گزینه دو بهتر است یا قلم چی ؟

گزینه دو بهتر است یا قلم چی ؟

محتوای جدول

همان طور که می دانید یکی از مراحل درس خواندن آزمون و ارزیابی است. این مرحله به دانش آموز کمک می کند دانش خود را بسنجد، نقاط قوت و ضعف خود را پیدا کند و در نتیجه مسیر موفقیت راآگاهانه طی کند.
دانش آموزان می توانند برای سنجیدن دانش خود در آزمون های آزمایشی شرکت کنند؛ موسسات مختلفی در این زمینه فعالیت می کنند و طی برنامه ای خاص آزمون آزمایشی برگزار می کنند. هر فرد می تواند با توجه به اولویت های خود یکی از این آزمون های آزمایشی را انتخاب کند.

در بین موسسات برگزار کننده کنکور آزمایشی گزینه دو و کانون فرهنگی آموزش (قلمچی )  دو موسسه فعال در زمینه آزمون های آزمایشی هستند. اگر می خواهید بدانید گزینه دو بهتر است یا قلم چی ، مقاله زیر را مطالعه کنید:

گزینه دو بهتر است یا قلم چی ؟

برای مقایسه بهتر آزمون های این دو موسسه در ابتدا باید موارد زیر مد نظر قرار گیرد:

  • شرایط آزمون
  • کیفیت و سطح سوالات
  • برنامه آزمون
  • جامعه آماری

همچنین انتخاب نوع آزمون آزمایشی انتخابی با توجه به شرایط داوطلب و میزان و سطح آمادگی فرد متفاوت است. داوطلبان کنکور برای موفقیت بیشتر در کنکور سراسری بهتر است از تجربیات مشاورین رتبه برتر کنکور که شناخت کامل به نوع آزمون ها دارند استفاده کنند.

پشتیبان حرفه ای بر اساس میزان آمادگی داوطلب، زمان مورد نیاز برای مطالعه و سابقه تحصیلی و نمرات دانش آموز گزینه آزمونی مناسب را برای فرد در نظر می گیرد. همچنین برنامه مطالعاتی و برنامه ریزی را به صورت اختصاصی بر اساس شرایط دانش آموز مشخص می کند.

برای انتخاب گزینه آزمونی مناسب حتما با مشاورین با تجربه ما در مجموعه الو سلام تماس بگیرید.

معرفی آزمون های آزمایشی گزینه دو

سطح سوالات

گزینه دو از همان ابتدای ورود به این عرصه این ادعا را داشت که سطح سوالات آزمون این موسسه با آزمون سراسری برابر است و سوالات تطابق و شباهت بسیاری به آزمون سراسری دارند.

هر سال با تغییر سوالات آزمون سراسری، گزینه دو نیز تغییراتی در سوالات تخصصی و عمومی آزمون های خود می دهد و سعی می کند همه ساله شعار خود را اثبات کرده و به سوالات آزمون سراسری نزدیک شود.

به طور کلی می توان گفت سوالات مطرح شده در آزمون های این موسسه کیفیت و استاندارد مطلوبی دارند.  

گزینه دو بهتر است یا قلم چی ؟

جامعه آماری

با توجه به کیفیت سوالات آزمون های این موسسه، هر سال، جامعه آماری گزینه دو رو به افزایش است اما همچنان قلم چی در جامعه آماری حرف اول را می زند.

گزینه دو برای این که این مشکل را بر طرف کند، چاره ای اندیشیده و مشکل کمتر بودن جامعه آماری خود را به گونه ای دیگر حل و فصل کرده است!

این موسسه برای دانش آموزان این امکان را فراهم کرده است:

اگر داوطلبی برای کنکور در آزمون های آزمایشی گزینه دو شرکت کند، در هر آزمون درصدهای او در جامعه آماری کنکور مورد مقایسه قرار می گیرد و رتبه و دانشگاه هایی که افراد سال قبل با این درصدها کسب کرده اند، به او نشان داده خواهد شد.

برنامه آزمون ها

آزمون های گزینه دو هر دو هفته یک بار برگزار می شود.

برنامه آزمون های این موسسه برای داوطلبان کنکور به طوری تنظیم شده که هر درس طبق برنامه 4 الی 6 بار دوره می شود.

گزینه دو در برنامه آزمون های خود برای داوطلبان کنکور، بیشتر به دروس سال دوازدهم پرداخته است و آن طور که باید تمرکزی بر روی دروس مقاطع دهم و یازدهم ندارد؛ این هم به این دلیل است که گزینه دو هر سال در تابستان آزمون های خود را با تمرکز بر مطالعه دروس مقاطع دهم و یازدهم پیش می برد.

کارنامه

بعد از برگزاری آزمون، عصر همان روز مجموعه ای از کارنامه ها در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

این کارنامه ها هر کدام اطلاعات مختلفی را در اختیار دانش آموز قرار می دهد و به ارزیابی هر چه دقیق تر کمک می کند.

گزینه دو 8 کارنامه در اختیار دانش آموز قرار می دهد:

کارنامه اصلی : این کارنامه شامل درصدهای خام هر درس و تراز و درصدهای خام نسبت به میانگین کل و داوطلبان برتر می شود.

کارنامه زیر درس:  در این کارنامه نسبت به سطح علمی خود در بخش های مختلف یک درس اطلاعات کاملی را به دست می آورید. مثلا دردر سی مانند درس عربی می توانید متوجه شوید تست های قواعد را بهتر از تست های ترجمه زده اید و نقاط قوت و ضعف شما در این دروس چیست.

کارنامه تخمین رتبه در آزمون سراسری:  بعد از آزمون شما متوجه می شوید اگر این درصد ها را در کنکور زده بودید، چه رتبه ای کسب می کردید.

  • کارنامه تعیین سطح تحصیلی
  • کارنامه تحلیل آزمون
  • کارنامه روند تحصیل
  • کارنامه مشاوره آموزشی

کارنامه رشته های قبولی

در این بخش گزینه دو عملکرد بسیار خوبی دارد و با ارائه کارنامه های متنوع به دانش آموز این امکان را می دهد تا عملکرد تحصیلی خود را در طول تحصیل زیر نظر داشته باشد.

گزینه دو بهتر است یا قلم چی ؟

جمع بندی نکات مثبت آزمون های گزینه دو

ارائه کارنامه های متنوع

سوالات استاندارد و با کیفیت

تحمیل نکردن هزینه های اضافی برای خدمات بی اهمیت

جمع بندی نکات منفی آزمون های گزینه دو

جامعه آماری کم

برنامه ریزی آزمون ها برای داوطلبان کنکور در طول سال تحصیلی به طوری است که تمرکز بیشتر بر دروس سال دوازدهم است و در تابستان تمرکز بیشتر بر دروس مقاطع دهم و یازدهم است.

برنامه آزمون های این موسسه به قدر کافی انعطاف پذیر نیست (داوطلبانی که از بودجه بندی عقب بمانند، به سختی می توانند جبران کنند).

معرفی آزمون های کانون فرهنگی آموزش (قلم چی)

سطح سوالات

سطح سوالات در آزمون های قلم چی بالاتر از سطح کنکور است و اگر شما به دنبال پیدا کردن نقاط ضعف خود هستید سختی سوالات می تواند برای شما یک مزیت محسوب شود ولی اگر سخت بودن سوالات باعث شود اعتماد به نفش شما کاهش پیدا کند، سختی سوالات برای شما مزیت به شمار نمی رود.

توجیه کانون برای سخت بود سوالات آزمون هایش این است که اگر دانش آموزان بتوانند سوالاتی سخت تر از سوالات کنکور را پاسخ بدهند، یقینا از پس سوالات کنکور بر می آیند! در طول آزمون، معمولا سوالات چند درس از بعضی دیگر از دروس سخت تر هستند.

جامعه آماری

قلم چی یکی از قدیمی های آزمون های آزمایشی در ایران است و جامعه آماری بالاتری هم نسبت به موسسات نوپا دارد.  موسسه قلم چی در جامعه آماری حرف اول را در بین دیگر موسسات می زند.

برنامه آزمون

یکی از نقاط مثبت آزمون های کانون، برنامه راهبردی آزمون های کانون است. آزمون های این  موسسه هر دو هفته یک بار برگزار می شود.

وجود برنامه زوج درس و همچنین پنجره بازهایی که در این برنامه وجود دارد، به دانش آموز این امکان را می دهد تا دروس را بارها مطالعه و مرور کند. در برنامه قلم چی برای دانش آموزانی که از بودجه بندی آزمون عقب مانده اند نیز چاره ای اندیشیده شده است.

در بین برنامه های آزمون های آزمایشی، برنامه راهبردی کانون، کم نقص ترین برنامه است.

قلم چی چند هفته مانده به کنکور سراسری، مطابق با بودجه بندی کنکور سراسری، سه آزمون جامع برگزار می کند.

کارنامه

عصر روز آزمون، کارنامه دانش آموز بر روی سایت قرار می گیرد؛ این کارنامه شامل نمودار پیشرفت تحصیلی، تعادل مطالعاتی و تراز و درصد خام برای هر درس می شود.

با توج به این که آزمون های کانون بالاترین جامعه آماری را دارند، تراز و رتبه تخمین زده شده در کارنامه قابل اطمینان تر هستند.

جمع بندی نکات مثبت آزمون های قلم چی

برنامه راهبردی آزمون ها (دانش آموز را از دیگر برنامه های درسی بی نیاز می کند)

برگزاری آزمون هر دو هفته یک بار که باعث می شود دانش آموز از جو مطالعه و کنکور خارج نشود.

جامعه آماری بالا

جمع بندی نکات منفی آزمون های قلم چی

تحمیل هزینه های اضافی برای تهیه خدماتی نظیر دی وی دی و کتاب هایی که کیفیت لازم را ندارند.

هزینه آزمون نسبت به دیگر موسسات بالاتر است.

سطح سوالات آزمون ها نسبت به سطح سوالات کنکور سراسری بالاتر است و این سطح سختی در بعضی موارد باعث می شود دانش آموزان انگیره خود را از دست بدهند.

جمع بندی 

در سال های اخیر و پیش رو برگزاری کنکور سراسری با تغییرات بنیادیی اساسی روبرو است. تاثیر قطعی سوابق تحصیلی، آزمون تستسی صرفا از دروس تخصصی و افزایش پلکانی تاثیر سوابق تحصیلی  از جمله این تغییرات است. لذا شرکت در کنکور آزمایشی مناسب با شرایط به روز کنکور ضروری است. با توجه به مطالب ذکر شده می توانید نتیجه بگیرید ” گزینه دو بهتر است یا قلم چی ”  کافیست:

مطالب بالا را مطالعه کنید، اولویت های خود را یادداشت کنید و با مشاورین تحصیلی مشورت کرده و در آخر بهترین موسسه که با اولویت های شما هماهنگ است را انتخاب نمایید.

اگر می خواهید پاسخ کامل تری برای سوال  ” گزینه دو بهتر است یا قلم چی  ” بشنوید، می توانید با کارشناسان تحصیلی ما در الو سلام مشاور تماس بگیرید و اطلاعات کامل تر را از آن ها بخواهید.

  • گزینه دو یا کانون ؟ کدام را انتخاب کنیم؟
  • گزینه دو بهتر است یا قلم چی ؟
  • کیفیت سوالات آزمون های گزینه دو برای دانش آموزان دهمی چگونه است؟
  • آزمون گزینه 2 بهتر است یا قلم چی ؟
  • بین گاج و قلمچی کدام را انتخاب کنیم؟

شماره تماس

محتوای جدول

پیمایش به بالا