نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی پذیرفته شدگان کنکور برای ارائه به دانشگاه

نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی
محتوای جدول

نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی از جمله سوالات کسانی است که به تازگی در دانشگاه ها و موسسات آموزشی پذیرفته شده اند و از آن ها تاییدیه تحصیلی درخواست شده است.

افرادی که بعد از طی دوره دیپلم و پیش دانشگاهی (نظام قدیم) با قبولی در آزمون کنکور برای دانشگاهی پذیرفته می شوند باید قبل از انجام ثبت نام اینترنتی و ثبت نام حضوری در دانشگاه مورد نظر با مراجعه به “سامانه تاییدیه تحصیلی وزارت آموزش و پرورش” و پرداخت هزینه، اقدام به دریافت تاییدیه تحصیلی و کدپیگیری نمایند.

دریافت این مدرک برای ثبت نام در دانشگاه الزامی می باشد و تمام داوطلبان حتما باید آن را برای تایید ثبت نام در دانشگاهی که پذیرفته شده اند ارائه دهند. بنابراین آگاهی از نحوه دریافت آن بسیار حائز اهمیت است.

اگر بخواهیم بدانیم تاییدیه تحصیلی چیست باید بگوییم دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی از جمله افرادی که به تازگی از مقطع دبیرستان به دانشگاه وارد می شوند برای تایید مدارک خود و ارائه به دانشگاه مورد نظر باید اقدام به پیگیری تاییدیه تحصیلی خود نمایند.

گرفتن تاییدیه تحصیلی اینترنتی یکی از مواردی است که به جهت استعلام صحت مدارک دانش آموختگان فارغ التحصیل در مقاطع دیپلم و پیش دانشگاهی ارائه می شود. این استعلام به صورت یک نامه محرمانه به همراه کد پیگیری به دانشگاه مربوطه ارسال می گردد.

بنابراین همه ی دانشجویان برای ادامه تحصیل باید یک تاییدیه تحصیلی در پرونده خود داشته باشند و به همین ترتیب برای سایر مقاطع لیسانس و کارشناسی ارشد ارائه دهند.

از آنجایی که داوطلبین کنکور بعد از قبولی در دانشگاه مورد نظر، باید تاییدیه تحصیلی دیپلم و یا تاییدیه تحصیلی پیش دانشگاهی (نظام قدیم) خود را برای تکمیل مدارکشان ارائه دهند. ما در این مقاله سعی داریم تا نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی از سامانه تاییدیه مدارک تحصیلی (دیپلم) را ارائه دهیم.

برای اطلاع بیشتر در مورد این موضوع با الو سلام مشاور همراه باشید:

 

نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی

تاییدیه تحصیلی چیست؟

تاییدیه تحصیلی پذیرفته شدگان کنکور عبارت است از پاسخی که در جواب پیگیری تاییدیه تحصیلی دانشجویان ورودی جدید از اداره آموزش و پرورش منطقه ای که افراد در آن جا مشغول به تحصیل هستند دریافت می شود.

در حال حاضر این تاییدیه به صورت الکترونیکی انجام شده و به صورت مجازی به دانشگاه مربوط ارسال می شود.

این کار در ابتدای نیمسال اول تحصیلی انجام می شود و دانشجو ملزم به ارائه آن تا حداقل بعد از سه ماه آموزش تحصیلی است در صورت عدم ارائه دانشجو اجازه ثبت نام در نیمسال دوم تحصیلی را نخواهد داشت و به طور کلی از ادامه تحصیل منع می شود. بنابراین عواقب عدم دریافت آن برعهده دانشجویان می باشد.

در صورتی که افراد به تاییدیه تحصیلی به غیر از دانشگاه به عنوان مثال برای سفارت، اشتغال در موسسات و سازمان ها نیاز داشته باشند این سند به صورت یک نامه محرمانه توسط اداره پست برای محل استعلام گیرنده ارسال می شود.

افرادی که به هر دلیل موفق به دریافت مدرک دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی (نظام قدیم) خود نشوند باید ابتدا به آموزش و پرورش منطقه خود مراجعه نمایند و بعد از تایید مدارک به اداره کل آموزش و پرورش مراجعه نمایند، به دلیل اینکه مدارک باید توسط اداره کل آموزش و پرورش استان تایید شود.

این افراد نیازی به ثبت نام اینترنتی و مراجعه به دفاتر پیشخوان ندارند و مراحل انجام دریافت تاییدیه تحصیلی آن ها به دلیل تکمیل برخی جزئیات حضوری انجام می شود.

بنابراین میتوان گفت که:

سه دسته افراد نیاز به دریافت تاییدیه تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی (نظام قدیم) دارند.

دسته اول دانشجویانی که به تازگی در دانشگاه قبول شده اند و برای آنها ارائه تاییدیه تحصیلی پذیرفته شدگان کنکور نیاز می باشد.

دسته دوم افرادی که با مدرک مقطع دیپلم در سازمان ها و ارگان های دولتی پذیرفته می شوند و باید این مدرک بعد از استعلام توسط اداره پست به عنوان یک نامه محرمانه برای آن ها ارسال شود.

دسته آخر افرادی که برای ارائه به سفارت کشور های خارجی نیاز به تاییدیه تحصیلی مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی (نظام قدیم) دارند. بنابراین هنگامی که جهت ترجمه رسمی مدارک تحصیلی خود به دارالترجمه های رسمی مراجعه می کنند. گرفتن تاییدیه تحصیلی اینترنتی الزامی می باشد زیرا بدون دریافت تاییدیه تحصیلی ترجمه توسط دادگستری و وزارت امور خارجه تایید نمی شود.

نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی

افرادا به دو روش می توانند اقدام به گرفتن تاییدیه تحصیلی اینترنتی نمایند.

در روش اول می توانند به دفاتر پیشخوان و یا محل تحصیل خود مراجعه نمایند این روش در تسریع دریافت تاییدیه تحصیلی موثر است.

بنابراین قبل از مراجه به دفاتر پیشخوان مدارکی مانند کپی کارت ملی، کپی مدرک دیپلم، کپی مدرک پیش دانشگاهی (نظام قدیم) در صورت وجود داشتن، فیش واریزی مبلغ کارمزد تعیین شده از سمت دفاتر پیشخوان، شماره تلفن همراه برای دریافت کد پیگیری، پر کردن فرم درخواست تاییدیه تحصیلی که توسط دفاتر پیشخوان در اختیار افراد قرار می گیرد.

بعد از ارائه مدارک، دفاتر پیشخوان این مدارک را به آموزش و پرورش ارجاع می دهند و در صورت تایید به مرجع درخواستی مورد نظر ارسال می شود.

در انتها یک کد پیگیری به شماره تلفن شما ارسال می شود که برای پیگیری اطلاعات تحصیلی خود می توانید با مراجعه به سایت inq.epishkhan.org تاییدیه تحصیلی خود را استعلام بگیرید.

همچنین افراد می توانند خود نیز اقدام به استعلام تاییدیه تحصیلی خود نمایند. بنابراین با مراجعه به سامانه تایید مدارک تحصیلی با آدرس emt.medu.ir  و پرداخت هزینه 23000 هزار تومان بدون نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان مدرک تحصیلی دیپلم یا پیش دانشگاهی خود را استعلام گرفته، پرینت نمایند و کد پیگیری آن را به دانشگاه و یا ارگان مربوطه ارائه دهند.

بعد از ورود به سایت تاییدیه تحصیلی مدارک آموزش و پرورش گزینه ثبت نام تاییدیه تحصیلی را انتخاب نمایید. نوع نظام آموزشی و مقطع تحصیلی خود را وارد کنید و سپس اطلاعات هویتی و تحصیلی را وارد نمایید.

اطلاعات را بررسی کنید در صورت صحیح بودن وارد مرحله تایید اطلاعات ثبت شده شوید. باید تمام اطلاعات خواسته شده را با دقت پر نمایید.

 سپس گزینه ثبت اطلاعات و پرداخت کارمزد را کلیک کنید. بعد از پرداخت کارمزد ثبت اطلاعات نهایی و دریافت کد پیگیری را کلیک کنید.

در صورتی که سامانه آموزشی دانشگاه، خدمات برخط مرتبط را در سامانه کارسازی کرده باشند، افراد می توانند کد رهگیری دریافت شده را در محل مشخص شده به سامانه آموزشی ارسال نمایند.

در صورتی که سامانه آموزشی دانشگاه از خدمات برخط پشتیبانی نکند، افراد با دریافت کد رهگیری آن را به کارشناس رشته مورد نظر خود در دانشگاه ارائه می دهند.

کارشناس دانشگاه می تواند با مراجعه به نشانی tps://kemt.medu.ir  و وارد کردن کدپیگیری دانشجو تاییدیه تحصیلی آن را دریافت کند.

مشکلات دریافت تاییدیه تحصیلی دانشجویان

از جمله مشکلاتی که برای دانشجویان در طی مراحل صدور تاییدیه تحصیلی به آن برخورد می کنند، وارد کردن اطلاعات اشتباه شخصی و تحصیلی است که در این صورت تاییدیه تحصیلی برگشت خورده و صادر نمی شود. بنابراین زمان طی مراحل آن طولانی خواهد شد.

پس باید تمام مراحل را دوباره انجام دهد و هزینه اضافی پرداخت نماید. دانشجویان باید اطلاعات خود را به طور صحیح و بادقت وارد نمایند و حتما توجه داشته باشند که تمام اطلاعات درخواستی را به صورت کامل وارد کنند.

متقاضیان برای پر کردن فرم های خواسته شده باید به موارد زیر دقت کنند:

  • اطلاعات کامل هویتی و فارغ التحصیلی که در گواهینامه پایان تحصیلات دیپلم یا پیش دانشگاهی (نظام قدیم) وجود دارد وارد نمایند؛
  • یک شماره تلفن همراه فعال و در دسترس برای خود متقاضی یا پدر و مادر را برای دریافت پیامک کد پیگیری و سایر موارد وارد کنند؛
  • نام دانشگاهی که باید برای آن تاییدیه تحصیلی ارسال شود به صورت صحیح وارد شود؛
  • از کارت بانکی و رمز دوم برای پرداخت الکترونیکی هزینه 23000 هزار توامن برای صدور مدک تحصیلی برخوردار باشند.

درخواست مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری 1403

جمع بندی

تاییدیه تحصیلی جز مدارکی است که ارائه آن برای دانشگاه های مورد پذیرش دانشجویان الزامی است و آن ها می توانند با مراجعه به دو روش به دفاتر پیشخوان و یا سامانه تایید مدارک تحصیلی اقدام به پیگیری تاییدیه تحصیلی خود کنند.

انجام این کار سخت نمی باشد و در صورتی که بخواهید از طریق دفاتر پیشخوان اقدام به استعلام مدرک تحصیلی دیپلم یا پیش دانشگاهی خود نمایید.

حتما دقت داشته باشید که مدارک ذکر شده را به همراه خود داشته باشید تا با نقص مدارک برای ارسال و تایید اطلاعات روبه رو نشوید. در صورت انجام این روش توسط خودتان نیز توجه داشته باشید تا اطلاعات را به درستی وارد نمایید و مشکلی در صدور آن پیش نیاید.

ما در این مقاله سعی کردیم توضیح کاملی از اینکه تاییدیه تحصیلی چیست و نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی به چه صورت است را برای شما شرح دهیم در صورت هرگونه سوال و مشکلی در نحوه دریافت آن، مشاوران الو سلام مشاور آماده راهنمایی و کمک به شما عزیزان می باشند.

شماره تماس

اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نفیسه
2 سال قبل

با سلام . مدرک دیپلمم صادر شده و ریزنمراتم دارم . ولی نمره یکی از درسام در ریزنمره دیپلم مشکل داره اشتباه درج شده ایا تاییدیه صادر مشود؟

پیمایش به بالا