مشاوره کنکور ریاضی 1403

مشاوره کنکور ریاضی

محتوای جدول

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری

الو سلام مشاور تخصصی ترین سایت در زمینه مشاوره تحصیلی، برنامه ریزی درسی، کنکور، آزمون های استخدامی و … می باشد.
مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری

تمامی مشاوران مرکز الو سلام مشاور، با داشتن تجارب بسیار و به روز ترین اطلاعات در مورد کنکور سراسری، سهمیه ها و … همراه شما خواهند بود.
مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری

در این مطلب هر آنچه در مورد کنکور ریاضی سال 1403 نیاز خواهید داشت را برای شما فراهم آورده ایم. برای رسیدن به موفقیت با ما همراه باشید.

هر داوطلبی پیش از شروع روند مطالعه برای کنکور پیش روی خود، لازم است تا از قدم های آتی در این مسیر مطلع و مطمئن گردد.

برای همین منظور:

به یک یا چند برنامه درسی کوتاه مدت و یک برنامه بلند مدت با دید بالا و وسیع نیاز دارد.

اولین بخش مطرح در برنامه ریزی برای کنکور نیز شروع این فرآیند می باشد.

برنامه ریزی برای کنکور ریاضی 1403 نیز دارای اصولی منطبق بر آمار جمع آوری شده از داوطلبین سال های گذشته که در مسیر خود موفق عمل کرده اند، می باشد.

در ادامه سعی داریم تا شما را با این اصول جهت استفاده در برنامه ریزی درسی خود، آشنا سازیم.

برنامه ریزی برای کنکور ریاضی 1403

در وهله اول سعی کنید هدف نهایی خود را شناسایی کنید، از هدف بودن آن مطمئن شوید و برای رسیدن به آن برنامه ریزی نمایید.

مسلماً هرگز نباید مسیر خود را بر پایه ی یک هدف، بنا کرد، لذا اولین نکته که در مشاوره کنکور ریاضی 1403 نیز مانند دیگر سال ها، همواره بر آن باید تأکید کرد، داشتن هدف های ثانویه و درجه دوم است.

این موضوع بدین علت است که:

اگر به هر دلیلی نتوانستید به هدف اول خود برسید، رشته های ثانویه نیز در برنامه شما بوده باشند و رشته ای تصادفی انتخاب نگردد.

اما علت تاکید بر انتخاب هدف پیش از برنامه ریزی برای کنکور ریاضی، تاثیر مستقیم آن بر نحوه چینش دروس، ساعت مطالعه حداقل و حداکثر برای دروس مربوط و به طور کل تاثیر ضرایب زیر گروه مد نظر بر درصد های مورد نیاز شما می باشد.

به عنوان مثال:

فردی که هدف خود را مهندسی شیمی قرار داده باید تمرکز اصلی خود را در درس شیمی بگذارد، بر عکس داوطلب با هدف مهندسی مکانیک، که بر روی درس فیزیک تمرکز می کند.

برای همین منظور بهتر است با مفاهیم زیر گروه ها، ضرایب دروس رشته های هر زیر گروه و رشته های سرآمد موجود در این زیر گروه ها آشنا شوید:

زیر گروه اول رشته ریاضی و فیزیک

عموم رشته ‌های پر متقاضی و مطرح گروه‌ آزمایشی ریاضی در این زیر گروه قرار گرفته اند، رشته ‌هایی هم چون مهندسی مکانیک، هوافضا، برق و دریانوردی و…. رشته های موجود در این زیر گروه در تمام مقاطع اعم از کاردانی های پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی های پیوسته و نا پیوسته و در مقاطع بالا تر؛ کارشناسی ارشد و دکتری، امکان ادامه تحصیل دارند.

زیر گروه دوم رشته ریاضی و فیزیک

رشته ‌هایی از قبیل شیمی کاربردی و شیمی محض، مهندسی شیمی، مهندسی ایمنی، مهندسی معدن، مهندسی پلیمر و مهندسی نفت در این زیر گروه قرار دارد. به علاوه اکثر رشته‌ های کاردانی مربوط به شاخه ریاضی نیز در این زیر گروه قرار گرفته اند.

زیر گروه سوم رشته ریاضی و فیزیک

رشته‌های کاردانی فنی و نگهداری عموما در زیر گروه سوم گروه آزمایشی رشته ریاضی جای دارند.

رشته هایی از قبیل کاردانی الکترونیک هواپیمایی، کاردانی فنی برق، کاردانی پالایش گاز، کاردانی فنی عمران، کاردانی فنی معدن، کاردانی فنی صنایع، کاردانی نقشه‌برداری و کاردانی فنی مکانیک و…

به کمک لیست رشته های بالا می توانید راحت تر زیر گروه رشته های هدف خود را یافته و همان طور که اشاره شد از آن به عنوان یک مبحث مهم در مشاوره کنکور ریاضی 1403 استفاده نمایید تا برنامه دقیق تری برای مسیر خود داشته باشید.

برای تکمیل این بخش نیز نگاهی به ضرایب دروس هر یک از این زیر گروه ها می اندازیم:

عناوین دروس ضرایب دروس در زیر گروه 1 ضرایب دروس در زیر گروه 2 ضرایب دروس در زیر گروه
زبان و ادبیات فارسی 4 4 4
فرهنگ و معارف اسلامی 3 3 3
زبان عربی 2 2 2
زبان انگلیسی 2 2 2
ریاضیات 4 4 3
فیزیک 3 3 2
شیمی 2 3 3

همان طور که مشاهده می کنید با توجه به ضریب جداگانه دروس اختصاصی نسبت به دروس عمومی، تفاوت این ضرایب موثر در زیر گروه ها می تواند عامل بسیار مهمی در پذیرش دانشجویان به شمار آید.

به کمک جدول نیز می توانید دروس مهم رشته هدف های خود را یافته و تعادل وزنی لازم برای رسیدن به درصد مناسب در این دروس را بررسی نمائید.

داشتن یک مشاور و برنامه ریز  آگاه و خبره برای موفقیت در آزمون سراسری ریاضی بسیار لازم و ضروری است.

یک مشاور آگاه باید همواره بهترین اقدامات را برای دانش آموز خود انجام دهد و این امر نشئت گرفته از تجربه و اطلاعاتی است که باید همواره بروز و موثق باشند.

کسب بهترین رتبه ممکن با توجه به شرایط شما

اگر به دنبال کسب بهترین رتبه در کنکور سراسری ریاضی هستید ما به شما استفاده از مشاوره کنکور ریاضی 1403 الو سلام مشاور را پیشنهاد می کنیم.

زیرا یک مشاور با تجربه می تواند تضمین کننده موفقیت شما باشد.

بهبود تست زنی و کسب نتیجه

اقداماتی که مشاوران ما در الو سلام مشاور برای بهبود فرآیند تست زنی و یادگیری دروس تخصصی و مهم رشته ریاضی به شما دانش آموزان عزیز ارائه می دهند شامل موارد بسیاری می باشد.

تعدادی از مواردی که در مشاوره ها مطرح می شوند به شرح رو به رو می باشند:

معرفی بهترین شیوه های حل مساله

  • معرفی منابع اصلی دروس ریاضی
  • روش های صحیح تست زنی
  • حل تست زمان دار و ترکیبی
  • زمانبندی دقیق و اصولی با در نظر گرفتن شرایط هر دانش آموز
  • ارائه ی آزمون ها و نمونه تست های پر تکرار
  • ارائه روش های طرح سوال

سهمیه های کنکور سراسری 1403

سهمیه های مهمی که در مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور ریاضی باید لحاظ گردد از قرار زیر است:

سهمیه مناطق

کل استان ها و شهر های کشور را بر اساس امکانات آموزشی و رفاهی در سه سطح دسته بندی می کند و با مناطق 1، 2 و 3 شناخته می شوند که کلان شهر ها و مراکز استان های بزرگ عموما در رده منطقه یک قرار می گیرند.

سهمیه رزمندگان و ایثارگران

که به دو دسته 25 و 5 درصدی تقسیم می شوند که به شکل های مختلفی می توانند بر روی نتایج نهایی شما اثر بگذارند که به هنگام مشاوره کنکور ریاضی تلفنی و حضوری، در صورتی که مشمول این سهمیه باشید، می توانید به طور کامل سوالات خود را در این باره با مشاوران مطرح کنید.

بخش بسیار مهم دیگری که حین برنامه ریزی و مشاوره کنکور ریاضی 1403 باید حتما لحاظ گردد، دوران جمع بندی بلند مدت و کوتاه مدت است، که از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رضایت دانش آموزان و خانواده ها از خدمات الو سلام مشاور

بیش از 95 درصد افرادی که از مشاوره کادر مجرب “الو سلام مشاور” بهره برده اند، به هدف مطلوبشان که قبولی در رشته و دانشگاه مورد نظر خود می باشد، دست یافته اند.

مشاوران دلسوز این مرکز با تسلط به مباحث کنکور، تجربه بالا و شناخت کامل به مسائل روانشناسی دانش آموزان و ارائه برنامه ویژه با توجه به شرایط خاص هر دانش آموز، همیار دانش آموزان و خانواده های آن ها در طی این مسیر مهم می باشند. 

من با کمک تیم سلام مشاور با امادگی بسیار خوب در کنکور شرکت کردم و در هنگام انتخاب رشته نیز با توجه به رتبه ام بهترین رشته ممکن را طبق علاقه و بازار کار انتخاب کردم. عملا آینده و سرنوشت خودم را خودم تعیین کردم.

امکان ویژه مشاوره کنکور ریاضی تلفنی و حضوری برای تمام سطوح دانش آموزان

یکی از مزایای اصلی مشاوره کنکور ریاضی 1403 که هر ساله در مرکز الو سلام مشاور، داوطلبین زیادی را به خود جلب می کند، بررسی تمام علایق شما هنگام برنامه ریزی برای کنکور ریاضی، می باشد.

این موضوع سبب شده است؛

برنامه های نوشته شده برای داوطبین کاملا شخصی سازی شده و بر اساس شرایط و اهداف شما باشد تا به شما این اطمینان را بدهد که صرفا یک برنامه نوشته شده بر اساس کلیشه ها و قالب های مطرح در این امر نبوده است.

این امر سبب شده تا؛

داوطلبین برای عمل به برنامه درسی خود نیز اشتیاق بیش تری داشته باشند.

مهم ترین عامل در داشتن یک برنامه منطقی و معقول برای بلند مدت داشتن انعطاف پذیری در برخور با نواحی پیش بینی نشده است. همین امر سبب شده تا داوطلبین در برخورد با چالش های پیش آمده با اعتماد به نفس بیش تری عمل کرده و به برنامه خود تکیه کنند.

شما نیز می توانید برای استفاده از این امکان و مطرح کردن شرایط تحصیلی خود با مشاوران مرکز، جهت مشاوره کنکور ریاضی تلفنی و حضوری اقدام نمائید.

فراموش نکنید که؛

هر چه زود تر اقدام نمائید، بازه زمانی که برای برنامه درسی می توان اختصاص داد، بیش تر خواهد بود.

یکی دیگر از موضوع هایی که هنگام مشاوره کنکور ریاضی 1403 نیز باید در نظر گرفته شود، سهمیه های داوطلبین است که می توانید در برنامه های ریخته شده نیز تاثیر بگذارد.

به عنوان مثال:

رشته ای را در نظر بگیرید که از اهداف شما است و پذیرش در آن رشته محل به صورت بومی، منطقه ای یا ناحیه ای است، که شما دارای آن سهمیه نیستید، لذا لازم است هدف خود را بسیار بالا تر لحاظ کنید تا بتوانید جزء 20 درصد ظرفیت برای داوطلبین بدون سهمیه باشید.

دروس مهم برای کنکور ریاضی

به طور کلی احاطه کامل و مناسب بر روی دروس تخصصی و دارای ضریب بالا می تواند شانس کسب رتبه ی عالی در کنکور و پذیرفته شدن در دانشگاه مورد نظر را افزایش دهد.

رشته ریاضی یکی از رشته هایی است که دارای دروس تخصصی اصلی همچون ریاضیات، فیزیک، شیمی و زبان های انگلیسی و عربی و فارسی است.

بالاترین ضرایب در این دروس اختصاص به زبان و ادبیات فارسی و ریاضیات دارد. به همین منظور درست خواندن این دروس و اختصاص زمان و تمرکز بیشتر بر روی این دروس می تواند تاثیر مثبتی بر روی روند تست زنی در سریعترین زمان با اطمینان بیشتر شود.

مشاوران ما در مشاوره کنکور ریاضی 1403 الو سلام مشاور به شما خواهند آموخت که چگونه زمانبندی دقیقی برای مطالعه و مرور مجدد این دروس اصلی و مهم رشته ریاضی داشته باشید.

از جمله راهکارهای مهم برای کسب بهترین نتیجه از این دروس تخصصی در کنکور سراسری موارد زیر است:

  • همواره این دروس را در ابتدای شروع مطالعات روزانه خود قرار دهید.
  • ۳۰ درصد از کل زمان مطالعه روزانه خود را به این دو درس تخصصی اختصاص دهید.
  • از منابع اصلی و موثق برای تکمیل مطالعات کتب درسی دبیرستان خود استفاده کنید.
  • قبل از شروع برای مطالعه ی این دروس، تست ها و سوالات مکمل را تهیه کنید.
  • از دی وی دی ها و روش های مشاهده ای برای یادگیری این دروس استفاده کنید.
  • حتما روش صحیح تست زنی این دروس را همگام با یادگیری متون بیاموزید.
  • سعی کنید همواره در زمان کمتری نسبت به دفعه قبل، تست ها را انجام دهید.

نحوه مطالعه دروس مهم برای کنکور

با آگاهی از چگونگی مطالعه و نحوه اختصاص دادن زمان و تمرکز بر روی دروس مهم رشته ریاضی، صرفه جویی قابل توجهی در انرژی و زمان خود برای آمادگی در کنکور سراسری می کنید.
روش های برگزیده ای که بازدهی بالایی در مطالعه دروس تخصصی رشته ریاضی دارند شامل موارد زیر است:

مطالعه ریاضی تخصصی:
مشاوران ما به دانش آموزانی که تسلط کافی بر روی موضوعات کتب درسی دارند پیشنهاد می کنند که از مرور دوباره ی کتاب پرهیز کرده و این مرور را در قالب پاسخ دادن به تست های دوره ای و یا بررسی تیتر های مهم آن انجام دهند. در کنکور مهمترین مبحثی که وجود دارد موضوع زمان است.
با استفاده از این روش برای دانش آموزان درس خوان می توان زمان بیشتری را برای سرمایه گذاری روی دروس دیگر ذخیره کرد. همچنین برای دانش آموزانی که به طور کلی در این درس و مباحث آن مشکلات زیادی دارند و تسلط کافی بر روی مطالب کتاب درسی ندارند باید در ابتدا بواسطه ی یک دبیر خوب و منابع درسی موثق و بررسی سوالات پر تکرار،‌ پایه خود را قوی کنند.
استفاده از روش تست زنی مستقیم نیز دیگر روشی است که برای یادگیری ابتدایی و عمقی موضوعات کتاب ریاضی وجود دارد.

مطالعه ادبیات فارسی:
ادبیات فارسی یکی دیگر از دروسی است که با داشتن ضریب ۴، در راس دروس تخصصی رشته ریاضی قرار می گیرد. برای مطالعه ادبیات فارسی بهترین روش این است که از همان ابتدای شروع مطالعات، پایه و اساس را بر روی تست ها و نمونه سوالات بنا نهاده و با پاسخ گویی به این سوالات و بررسی میزان تکرارشان، مطالب را از حافظه کوتاه مدت به حافظه بلند مدت فرستاد.
دیدن مداوم برخی از تست ها و پاسخ دادن به آن ها سبب سرعت و دقت بالای دانش آموز می شود. همچنین استفاده از فلش کارت ها و دیگر ابزارهای آموزشی مانند دی وی دی ها و ویس ها نیز می تواند کمک زیادی در یادگیری این درس داشته باشد.
علاوه بر این ها، مشاوران و کارشناسان تحصیلی تکیه اکید بر جدا خوانده شدن کتاب ها و تفکیک بخش های مختلف آن در زمان مطالعه دارند. این بدین معناست که نباید به صورت همزمان دو کتاب از دوسال مختلف را شروع کرد و فصل به فصل جلو رفت.

مطالعه فرهنگ و معارف اسلامی:
برای مطالعه دین و زندگی که دارای ضریب ۳ در کنکور سراسری ریاضی است باید حتما این نکته را مد نظر داشت که خواندن مباحث کتاب در ابتدا و سپس تست زنی تفکیک شده ی آن بر اساس مباحث کتاب بسیار مفید و موثر است.
در این روش می توان کنار تست ها توضیحات آن را یادداشت کرد و همچنین دیگر مطالب مهمی که در همان حیطه درسی وجود دارد را مد نظر قرار داد.

لحاظ کردن دوران جمع بندی در برنامه درسی

فراموش نشود که در برنامه های شخصی سازی شده شما، تماماً بخشی تحت همین نام وجود خواهد داشت.

جمع بندی به دو شکل کوتاه مدت و بلند مدت انجام خواهد شد.

جمع بندی کوتاه مدت به این مفهوم است که:

در بازه های کوتاه مدت برنامه ریزی شده که مطابق بودجه بندی و سرعت خاصی حجم دروس را پیش می برد، در انتهای هر برنامه کوچک، که میتواند بازه های هفته ای و یا یک هفته در میان باشد، یک جمع بندی به کمک بررسی مطالب یاد داشت شده و نوت های برداشته شده، انجام می پذیرد.

اما…

جمع بندی بلند مدت در دو برهه حساس زمانی اتفاق می افتد.

مرحله اول:

در حد فاصل میان دوترم، عموما بعد از امتحانات پایان ترم اول داوطلبین، صورت می پذیرد.

برای این کار می توانید از بررسی تست های آزمون های آزمایشی خود شروع کرده و با مرور تمام تست های بررسی شده و نشان دار شده خود به اتمام برسانید.

مرحله دوم:

آن نیز از یک ماه پیش از کنکور شروع خواهد شد.

لذا این موضوع نشان می دهد که بسیار مهم و حیاتی است که برنامه درسی نوشته شده مختص شما، که با شرایط مطالعه شما اعم از سطح درسی، نحوه مطالعه، سرعت و راندمان مطالعه و تست زنی و دیگر ویژگی ها نوشته شده است، با این وجود همه داوطلبین یک ماه پیش از کنکور بودجه بندی های خود را مطالعه کرده باشند.

چرا که:

در داوطلبین برتر و موفقی که این مسیر را طی کرده اند، ماه آخر هیچ مبحث درسی جدیدی را مطالعه نخواهند کرد و تنها به بررسی تمام نکات و تست های نشان دار شده خود می پردازند (در مشاوره های انجام گرفته سعی خواهد شد روش های نوت برداری و نشان دار کردن تست برای استفاده در این دوره به شما آموزش داده شود).

توصیه اکید می شود در این مرحله حداقل هفته ای دو مرتبه کنکور های سراسری سال های پیش را در شرایط کنکور آزمون دهید. درست مانند روز جلسه کنکور سراسری.

این موضوع نشان از اهمیت دقت و زمان بندی مناسب در برنامه درسی نوشته شده برای داوطلبینی که درخواست مشاوره کنکور ریاضی 1403 خود را به مشاوران این مرکز داده اند، می دهد.

اگر شما هم در پی داشتن یک برنامه منسجم با بودجه بندی های مشخص و زمان بندی های مختص خود می باشید تا بتوانید با اطمینان از آن پیروی کنید و در یک مسیر تضمین شده قرار بگیرید؛ می توانید درخواست مشاوره کنکور ریاضی تلفنی و حضوری خود را تحت عنوان مشاوره کنکور ریاضی 1403 ، از طریق شماره های زیر با مشاوران این مرکز در میان بگذارید.

بهترین روش برنامه ریزی برای آمادگی کنکور ریاضی

داشتن یک برنامه ریزی هدفمند و تنظیم شده بر اساس نیاز های وضعیتی هر دانش آموز برای موفقیت در کنکور سراسری ریاضی بسیار لازم و ضروری است.

در بسیاری از موارد مشاوران تحصیلی اقدام به ارائه ی برنامه های کلی به دانش آموزان می کنند. فارغ از این که این سری از برنامه ها به سبب عدم همپوشانی با نیاز دانش آموز و بدون در نظر گرفتن وضعیت اختصاصی او، توانایی کمک و کسب رتبه عالی به دانش آموز را ندارد.

یک برنامه ی موفق تحصیلی باید بر اساس نیاز دانش آموز و پس از بررسی میزان زمان های آزاد او و میزان تسلط او بر روی مباحث درسی تنظیم و تدوین شود. همچنین استفاده از روش های جدید آموزشی که در بیشتر موارد، تست ها چسبیده و همگام با دروس به دانش آموز ارائه می شود نیز یکی دیگر از موضوعاتی است که در یک برنامه ریزی صحیح و اصولی مطرح می شود.

در مشاوره کنکور ریاضی 1403 شما تمامی مواردی که به بهبود پروسه مطالعاتی و تست زنی های سریع و بدون خطا می انجامد را از سوی کارشناسان تحصیلی ما دریافت خواهید کرد.

در صورت نیاز برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با روش های برنامه ریزی برای کنکور ریاضی، اطلاع از تمامی سهمیه های قابل استفاده، نحوه مطالعه دروس مهم، روش های تست زنی و … با مشاوران ما تماس بگیرید.

در صورت نیاز به گرفتن مشاوره برای برنامه ریزی جهت موفقیت در کنکور ریاضی 1403، با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید و یا در فرم رو به رو، مشخصات خواسته شده را وارد نمایید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

شماره تماس

محتوای جدول

پیمایش به بالا