چگونه لغت های زبان را حفظ کنیم ؟

چگونه لغت های زبان را حفظ کنیم ؟
محتوای جدول

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=’av-align-top’ space=” custom_margin=’aviaTBcustom_margin’ margin=’5%’ margin_sync=’true’ row_boxshadow_color=” row_boxshadow_width=’10’ link=” linktarget=” link_hover=” padding=’10px’ padding_sync=’true’ highlight_size=’1.1′ border=’5′ border_color=’#b02b2c’ radius=’10px’ radius_sync=’true’ column_boxshadow_color=” column_boxshadow_width=’10’ background=’bg_color’ background_color=” background_gradient_color1=” background_gradient_color2=” background_gradient_direction=’vertical’ src=” attachment=” attachment_size=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_breaking=” mobile_display=” av_uid=’av-jw39irhx’]
[av_content_slider heading=” columns=’1′ animation=’slide’ navigation=’no’ autoplay=’true’ interval=’7′ font_color=” color=” av_uid=’av-3fp69zl’ custom_class=”]
[av_content_slide title=” link=” linktarget=” av_uid=’av-1bad7ox’]

چگونه لغت های زبان را حفظ کنیم ؟ برای سپردن لغات به حافظه بلند مدت چه باید کرد؟

برای اطلاع با مشاوران نخبه ما در “الو سلام مشاور” تماس بگیرید.

٠٠ ١٢ ٦٦٠٨ ٠٢١

[/av_content_slide]
[av_content_slide title=” link=” linktarget=” av_uid=’av-knilxt’]

چند بار مرور برای حفظ کردن لغات لازم است؟ در چه بازه های زمانی باید به مرور لغات

جدید پرداخت؟ برای اطلاع با مشاوران ما تماس بگیرید.

۹۲ ۱۸ ۱۱۰ ۰۹۲۲ 

[/av_content_slide]
[/av_content_slider]
[/av_one_full]

[av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” av_uid=’av-jw39hkxd’ admin_preview_bg=”]

چگونه لغت های زبان را حفظ کنیم ؟

قطعا همه ی ما می دانیم که یادگیری زبان امروزه امری مهم و ضروری است. تا جایی که بسیاری از خانواده ها، فرزندان خود را از همان کودکی در کلاس های زبان ثبت نام کرده و هزینه های بسیاری را برای آموزش زبان متحمل می شوند.

یادگیری زبان می تواند پنجره ی تازه ای برای ارتباط شما با دنیای جدیدی باشد که تا به حال آن را نشناخته اید.

چگونه لغت های زبان را حفظ کنیم ؟

حتما شما هم پس از گذشت سال ها این نکته را متوجه شده اید که حفظ کردن لغات در زبان می تواند حتی بسیار مهم تر از یادگیری گرامر باشد. چرا که تنها با دانستن لغات متعدد می توانید مفهوم خود را به فرد رو به رو برسانید حتی بدون آنکه گرامر بلد باشید.

به عنوان مثال هنگامی که می خواهید از کسی بپرسید که رستوران کجاست؟ اگر تنها لغت رستوران را بلد باشید می توانید مفهوم خود را به فرد رو به رو منتقل کرده و پاسخ خود را دریافت نمایید.

به همین منظور در این نوشتار به بررسی اینکه چگونه لغت های زبان را حفظ کنیم پرداخته ایم تا شما عزیزان بتوانید از آن استفاده کرده و دایره واژگان خود را بالا ببرید.

دلایل یادگیری لغت زبان

یکی از نکات مهم در یادگیری هر زبانی گسترش بانک لغات است. حفظ کردن لغات زبان گرچه ممکن است بسیار سخت و خسته کننده باشد اما برای آنکه بتوانید به گونه ای مسلط به زبان انگلیسی صحبت کنید بایستی در ابتدا مقدار مناسبی لغت بلد باشید.

از جمله دلایلی که نشان می دهد باید لغت های زبان را حفظ کنیم عبارتند از:

  • قطعا مشکل ترین قسمت تمامی آزمون های زبان از جمله تافل و آیلتس و … قسمت واژگان است، بنابراین برای شرکت در هر آزمون زبان، ابتدا باید لغت های زبان را حفظ کنیم و به خاطر خود بسپاریم.
  • یادگیری زبان و آموزش لغت های آن برای مقاطع تحصیلات تکمیلی امری ضروری و مهم است.
  • یادگیری لغت های زبان کمک می کند تا دقیق تر صحبت کنیم. به این معنا که بتوانیم با استفاده از تعداد لغات کمتری مفهوم خود را برسانیم.

اما چنانچه روش یادگیری لغات بر اساس توانایی های های شما انتخاب نشود می تواند شما را خسته و دلسرد کرده و یادگیری شما را کنسل کند.

بهترین روش یادگیری لغات زبان چیست؟

در این قسمت باید این نکته را خاطر نشان کنیم که در واقع ما چیزی تحت عنوان بهترین روش یادگیری لغات زبان نداریم. افراد تنها با توجه به تجربه های شخصی و آموزشی خود، روش های متفاوتی را برای یادگیری بهتر لغات زبان ارائه می دهند.

انواع روش های حفظ کردن لغت های زبان

در این جا ما به بررسی انواع روش های یادگیری لغات زبان می پردازیم تا شما بسته به میزان علاقه و توانمندی های خود بهترین روش را انتخاب نمایید.

حفظ کردن لغات به وسیله ی کتاب و فیلم

شما می توانید با استفاده از کتاب ها و فیلم های مختلف به زبان انگلیسی و سعی در یادگیری لغات و جملات استفاده شده در آن ها به یادگیری زبان اهتمام ورزید.

بازی کردن

این روز ها بازی های مختلفی نیز برای گوشی ها طراحی شده اند که با استفاده از آن ها می توانید به یادگیری هر چه بهتر لغات زبان خود کمک نمایید. بازی کردن می تواند یکی از روش های مفید در یادگیری لغات زبان باشد. چرا که بازی تمرکز ناخودآگاه شما را فعال می کند.

استفاده از فلش کارت

همچنین با استفاده از فلش کارت ها و نوشتن لغات بر روی آن و یا حتی استفاده از نرم افزار های فلش کارت که بر روی گوشی ها نصب می شوند نیز می توانیم لغت های زبان را حفظ کنیم و با مرور، آن ها را به خاطر بسپاریم.

یادگیری لغات به روش  Word Family

استفاده از هم خانواده ی لغات نیز می تواند از دیگر روش های یادگیری لغات زبان باشد که بسیار مفید و کاربردی است. این روش به خصوص برای افرادی که تصمیم دارند در آزمون های زبان شرکت کنند بسیار موثر خواهد بود.

یادگیری لغات در جمله

برای یادگیری هر چه بهتر لغات، بهتر است آن ها را در جمله به کار برده و به ذهن خود بسپارید. جملاتی که مفهوم طنز دارند و یا احساسات ما را بر می انگیزند سبب می شوند تا بهتر لغت های زبان را حفظ کنیم و به خاطر بسپاریم.

یادگیری لغات زبان با استفاده از تصویر سازی

تصویر سازی برای لغات نیز می تواند یکی دیگر از روش های مفید و کاربردی برای یادگیری لغات زبان باشد. اگر خودتان نمی توانید این تصویر سازی را انجام دهید در بازار کتاب هایی در این زمینه وجود دارند که می توانید با استفاده از آن ها لغات را به خوبی به ذهن خود بسپارید. چرا که معمولا یادگیری تصویری به مراتب بهتر از دیگر انواع یادگیری است.

استفاده از جعبه لایتنر

استفاده از جعبه لایتنر نیز یکی دیگر از روش های حفظ کردن لغات زبان است که در آن یک لغت را بار ها تکرار می کنید تا به خوبی در ذهن شما جای بگیرد.

چگونه لغت های زبان را حفظ کنیم ؟

استفاده از روش کدینگ

کدینگ یا کد گذاری برای لغت ها نیز از دیگر روش هایی است که می توانیم به کمک آن لغت های زبان را حفظ کنیم و آن را به خاطر آوریم.

در این روش شما برای هر لغت یک رمز یا کد می گذارید و با مرور آن کد در ذهن خود به راحتی معنی لغت را به خاطر می آورید.

تمرین گروهی

گروهی تمرین کردن با دوستان هم می تواند یادگیری را افزایش داده و هم سرگرمی بیشتری دارد. برای این منظور می توانیم به صورت حضوری و یا حتی غیرحضوری با دیگران تمرین کرده و لغت های زبان را حفظ کنیم و بعد آن ها را به خاطر آوریم.

[/av_textblock]

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=’av-align-top’ space=” custom_margin=’aviaTBcustom_margin’ margin=’5%’ margin_sync=’true’ padding=’10px’ padding_sync=’true’ border=’5′ border_color=’#b02b2c’ radius=’10px’ radius_sync=’true’ background_color=’#b02b2c’ src=” attachment=” attachment_size=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=” av_uid=’av-1wvt1f5′]
[av_textblock size=” font_color=” color=” av_uid=’av-1g37clt’]

درخواست مشاوره تلفنی یا حضوری

    نام خود را وارد کنید

    موضوع مشاوره

    شماره تماس


    [/av_textblock]
    [/av_one_full]

    [av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” av_uid=’av-15jtxxt’ admin_preview_bg=”]

    چنانچه در خصوص موضوع چگونه لغت های زبان را حفظ کنیم سوالاتی داشتید می توانید با همکاران ما در این مرکز تماس برقرار نمایید.

    شماره تماس
    [/av_textblock]

    [av_comments_list av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=” av_uid=’av-paeesx’]

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    پیمایش به بالا