مشاور ارسال می گردد تا نظر نهایی خود را در رابطه با آن وارد نمایند.

در صورت موافقت تمامی اساتید و با تایید نهایی پروپوزال دانشجو از کارتابل اساتید، فایل مربوطه برای مدیر گروه دانشکده ارسال می گردد تا تایید نهایی توسط ایشان صورت بپذیرد.

در صورتی که اساتید برای شما اصلاحاتی را در نظر گرفته باشند، با تصحیح بخش های اشاره شده آن ها و ذخیره نهایی مراحل فوق، می توانید مجدد برای کسب تاییدیه از آن ها اقدام نمایید.

به منظور بررسی وضعیت درخواست خود نیز می توانید در پنل سخصی خود گزینه وضعیت را انتخاب نمایید تا از کسب تایید و یا اصلاحیه های احتمالی مطلع شوید.

کلیه دانشجویان دانشگاه های آزاد در سراسر کشور با بررسی مطالب ذکر گردیده برای راهنمای ثبت پروپوزال در پژوهشیار و نحوه ثبت پروپوزال در دانشگاه آزاد در این مطلب، می توانند مراحل مختلف این فرآیند را سپری نمایند.

در صورتی که در هر یک از این قسمت ها با مشکل و چالشی مواجه گردیدید می توانید همه روزه با مشاوران این مرکز در تماس بوده و سوالات خود را با آن ها در میان بگذارید.

 

تماس با ما

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا