درس خواندن در عید

درس خواندن در عید

محتوای جدول

عید نوروز برخلاف نظر بسیاری از افراد که وقت استراحت و خوش گذارنی است، فرصتی طلایی برای رسیدن به اهداف کوتاه مدت است! اگر با افراد موفق در رابطه با نحوه عملکردشان بپرسید، حتما از آنها خواهید شنید که چگونه از تمامی فرصت ها و روزهایی که در اختیار داشته اند به بهترین شکل استفاده کرده اند.
تعطیلات عید نوروز که به فرصت و روزهای طلایی نیز شناخته می شود، بهترین زمان برای تغییر شرایط تحصیلی برای دانش آموزان است. اگر شما هم در حال طی کردن یکی از مقاطع دوران تحصیلیتان هستید، در این مقاله همراه ما باشید تا مهمترین نکاتی که باید در رابطه با درس خواندن در عید بدانید را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

درس خواندن در عید برای چه کسانی در عید ضروری است؟

اولین سوالی که دانش آموزان عزیز از ما دارند این است که چه کسانی باید در عید درس بخوانند؟ به طور کلی جواب این سوال، همه دانش آموزان است. گرچه این جواب برای بسیاری خوش آیند به نظر نمی رسد، اما باید گفت برای رسیدن به موفقیت، طی کردن مسیری نسبتا سخت و دشوار ضروری است.
بنابراین فرقی نمی کند که در چه مقطع تحصیلی باشید، درس خواندن در عید را باید در برنامه تعطیلاتتان در نظر داشته باشید.

درس خواندن در عید

از چه زمانی درس خواندن در عید را باید آغاز کرد؟

جواب این سوال بسته به شرایط تحصیلی شما متفاوت است. معمولا دانش آموزانی که قبل از پایه سوم دبیرستان هستند، شرایط ساده تری برای درس خواندن در عید دارند.

مشاوران تحصیلی معمولا به این دسته از دانش آموزان توصیه می کنند تا با مرور درس هایی که در نیمه اول سال تحصیلی خوانده اند، از این تعطیلات به بهترین شکل استفاده کنند.
علاوه بر این، می توانند مباحثی که بعد از عید تدریس می شوند را پیش مطالعه کنند و به این ترتیب آمادگیشان را جهت شروع دوباره درس و مدرسه بیشتر کنند. معمولا چون این دانش آموزان مسئله ای به نام کنکور پیش رویشان ندارند، می توانند درس خواندن را از اواخر هفته اول تعطیلات آغاز کنند. 

اما از هرچه بگذریم، سخ دوست خوش تر است. بپردازیم به دوستانی که در آستانه شرکت در آزمون کنکور هستند. تعطیلات عید برای این دسته از عزیزان نسبت به سایر افراد طلایی تر است. به این معنا که استفاده درست یا نادرست از این موقعیت می تواند تاثیر مثبت و یا منفی در نتیجه ای که از چندین سال تلاش و زحمتشان دریافت می کنند، داشته باشد.

عزیزان کنکوری بسته به میزان تلاشی که در قبل از عید داشته اند، میزان مطالعه ای که در عید خواهند داشت متفاوت است. برخی به اندازه ای خوب بوده اند که می توانند به مرور و تست زنی اکتفا کنند برخی در حالت متوسط قرار دارند، یعنی علاوه بر مرور و تست زنی برخی مباحث را از ابتدا مطالعه کنند.
و برخی دیگر باید از این وقت باقی مانده بهترین استفاده را داشته باشند. چرا که به قول قدیمی ها، وقت کم و اعمال بسیار!

به این دسته از عزیزان توصیه می کنیم که برای کسب نتیجه مطلوب حتما با یک مشاوره متخصص در مباحث تحصیلی مشورت نمایند.

مهمترین نکاتی که هنگام درس خواندن در عید باید بدانید

  • درس خواندن در عید به معنای تعطیل شدن تفریح نیست و به هر حال به دلیل جوی که روزهای عید دارند، نمی توان انتظار داشت که به راحتی خودتان را با درس خواندن وفق دهید. پس یک برنامه انعطاف پذیر برای مطالعه داشته باشید.
  • بیش از حد از خودتان انتظار نداشته باشید. البته روی صحبتمان با شما پدران و مادران گرامی نیز هست. دانش آموزان به اندازه کافی تحت فشار و استرس هستند. بنابراین خیلی به آنها سخت نگیرید.
  • اولویت بندی را فراموش نکنید. انتظار معجزه از این دوران نداشته باشید چرا که قطعاً فرصت برای مطالعه و تقویت تمام درسها وجود ندارد.
  • چند ساعت در عید باید مطالعه داشت؟ 
  • چگونه فرزندمان را به درس خواندن علاقه مند کنیم؟
  • چگونه از دوران جمع بندی نوروز بهترین استفاده را ببریم؟

همراهان عزیز اگر نمی دانید که چه برنامه درسی برای رسیدن به اهدافتان نیاز دارید، با استفاده از شماره های موجود در سایت با مشاوران ما در تماس باشید و سوالاتتان را در رابطه به درس خواندن در عید از ما بپرسید.
برای مشاوره کنکور : فرصت طلایی برای برنامه ریزی کنکور  با 
ما تماس بگیرید.

محتوای جدول

پیمایش به بالا