هزینه انصراف از دانشگاه فرهنگیان

هزینه انصراف از دانشگاه فرهنگیان

محتوای جدول

بسیاری از دانشجویان رویای قبولی در دانشگاه فرهنگیان را دارند، در حالی که برخی افراد از پذیرفته شدن در این دانشگاه دچار ترس و پشیمانی شده اند و یا به هر دلیل دیگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان را ندارند. به این ترتیب از ادامه تحصیل در این دانشگاه انصراف می دهند.

انصراف از دانشگاه فرهنگیان امکان پذیر است اما دانشجویانی که انصراف می دهند باید مبلغی را جهت تحصیل در دانشگاه فرهنگیان و پر کردن جای افراد دیگری که شانس تحصیل در این دانشگاه را داشتند، پرداخت نمایند.

هزینه انصراف از دانشگاه فرهنگیان مبلغ معینی است که در ادامه به صورت کامل شرایط انصراف و جریمه انصراف از دانشگاه فرهنگیان را شرح می دهیم.

برای آشنایی بیشتر با موارد زیر با الو سلام مشاور همراه باشید:

هزینه انصراف از دانشگاه فرهنگیان

شرایط انصراف از دانشگاه فرهنگیان چگونه است؟

اگر داوطلبان در کنکور سراسری رتبه قبولی کسب کنند و در مصاحبه حضوری نیز پذیرفته شوند، حداقل دو ترم باید در دانشگاه تحصیل کنند. چنانچه دانشجو در ترم اول یا دوم بخواهد از دانشگاه فرهنگیان انصراف دهد و در کنکور سال بعد شرکت کند، بر خلاف سال های قبل محرومیت کنکور در نظر گرفته نشده است.

در صورت قبولی در دانشگاه فرهنگیان، دانشجویان ملزم به تحصیل در دانشگاه به مدت دو ترم (یک سال) و ثبت نمرات در دانشگاه هستند. در صورتی که دانشجو خواستار انصراف از دانشگاه فرهنگیان باشد تا در آزمون سراسری سال بعد شرکت کند، می تواند با هماهنگی دانشگاه با شروع ترم سوم مراحل انصراف خود را انجام دهد.

با انجام این رویه دانشجو امکان انتخاب و تحصیل در کد رشته محل های روزانه را خواهد داشت.

انصراف از دانشگاه فرهنگیان و کنکور مجدد

دانشگاه فرهنگیان جز دانشگاه های دولتی با شرایط خاص محسوب می شود و مقررات مخصوص به خود را برای دانشجویان انصرافی دارد. دانشجویانی که تصمیم به انصراف از این دانشگاه را دارند باید به مواردی دقت کنند.

دانشجویان دانشگاه فرهنگیان پیش از اقدام برای ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری سال بعد، باید شرایط انصراف خود را مشخص کنند و حتما انصراف خود را قطعی کرده باشند، به گونه ای که مورد تایید دانشگاه باشد، در غیر اینصورت با مشکلات بسیاری رو به رو خواهند شد.

هزینه انصراف از دانشگاه فرهنگیان چقدر است؟

در صورتی که دانشجوی دانشگاه فرهنگیان قصد انصراف از رشته دانشگاهی و شرکت در آزمون سال جدید را داشته باشد، باید هزینه ای را به عنوان جریمه انصراف از دانشگاه فرهنگیان به دانشگاه پرداخت کند.

میزان جریمه پرداختی براساس مقطع، ترم و دروس گرفته شده متفاوت است. توجه داشته باشید هزینه انصراف از دانشگاه فرهنگیان با دانشگاه آزاد متفاوت می باشد.

به این ترتیب جریمه نقدی دانشجویانی که در حال تحصیل در دانشگاه هستند، 2 برابر هزینه ای خواهد بود که دانشگاه فرهنگیان به دانشجو برای تحصیل در این دانشگاه پرداخت می کند. (معادل 8 سال حقوق دانشگاه فرهنگیان)

این شرایط برای دانشگاه های پردیس خود گردان که از جمله واحد های دانشگاه فرهنگیان به شمار می رود سخت تر است. به گونه ای که اگر دانشجوی دانشگاه فرهنگیان واحد پردیس خود گردان بخواهد از دانشگاه انصراف دهد، علاوه بر جریمه واحد های گذرانده شده ترم های مربوطه باید شهریه ثابت تمام ترم ‌های باقیمانده، در مقطع تحصیلی که در این دانشگاه قبول شده است را نیز بپردازد.

به این ترتیب توصیه می شود دانشجویان پیش از انتخاب رشته و تحصیل در دانشگاه فرهنگیان و یا سایر دانشگاه ها تصمیم خود را قطعی سازند، وگرنه با مشکلات و محدودیت هایی برای انصراف رو به رو خواهند شد. میزان هزینه انصراف از دانشگاه فرهنگیان طبق مقررات دانشگاه تعیین شده و نمی توان میزان معینی را برای آن معرفی کرد.

درخواست مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری 1403

جمع بندی

هزینه انصراف از دانشگاه فرهنگیان به رشته، ترم، دانشگاه و بسیاری موارد دیگر بستگی دارد که باید براساس شرایط مربوطه تصمیم بگیرید که آیا انصراف از دانشگاه فرهنگیان برای شما عواقب مناسبی خواهد داشت یا خیر.

توجه داشته باشید که:

در صورت انصراف از این دانشگاه کلیه سال های تحصیلی و دروس گذرانده شده شما بی اثر خواهد شد، به این ترتیب علاوه بر جریمه ای که باید پرداخت کنید به زحمات خود برای گذراندن درس ها و سختی هایی که برای پذیرفته شدن بر شما گذشته است، توجه ویژه ای نشان دهید.

ما در این مقاله هزینه انصراف از دانشگاه فرهنگیان را مورد بررسی قرار دادیم و شرایط انصراف از دانشگاه فرهنگیان را تشریح کردیم، درصورت داشتن هر گونه سوال در خصوص تصمیم برای انصراف و شرایط پیش روی خود با شماره های مندرج تماس حاصل فرمایید. کارشناسان الو سلام مشاور آماده راهنمایی شما عزیزان می باشند.

شماره تماس

محتوای جدول

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا