هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور

هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور

محتوای جدول

هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور امسال با اندک تغییر نسبت به پارسال تعیین خواهد شد. این هزینه هر ساله در سایت دانشگاه پیام نور متناسب با نوع رشته محل های انتخابی داوطلبان تعیین و اعلام می شود.

شرکت در جلسه مصاحبه دانشگاه پیام نور در مقطع دکتری لازم و ضروری است و به منزله انجام نیمی از فرآیند های لازم برای دستیابی به موفقیت برای قبولی در این آزمون است. بنابراین داشتن اطلاعات کافی پیرامون زمانبندی پرداخت هزینه مصاحبه و روش های پرداخت آن برای داوطلبان لازم است.

در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با جوانب مختلف هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور آشنا کنیم و روش های پرداخت آن و زمانبندی لازم برای این کار و ارائه فیش ها به مسئول مربوطه را به شما معرفی کنیم.

در ادامه با موضوعات زیر با ما همراه باشید:

هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور

لزوم شرکت در جلسه مصاحبه دکتری پیام نور

مصاحبه دانشگاه پیام نور در مقطع دکتری یکی از مراحلی است که داوطلبان به منظور دریافت مجوز لازم برای حضور در این مقطع تحصیلی ناگزیر از گذراندن آن هستند.

جلسات مصاحبه در مقطع دکتری دارای اهمیت ویژه ای هستند زیرا نیمی از نمره ای که هر داوطلب برای ورود به مقطع دکتری نیاز دارد، از طریق مصاحبه این دانشگاه کسب می شود.

در این جلسه معمولا داوطلبان مدارک و شواهدی را که دال بر شایستگی های فردی و احاطه و شمولشان پیرامون تخصص های علمی و پژوهشی است را به استاد مربوطه ارائه می دهند.

از دیگر جوانبی که به عنوان اهمیت این جلسه می توان برشمرد موارد زیر است:

  • بر تمامی داوطلبان لازم و ضروری است که در جلسه مصاحبه دکتری پیام نور شرکت کنند.
  • در صورتی که فرد نیاز به حد نصابی از نمره را برای قبولی داشته باشد، می تواند با ارائه مدارک خاصی این کسری را جبران کند.
  • تسلط بر زبان انگلیسی و داشتن مدارک معتبر آن می تواند تاثیر مثبتی بر کسب امتیاز در این جلسه از سوی استاد داشته باشد.
  • بر هر داوطلبی لازم است که تمامی مدارک و اسنادی را که مورد نیاز برای ارائه در این جلسه است را از پیش آماده و منظم کند.

میزان هزینه مصاحبه دکتری پیام نور                    

هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور هر ساله از طریق سایت این دانشگاه به آدرس madad.pnu.ac.ir اعلام می شود و علاوه بر میزان هزینه، زمانبندی لازم و مدارکی که هر داوطلب ملزم به ارائه آنان است نیز در این سایت اطلاع رسانی می شود.

همچنین مسیر های پرداخت هزینه مصاحبه و نحوه ارائه آن به مسئول مربوطه نیز توضیح داده می شود. در سال های قبل هزینه مصاحبه دکتری در این دانشگاه در حدود ۱۰۰ هزار تومان بود. پیش بینی می شود امسال با اضافه شدن حدود ۱۰ درصد این هزینه، این مبلغ تعیین شود.

یکی از نکاتی که پیرامون پرداخت این هزینه هر داوطلب بهتر است بداند این است که در تمامی مراکز دانشگاه پیام نور مبلغ مصاحبه دکتری یکسان است و در واحد های مختلف آن تفاوتی در این مبلغ لحاظ نشده است.

همچنین روش های شرکت در این جلسه مصاحبه می تواند به صورت حضوری و یا مجازی و از طریق شرکت در جلسات آنلاین صورت گیرد.

نحوه پرداخت هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور

برای پرداخت هزینه مصاحبه هر داوطلب می بایست به سایت این دانشگاه به نشانی madad.pnu.ac.ir مراجعه کرده و در صفحه باز شده پس از انتخاب گزینه های مورد نظر خود، فرآیند پرداخت هزینه و دریافت کد رهگیری را انجام دهد.

برای ورود به این سامانه وارد کردن کد ملی در قسمت نام کاربری و شماره داوطلبی در قسمت رمز عبور الزامی است.

در صورتی که داوطلبان از پرداخت این هزینه سرباز زنند، به منزله انصراف آن ها از ادامه مسیر پذیرفته شدن در مقطع دکتری خواهد بود. داوطلبان می بایست هزینه این مصاحبه را از روش های ذکر شده در سایت پرداخت نمایند.

از جمله مراحل پرداخت هزینه مصاحبه پیام نور در مقطع دکتری موارد زیر است:

  • در مرحله اول هر فرد ملزم به مراجعه به سامانه دانشگاه پیام نور به نشانی ذکر شده در قسمت قبل است.
  • پس از ورود به این سامانه فرد می بایست نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کند.
  • پس از ورود به قسمت جلسه مصاحبه، هر فرد می بایست دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کند و نسبت به پرداخت هزینه آن اقدام کند.
  • همچنین وارد کردن مدارک مورد نیاز در قسمت های مختلف و تکمیل فرم ها نیز الزامی است.
  • با استفاده از یک حساب بانکی عضو شتاب می توان در همان سامانه عملیات پرداخت را انجام داد.
  • همچنین می توان با واریز وجه به شماره حساب بانکی دانشگاه، عملیات پرداخت هزینه را انجام داد و رسید واریز را نزد خود نگهداری کرد.

هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور

نکات مهم برای پرداخت هزینه شرکت در جلسه مصاحبه دکتری پیام نور

دانستن برخی از نکات و قوانین پیرامون شرکت در جلسه مصاحبه دکتری پیام نور می تواند مسیر دستیابی به موفقیت را برای افراد ساده تر کند و ضامن قبولی در این مقطع تحصیلی باشد.

رعایت زمان برای پرداخت هزینه و پرداخت دقیق این هزینه از جمله این موارد است. همچنین فراهم کردن مدارک و اسنادی که مورد نیاز است نیز می بایست در کمال دقت و صحت انجام شود.

در زیر می توانید این نکات را که برای حضور در جلسه مصاحبه دکتری پیام نور است مشاهده فرمایید:

  • داوطلبان می توانند یک هزینه ثابت را برای تمامی واحد های دانشگاه پیام نور برای شرکت در جلسه مصاحبه پرداخت نمایند.
  • کسب اطلاع از اخبار جلسه مصاحبه و زمانبندی تعیین شده آن از طریق سامانه دانشگاه پیام نور بسیار مهم است.
  • تمامی مدارکی که هر فرد می بایست به استاد مربوطه ارائه دهد لازم است اصل و یا برابر با اصل باشد.

زمان ارائه فیش پرداخت هزینه مصاحبه پیام نور در مقطع دکتری

نکته مهم دیگری که هر فرد می بایست نسبت به آن توجه کافی داشته باشد، ارائه رسید پرداخت وجه جلسه مصاحبه به مسئول جلسه مصاحبه پیش از ورود است.

علاوه بر این که پرداخت این هزینه به منزله تمایل فرد برای شرکت در این مقطع تحصیلی در این دانشگاه است، ارائه رسید و فیش واریزی هزینه مصاحبه به مسئول این جلسه نیز پیش از ورود به جلسه الزامی است.

داوطلبانی که از طریق سامانه پرداخت هزینه خود را انجام داده اند می بایست کد رهگیری ارائه شده در زمان پرداخت نهایی و قطعی را ارائه دهند و سایر افرادی که با واریزی وجه به شماره حساب دانشگاه عملیات پرداخت هزینه مصاحبه دکتری پیام نور را انجام داده اند ملزم به ارائه رسید چاپی خود پرداز و یا تصویر آن هستند.

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با انواع جوانب هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور آشنا کنیم و پیرامون روش های پرداخت آن و زمانبندی لازم برای این امر اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

در صورتی که پیرامون موارد فوق دچار ابهام و یا سوالی هستید و یا نیازمند به دریافت مشاوره های تخصصی در این زمینه اید می توانید با مشاوران ما در مرکز الو سلام مشاور تماس حاصل فرمایید.

پیگیری اخبار و اقدام به موقع برای تمامی مراحل شرکت در این جلسه، از طریق راهنمایی های کارشناسان تحصیلی با تجربه و به روز ما امکان پذیر است. الو سلام مشاور پایگاه اطلاع رسان دقیق و حامی شما برای دستیابی به موفقیت های تحصیلی و شغلی است.

شماره تماس

محتوای جدول

پیمایش به بالا