آزمون عملی ارشد معماری 1403 | موضوعات آزمون اسکیس ارشد معماری

موضوعات آزمون اسکیس ارشد معماری

محتوای جدول

داوطلبان بعضی از کد رشته های کنکور ارشد علاوه بر شرکت در کنکور سراسری باید در کنکور عملی هم شرکت کرده و حد نصاب نمره را کسب کنند. در واقع برای افزایش رتبه و رقابت نزدیک تر با سایر شرکت کنندگان باید در ازمون عملی اسکیس نیز شرکت کنند.  معماری یکی از  رشته هایی است که آزمون اسکیس دارد.

کد رشته های 1350، 1351 و 1352 علاوه بر آزمون تئوری، آزمون عملی هم دارند. داوطب باید در هر دو آزمون شرکت کند تا حد نصاب نمره کل را کسب کرده و در دانشگاه قبول شود. اهمیت نمره این آزمون برای قبولی در دانشگاه های دولتی اهمیت دو چندان دارد. 

لذا داوطلبان مقطع ارشد معماری باید در آزمون عملی ارشد معماری 1401 شرکت کرده و حد نصاب نمره را کسب کنند. در این مطلب شرایط برگزاری و نکات لازم برای شرکت در این آزمون شرح داده می شود تا داوطلبان با آگاهی کامل برای کسب نتیجه بهتر در این آزمون اقدام کنند. عزیزان در صورت داشتن هرگونه سوال با تماس با مشاورین ما می توانند راهکارهای مناسب را دریافت کنند. 

رشته ها و زمان برگزاری آزمون عملی معماری کارشناسی ارشد

  • مجموعه برنامه ریزی شهری، منطقه ای و مدیریت شهری
  • طراحی شهری
  • طراحی ( اسکیس معماری منظر)
  • پروژه تشریحی مطالعات فرهنگی و معماری ایران
  • طراحی (اسکیس معماری داخلی)
  • طراحی ( اسکیس معماری)

از جمله رشته هایی هستند که داوطلبان این رشته ها باید در آزمون عملی نیز شرکت کنند.

نحوه شرکت در آزمون عملی معماری کارشناسی ارشد

داوطلبان این رشته بعد از شرکت در کنکور سراسری در زمان معینی که توسط سازمان سنجش اعلام می شود برای شرکت در آزمون اسکیس ارشد معماری 1403 ثبت نام می کنند.

داوطلبان می توانند حداقل در آزمون عملی دو رشته، ثبت نام کنند. هزینه ثبت نام برای شرکت در هر آزمون عملی نیز باید توسط درگاه سایت سازمان سنجش پرداخت شود. لازم به ذکر است برای هر رشته کارت ورود به جلسه جداگانه صادر می شود.

به همین دلیل اگر می خواهید در دو رشته آمون اسکیس بدهید، باید برای  هر رشته جداگانه ثبت نام کنید. هزینه ثبت نام  در هر رشته  به صورت جداگانه از طریق کارت های عضو شبکه شتاب، پرداخت می شود. همان طور که گفته شد زمان ثبت نام از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود.

پس باید در هر زمان سایت سنجش را چک کنید و پیگیر زمان اعلام این آزمون باشید.

برای آزمون اسکیس ارشد معماری 1403 چه وسایلی را همراه خود ببریم؟

داوطلبان کد رشته 1350 که شامل رشته های برنامه ریزی شهری، منطقه ای، مدیریت شهری می شوند. کد رشته 1351 که همان طراحی شهری است. داوطلبان این دو کد رشته باید واسیل مخصوصی برای خود در زمان آزمون به همراه داشته باشند. آن ها باید برای آزمون مداد مشکی و روان نویس مشکی، خط کش معمولی و  خط کش واشل، گونیا، پاک کن، مداد تراش و یک تخته شاسی با حداقل سایز A3 همراه داشته باشند. لازم به ذکر است که داوطلبان نباید وسایل ترسیمی اضافه دیگری را همراه خود ببرند. 

داوطلبان کد رشته 1350 یا همان مجموعه معماری می توانند کلیه لوازم طراحی، کلیه لوازم ترسیم و راندو مانند:  پرگار، خط کش معمولی و خط کش واشل، گونیا، ماژیک، روان نویس، مداد پاک کن، مداد تراش و تخته شاسی با ابعاد 35 در 50 را همراه داشته باشند.

مدت زمان برگزاری آزمون عملی ارشد معماری 1403 ، 240 دقیقه یا همان 4 ساعت می باشد. داوطلب باید در مدت زمان تعیین شده کار خود را به پایان برساند. بعد از اتمام زمان آزمون، دیگر از او برگه ای تحویل نخواهند گرفت.

برای آزمون اسکیس ارشد معماری 99 چه وسایلی را همراه خود ببریم؟

موضوعات آزمون اسکیس ارشد معماری

هر سال برای آزمون عملی معماری موضوعات جدیدی در نظر گرفته می شود.
داوطلبان می توانند بر اساس موضوعاتی که سال های قبل مطرح شده، تمرین کنند و خود را برای آزمون عملی آماده کنند.
قبل از برگزاری آزمون های عملی معماری، داوطلب می تواند در کلاس های آمادگی برای آزمون عملی ارشد معماری 1403 و آزمون اسکیس ارشد معماری 1403 شرکت کند. با این کار او می تواند خود را برای آزمون عملی رشته خود آماده کند.

با توجه به اینکه آزمون عملی ضریب بالایی دارد، کسب نمره بالا در این آزمون می تواند به داوطلب کمک کند که نمره کل او بالا برود. در واقع این آزمون می تواند آزمون کتبی را جبران کند.  در نتیجه داوطلب شانس بیشتری برای قبولی در دانشگاه مد نظر خود را دارد. لازم به ذکر است آزمون اسکیس ارشد معماری 1403 و کلیه آزمون های عملی دیگر رشته ها فقط در شهر تهران برگزار می شود.

زمینه های اصلی آزمون اسکیس

کنکور ارشد معماری چهار ساعت زمان دارد. داوطلبان باید در این چهار ساعت طبق موضوع اکسیس، مدارک مورد نظر را آماده کرده و تحویل بدهند. موضوعات آزمون اسکیس ارشد معماری، به دو دسته زیر تقسیم بندی می شوند:

  • فرهنگی 
  • عملکردی 

موضوعات فرهنگی: برای این که فرد بتواند کانسپت موضوع را در زمان تعیین شده آماده کند، مدارک کمتری را از فرد می خواهند.

موضوعات عملکردی: در موضوعات عملکردی برعکس موضوعات فرهنگی از فرد مدارک بیشتری می خواهند تا برنامه دهی فرد با عملکرد آن، مورد بررسی قرار بگیرد.

موضوعات آزمون اسکیس ارشد معماری

نکات پایانی راجع به آزمون اسکیس ارشد معماری

توجه کنید، بردن هر گونه کیف و چمدان به سالن امتحان ممنوع است و داوطلب باید وسایل خود را در کیسه های شفاف قرار دهد. اگر با خود چمدان یا کیف بردید، وسایل شما خارج از محل آزمون قرار می گیرد و اگر وسایل داخل آن گم شود مسئولیت آن به عهده خودتان خواهد بود.

داوطلب هیچ گونه برگه، کتاب، جزوه، جعبه (مدادرنگی، گواش و …)، وسایل هوشمند (ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، گوشی موبایل و …)، هر گونه کاغذ پوستی و … را نمی تواند همراه خود به جلسه ببرید. اگر شخصی را ببینند که این وسایل را به همراه خود ببرد، به احتمال زیاد از دادن آزمون محروم خواهد شد.

زمان آغاز این آزمون برای افرادی که در نوبت صبح آزمون دارند،  در ساعت 7:30 هفت و سی دقیقه صبح می باشد. زمان آغاز این آزمون برای افرادی که در نوبت بعد از ظهر آزمون دارند، در ساعت 14:30 چهارده و سی دقیقه بعد از ظهر می باشد. به یاد داشته باشید که نیم ساعت قبل از شروع آزمون باید در محل حوزه امتحانی حضور داشته باشید.

جمع بندی

در صورتیکه در مورد آزمون عملی ارشد معماری 1403 و زمان و نحوه برگزاری آزمون اسکیس ارشد معماری 1403 نیاز به اطلاعات بیشتری دارید می توانید با مشاوران تحصیلی رشته معماری ما در “الو سلام مشاور” تماس بگیرید. همچنین، در مورد آزمون عملی ارشد معماری 1403 و نحوه ثبت نام و برگزاری آزمون اسکیس ارشد معماری 1403 اطلاعات لازم را کسب کرده و پاسخ دقیق و مناسبی برای سؤالات خود بشنوید.

محتوای جدول

پیمایش به بالا