بهترین هنرستان های دخترانه تهران

بهترین هنرستان های دخترانه تهران

محتوای جدول

یکی از مسائل مهم برای والدین در انتخاب مدارس به ویژه انتخاب هنرستان‌، جستجو و انتخاب از بین بهترین مدارس و هنرستان‌های دخترانه تهران و یا در شهرستان‌ها است.

وسعت و تقسیم‌بندی نواحی مختلف در پایتخت این موضوع را برای والدین سخت‌تر نیز کرده است.

اما در این مطلب هدف ما این است که شما را در انتخاب از بین بهترین هنرستان های دخترانه تهران راهنمایی کنیم.در ابتدا بهتر است با هنرستان‌های مختلفی که فعالیت می‌کنند آشنا شد:

بهترین هنرستان های دخترانه تهران

بهترین هنرستان‌ های دخترانه تهران

هنرستان‌هایی که مستقیم با نظارت وزارت آموزش و پرورش اداره می‌شوند و معمولا دارای فضا و کارگاه‌های نسبتا مناسب و بزرگ هستند. عموما دارای شهریه‌های زیر یک میلیون تومان هستند.

هرچند چند سالی می‌شود که وزارت آموزش پرورش برای سبک‌تر کردن و تمرکز زدایی هنرستا‌ن‌ هایی با عنوان هیئت امنایی ایجاد کرده‌است که از افراد باتجربه زیرنظر وزارت برای اداره آن‌ها بهره می‌برند.

در این هنرستان‌ها سبک اداره و کیفیت ارائه خدمات به دانش‌آموزان به هیئت انتخابی آن هنرستان مربوط می‌شود. شهریه این هنرستان‌ها غالبا بین یک تا دو میلیون تومان است.

از بهترین هنرستان های دخترانه تهران که به صورت دولتی اداره می‌شوند، می‌توان به نام‌های:

مدرسه دانش فردا در منطقه چهار، محمدباقر معماری در منطقه شانزده و امام حسن مجتبی در منطقه یک اشاره کرد که عملکردهای قابل قبولی در سال‌های گذشته در میان هنرستان فنی و حرفه ای دخترانه داشته‌اند.

هنرستان‌های غیرانتفاعی(غیر دولتی)

این هنرستان‌ها به صورت خصوصی و زیرنظارت آموزش و پرورش مدیریت می‌شوند. از لحاظ کمیت دارای گستردگی  فراوانی هستند و در تمامی نواحی 22گانه تهران وجود دارند.

لازم به ذکر است که:

رشته‌های فنی که به کار‌گاه‌های پیچیده و بزرگ نیاز دارند، کمتر در هنرستان‌های غیرانتفاعی ارائه می‌شوند و اکثرا در هنرستان‌های دولتی وجود دارد. شهریه این مدارس حدود 8 تا 13 میلیون تومان است.

از جمله بهترین هنرستان های دخترانه تهران که به صورت غیرانتفاعی (غیر دولتی) اداره می‌شوند می‌توان به نام‌های:

هنرستان فنی حرفه ای دخترانه سوده، هنرستان فنی حرفه ای دخترانه سیمای دانش اشاره کرد.

 

هنرستان‌های نمونه دولتی دخترانه تهران

هنرستان‌های نمونه دولتی دارای آزمون ورودی سراسری می باشد، لذا در این هنرستان‌ها ثبت‌نام میان دوره و میان‌پایه وجود ندارد و تنها از طریق آزمون‌های سراسری ورودی که در پایه نهم و هرساله در تیرماه برگزار می‌شود.

دانش‌آموزان نمونه می‌توانند جذب این هنرستان‌ها شوند.

برای قبولی در این مدارس نیاز به هدایت تحصیلی پایه نهم به طور صحیح و موثر است که این موضوع اهمیت آن را بار دیگر نمایان می‌کند.

هنرستان‌های نمونه دولتی در تهران تعداد محدود و نسبتا کمی هستند، از کیفیت نسبتا بالاتری برخوردارند و در رتبه بندی مدارس برتر و هنرستان های دخترانه همواره می‌توان آن‌ها را در رتبه‌های برتر مشاهده کرد.

شهریه این هنرستان‌های نمونه دخترانه تهران در حدود سه میلیون تومان است. هنرستان‌های نمونه دولتی دخترانه تهران را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

بهترین هنرستان‌ های دخترانه تهران

هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و هنرستان کار و دانش دخترانه

شاید تا به حال این دو اسم را زیاد شنیده باشید و به دنبال تفاوت آن‌ها بوده باشید. این دوشاخه از هنرستان‌ها شباهت‌های زیادی دارند در عین حال شامل تفاوت‌های اساسی با هم هستند.

از شرایط ورود به آن‌ها گرفته تا درس‌های فراگرفته شده و آینده شغلی با هم متفاوت هستند.

ورود به هنرستان‌های فنی و حرفه به نسبت مشکل‌تر است و شرایط پذیرش آن‌ها کمی دشوارتر، دروس تدریس شده نیز در این گروه کمی رنگ و لعاب محاسباتی و تئوری به خود می‌گیرد، هرچند که در بخش‌های عملی نیز کم نمی‌گذارد و دانش‌آوزان دائما درگیر کار‌های عملی هستند.

در هنرستان‌های کار و دانش بار زمانی و فعالیت هنرجویان بیش‌تر بر روی حوزه عملی و فنی است. اما هر دو گروه از لحاظ ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر از دیپلم هیچ محدودیتی ندارند.

در صورتیکه قصد انتخاب رشته دارید و نمیدانید که آیا باید رشته های هنرستانی را برگزینید یا خیر؟ در صورتی که نگران اعتبار مدرک دیپلم خود در هنرستان هستید و یا نمیدانید باید در کدام هنرستان ادامه تحصیل دهید. با ما تماس بگیرید تا شما را با بهترین هنرستان های دخترانه تهران آشنا کنیم.تماس با ما

محتوای جدول

پیمایش به بالا