دوره آموزش تغذیه و رژیم درمانی

دوره آموزش تغذیه و رژیم درمانی

محتوای جدول

دوره آموزش تغذیه و رژیم درمانی از سری دوره های کوتاه مدتی است که در آن اصول و سرفصل های مهم حیطه تغذیه به افراد علاقمند آموزش داده می شود. شما با شرکت در این دوره می توانید با مشخصات و ویژگی های انواع مواد غذایی و خوراکی آشنا شده و بر اساس نوع طبع و نیاز جسمانی هر فرد، رژیم های خاص غذایی و درمانی تدوین کنید.

اگر علاقمندید بدانید چگونه با تغذیه سالم و رژیم درمانی مناسب، می توانید سلامت خود را حفظ و بهبود بخشید و یا در صدد کسب اطلاعات کافی پیرامون آخرین دستاوردهای علم تغذیه و رژیم درمانی هستید، این دوره برای شما جذاب و مناسب خواهد بود.

به منظور سهولت در امر ثبت نام در دوره آموزش تغذیه و رژیم درمانی مشاوران و کارشناسان تحصیلی ما کلیه امور مرتبط با ثبت نام شما عزیزان و فرآیند پرداخت هزینه دوره را پیگیری کرده و شما را از مراجعه حضوری برای ثبت نام به مرکز آموزشی بی نیاز می کنند.

شما با برقراری تماس با مشاوران ما و یا تکمیل فرم آنلاین در مرکز سلام مشاور می توانید از خدمات ثبت نام غیر حضوری برخوردار شوید و آگاهی کاملی نسبت به دوره و شرایط و ویژگی های آن کسب کنید. در ادامه با معرفی ویژگی های خاص این دوره با ما همراه باشید.

معرفی دوره آموزش تغذیه و رژیم درمانی

دوره آموزش تغذیه و رژیم درمانی یک دوره کاربردی و جامع است که توسط متخصصان مجرب و معتبر در حوزه تغذیه و رژیم درمانی طراحی و اجرا شده است.

در این دوره، شما با اصول و مبانی تغذیه سالم، نکات و راهکارهای رژیم درمانی برای برخی از بیماری های شایع، نحوه انتخاب و خرید مواد غذایی با کیفیت، نحوه تهیه و نگهداری غذا، نحوه محاسبه کالری و ارزش غذایی غذا، نحوه تنظیم برنامه غذایی شخصی و خانوادگی و … آشنا خواهید شد.

همچنین، در این دوره، شما با استفاده از فعالیت های عملی و گروهی، فرصت دارید تا دانش خود را در زمینه تغذیه و رژیم درمانی به کار بگیرید و با سایر دانشجو های دوره تبادل نظر کنید.

در دوره های آموزشی تغذیه و رژیم درمانی شما با انواع مکمل های غذایی و نقش آنها در تامین نیازهای بدن، مزایا و معایب استفاده از آنها، نحوه انتخاب مکمل های مناسب براساس هدف و شرایط فردی، نحوه مصرف صحیح و ایمن آنها، و … آشنا خواهید شد.

همچنین، شما با شیوه های رایج نوشتن برنامه غذایی برای خود و دیگران، اصول و قواعد مربوط به تعیین کالری، پروتئین، چربی، کربوهیدرات، ویتامین، مواد معدنی و … در برنامه غذایی، نحوه تطبیق برنامه غذایی با سبک زندگی، فعالیت بدنی، سلامت و … در برنامه غذایی، نحوه ارزش گذاری و اصلاح برنامه غذایی براساس پاسخ بدن و … آشنا خواهید شد.

دوره آموزش تغذیه و رژیم درمانی

سرفصل های دوره آموزش تغذیه و رژیم درمانی

در دوره آموزشی تغذیه و رژیم درمانی مبانی و اصول علم تغذیه که شامل اهداف و کاربردهای تغذیه و روش های اندازه گیری و ارزیابی وضعیت تغذیه ای هر فرد است، به شما عزیزان آموزش داده می شود.

بررسی ویژگیهای مینرال ها و ویتامین ها و نقش آنها در فرآیندهای حیاتی بدن نیز در دوره های تغذیه و رژیم درمانی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

آشنایی با ساختار کربوهیدرات ها و چربی ها و نحوه تولید انرژی در بدن پس از مصرف این مواد نیز از سرفصل های رایج این دوره است. از دیگر سرفصل های خاص دوره تغذیه و رژیم درمانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Urs/علمی کاربردی
  • مینرال ها و ویتامین ها
  • کربوهیدرات ها و چربی ها
  • مکمل ها و شیوه های رژیم نویسی

طول دوره آموزش تغذیه و رژیم درمانی

مدت زمان و طول دوره آموزش تغذیه و رژیم درمانی که به صورت کوتاه مدت و فشرده در نظر گرفته شده است، ۳۰ تا ۴۵ روز است. این دوره شامل سرفصل های متعدد و گسترده ای است که در هر جلسه یک یا چند سرفصل از دوره متناسب با نوع نیاز شرکت کنندگان آموزش داده می شود.

این دوره به گونه ای طراحی شده است که تمام سرفصل های مربوط به تغذیه و رژیم درمانی را پوشش می دهد و در صورت نیاز به طولانی تر شدن دوره، این مزیت در اختیار شما عزیزان قرار می گیرد تا در مدت زمان بیشتری نسبت به علم تغذیه و رژیم درمانی، اطلاعات کامل و جامع مورد نظر را کسب کنید.

به همین دلیل مدت زمان دوره ممکن است با اضافه شدن چند روز تغییر کند و هدف اصلی از این متغیر بودن طول دوره، تضمین آموزش همه سرفصل ها به صورت کامل و جامع است.

این دوره بهترین دوره جایگزین برای رشته علوم تغذیه دانشگاهی است که برای کسانی که به هر دلیل موفق به ادامه تحصیل در این رشته نشده اند، مناسب است. با شرکت در این دوره می توانید شروعی عالی برای کسب مهارت و دانش در این حیطه ایجاد کنید.

هزینه دوره آموزش تغذیه و رژیم درمانی

به طور کلی دوره های آموزشی جهاد دانشگاهی و سایر دوره های کوتاه مدت آموزشی برگزار شده در مراکز معتبر، دارای هزینه ها و تعرفه های ثابت و مشخصی هستند.

قیمت دوره آموزش تغذیه و رژیم درمانی هم بر همین اساس به میزان ۳.۸۸۰.۰۰۰ تومان در نظر گرفته شده است. این هزینه شامل شهریه ثبت نام، هزینه جزوات آموزشی و خدمات مشاوره و پشتیبانی در جریان دوره و پس از آن است.

شما عزیزان با پرداخت این هزینه، می توانید دانش و مهارت های لازم را در زمینه تغذیه و رژیم درمانی کسب کنید و با مدرک پایان دوره معتبر خود، وارد بازار کار شوید و یا این که به صورت شخصی از اطلاعات و تخصص فرا گرفته شده در دوره، به صورت شخصی و برای خود و خانواده تان بهره مند شوید.

نحوه ثبت نام دوره آموزش تغذیه و رژیم درمانی

برای برخورداری از اطلاعات بیشتر پیرامون این دوره و ثبت نام سریع و آسان در این دوره، شما می توانید با تکمیل فرم آنلاین از این خدمات بهره مند شوید.

پس از تکمیل فرم آنلاین مشاوران ما با شما تماس حاصل می کنند و مقدمات ثبت نام شما در این دوره را پیگری می کنند. تکمیل فرم آنلاین به منزله درخواست شما برای دریافت مشاوره های تخصصی برای شرکت در دوره و ثبت نام است.

شما می توانید با انتخاب روش پرداخت مناسب برای خود، هزینه دوره را با راهنمایی کارشناسان سلام مشاور پرداخت کنید و در دوره شرکت کنید.

مشاوران ما اطلاعات کافی پیرامون این دوره و نحوه ثبت نام در آن را همانند سایر دوره های آموزشی جهاد دانشگاهی از جمله دوره طب سوزنی لاغری و … در اختیارتان قرار می دهند.

دوره آموزش تغذیه و رژیم درمانی

بازار کار کارشناس تغذیه و رژیم درمانی

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی یک شغل مرتبط با حوزه تغذیه و سلامت است که در آن افراد با بهره گیری از دانش علمی، در زمینه های غذا و تغذیه، به مشاوره، آموزش، تهیه رژیم غذایی، برنامه ریزی تغذیه، ارزیابی وضعیت تغذیه و سایر فعالیت ها مرتبط با تغذیه برای خود و یا سایر افراد و مراجعان می پردازند.

هدف این حرفه ارائه خدمات تغذیه ای مناسب و بهبود کیفیت زندگی و سلامت افراد است. یک کارشناس تغذیه و رژیم درمانی می تواند در بخش های مختلف حوزه سلامت و تغذیه، مانند بیمارستان ها، مراکز سلامت، مؤسسات آموزشی، شرکت های غذایی، رستوران ها و مکان های دیگر فعالیت نماید.

بازار کار کارشناسان تغذیه و رژیم درمانی در حال حاضر در حال رشد و گسترش است و به دلیل نیاز روزافزون جامعه به سلامت غذایی و اهمیت پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها از طریق تغذیه مناسب، فرصت های شغلی زیاد و متنوعی را برای افراد دارای مدرک تغذیه فراهم می کند.

همچنین داشتن تخصص کافی پس از گذراندن دوره آموزشی تغذیه ورزشی نیز می تواند به صورت توامان موقعیت های شغلی بهتری برای فرد ایجاد کند.

حقوق و درامد کارشناس تغذیه و رژیم درمانی

تعیین دقیق حقوق و درآمد کارشناس تغذیه و رژیم درمانی به ویژگی ها و شرایط مختلفی مانند سطح تحصیلات، گواهینامه ها، مجوزها، تخصص ها، سابقه کار، منطقه جغرافیایی مورد فعالیت و سایر عوامل دیگر برای بازدهی مالی و حقوق نهایی وابسته است.

شما می توانید با اعتبار مدرک فنی حرفه ای و یا جهاد دانشگاهی که پس از پایان دوره به شما تعلق می گیرد، جایگاه های شغلی و حقوق بالاتری را برای خود ایجاد کنید.

با در نظر گرفتن تعادل نسبی میان تمامی پارامترهای تاثیر گذار بر روی میزان حقوق کارشناس تغذیه و رژیم درمانی می توان گفت یک کارشناس معمولی پس از گرفتن مدرک تغذیه می تواند در بدو ورود به بازار کار از حقوق اداره کار برخودار شده و با یادگیری تخصص های جانبی و کسب تجربه های ارزشمند در این حیطه، به زودی حقوق خود را ارتقاء بخشد.

همچنین با تدوین برنامه های تغذیه ای و رژیم های سفارشی برای افراد، درآمدهای بیشتری برای کارشناسان این حوزه ایجاد می شود.

فرم پیش ثبت نام دوره های آموزشی

  • Date Format: YYYY slash MM slash DD

معرفی وظایف اصلی کارشناسان تغذیه

وظایف اصلی کارشناسان تغذیه و رژیم درمانی شامل یک سری از فعالیت ها از جمله موارد زیر است:

  • مشاوره تغذیه: کارشناسان تغذیه به افراد و گروه ها مشاوره و برنامه تغذیه ای مناسب ارائه می  دهند.
    این مشاوره  ها شامل توصیه  ها و راهنمایی هایی درباره تغذیه سالم، ترکیب صحیح گروه  های مختلف مواد غذایی، میزان مصرف کالری، نیازهای ویژه افراد مانند ورزشکاران، کودکان یا افراد مبتلا به بیماری  های خاص و… می  شود.
  • تهیه رژیم غذایی: کارشناسان تغذیه با توجه به نیازها، وضعیت فرد و هدف او (مثلا کاهش وزن، افزایش وزن، حفظ وزن مناسب و…) رژیم های غذایی شخصی را تهیه می  کنند.
    این رژیم  ها شامل میزان کالری، نوع مواد غذایی، تعداد وعده  های غذایی و دیگر جزئیات مرتبط با تغذیه هستند.
  • برنامه ریزی غذایی: کارشناسان تغذیه برنامه  های غذایی با هدف ایجاد تنوع و تعادل تغذیه، رعایت نیازهای غذایی و تحقق اهداف بهداشتی و تغذیه  ای برای افراد تدوین می کنند.
  • ارزیابی وضعیت تغذیه ای: کارشناسان تغذیه با استفاده از روش  های مختلف، وضعیت تغذیه افراد را که شامل وزن، قد، میزان چربی بدن، نمودار رشد کودکان و نمودار BMI (شاخص توده بدنی) است اندازه گیری می کنند.

سوالات متداول

  • محتوای دوره آموزش تغذیه و رژیم درمانی چیست؟

این دوره شامل سرفصل های مختلفی در زمینه تغذیه و رژیم درمانی مانند علم تغذیه، مینرال ها و ویتامین ها، کربوهیدرات ها و چربی ها، مکمل ها و شیوه های رژیم نویسی و …. است.

  • چگونه می  توانم در این دوره ثبت نام کنم؟

برای ثبت نام دوره آموزش تغذیه و رژیم درمانی می  توانید با تکمیل فرم آنلاین درخواست خود برای دریافت مشاوره و اطلاعات کامل پیرامون دوره را از مشاوران ما دریافت نمایید.

  • هزینه دوره آموزش تغذیه و رژیم درمانی چقدر است؟

هزینه دوره آموزش تغذیه و رژیم درمانی ۳.۸۸۰.۰۰۰ تومان است که این هزینه شامل هزینه ثبت نام، جزوات آموزشی، مشاوره، و می شود.

  • طول دوره آموزش تغذیه و رژیم درمانی چقدر است؟

این دوره یک ماه و نیم الی دو ماه متناسب با نوع نیاز زمانی برای پوشش دهی سرفصل های خاص این دوره به طول خواهد انجامید.

  • مزایای شرکت در دوره آموزش تغذیه و رژیم درمانی چیست؟

شرکت در این دوره می  تواند سبب افزایش دانش و آگاهی، ارتقاء مهارت  های شغلی، افزایش اعتماد به نفس و فرصت های شغلی مناسب برای شما شود.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با دوره آموزش تغذیه و رژیم درمانی آشنا کنیم و پیرامون شرایط کاری و میزان درآمد یک کارشناس تغذیه پس از فراغت از آموزش، اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار دهیم.

شما عزیزان می توانید در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر و انجام ثبت نام دوره آموزش تغذیه و رژیم درمانی با تکمیل فرم آنلاین از راهنمایی های مشاوران ما در مرکز تخصصی سلام مشاور برخوردار شوید.

الو سلام مشاور پایگاه امن و اطلاع رسان دقیقی است که شما عزیزان را در جهت ارتقاء سطح دانایی و دستیابی به مهارت ها و پیشرفت های شغلی حمایت و هدایت می کند.

شماره تماس

محتوای جدول

پیمایش به بالا