رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد

رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد

محتوای جدول

رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد هر ساله از طریق سایت آزمون اعلام می شود و هر داوطلب می تواند با مراجعه به این سایت از این رشته ها و شرایط پذیرش دانشجو در آن ها مطلع شوند. همچنین زمان ثبت نام در این رشته ها و نحوه آن نیز اطلاع رسانی می شود.

در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد که شامل پرستاری، مامایی، کاردرمانی، هوشبری و … می شود آشنا کنیم و پیرامون زمان ثبت نام این رشته ها از طریق کنکور و یا بدون کنکور اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار دهیم.

رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد

هر ساله تعداد زیادی از داوطلبان ورود به رشته های پیراپزشکی در صدد کسب اطلاع از قوانین و روند جذب دانشجو در این رشته از سوی دانشگاه های مطرح ایران هستند.

رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد

به همین منظور برخورداری از انواع این رشته ها و شرایط پذیرش هر دانشگاه می تواند تاثیر مثبتی بر روند تلاش افراد در این زمینه بگذارد.

پیراپزشکی دارای رشته های مختلفی است که در زیر می توانید انواع آن را مشاهده فرمایید:

رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد
فیزیوتراپی
ساخت پروتز های دندانی و دندانسازی
کاردرمانی
مامایی
علوم تغذیه
هوشبری
پرستاری
کارشناسی تکنولوژی پرتودرمانی (رادیوتراپی)
اتاق عمل
کارشناسی تکنولوژی پرتوشناسی (رادیولوژی)
اعضای مصنوعی و وسایل کمکی
گفتار درمانی
شنوایی شناسی

شرایط پذیرش پیراپزشکی در دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد یکی از دانشگاه های معتبر در کشور است که هر ساله تعداد زیادی دانشجو در رشته های مختلف جذب می کند.

این دانشگاه دارای واحدهای مختلفی در استان ها و شهرهای مختلف است. رشته های مختلفی در این دانشگاه تدریس می شود که از جمله آن ها رشته های پیراپزشکی است.

طرفداران زیادی تمایل به شرکت در دوره های آموزشی و مقاطع تحصیلی این دانشگاه دارند که می بایست پیش از اقدام برای این امر ویژگی ها و شرایط زیر را مطالعه نمایند:

  • رشته های پیراپزشکی دارای زیر گروه های مختلفی است که به دلیل داشتن بازار کار مناسب، رقابت زیادی برای شرکت در آن وجود دارد.
  • ورود به رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد نیاز به تراز علمی بالا و کسب نمره و حد نصاب معدل خاص دارد.
  • شرکت در کنکور سراسری ملاک پذیرش دانشجو در این رشته ها است.
  • شرکت در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد در رشته های پیراپزشکی برای داوطلبان لازم و ضروری است.
  • آدرس سایت دانشگاه آزاد برای مطالعه شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در رشته های پیراپزشکی org است.

ویژگی های رشته های پیراپزشکی

رشته های پیراپزشکی در دانشگاه آزاد عمدتا شامل گرایش هایی است که به متخصصان در مراکز درمانی کمک رسانی می شود و فارغ التحصیلان این گرایش ها می توانند پس از اتمام تحصیل به عنوان دستیار یا عامل اصلی رساننده خدمت در هر یک از مراکز مرتبط اقدام به فعالیت نمایند.

در رتبه بندی دانشگاه های آزاد ایران دانشگاه آزاد تهران و دانشگاه آزاد سایر مراکز دارای مدرک بسیار معتبری هستند که دانشجویان این مراکز پس از فارغ التحصیلی می توانند با استفاده از این مدرک به سرعت فرآیند شروع بکار خود را متناسب با نیازهای سازمانی و توانمندی های شخصی آغاز نمایند.

برای موفقیت در این رشته و پذیرش در رشته های پیراپزشکی در دانشگاه آزاد هر فرد می بایست در زمان مشخص و با انجام اقدامات لازم مبنی بر ثبت نام و شرکت در کنکور ها، مسیر دستیابی به هدف را بپیماید.

مطالعه منابع کنکوری و بررسی رتبه ها و ظرفیت های پذیرش متناسب با سهمیه های مناطق نیز در این حین می بایست مبنای توجه قرار گیرد.

زمان ثبت نام رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد

برای شرکت در کنکور دانشگاه آزاد برای جذب در رشته پیراپزشکی هر فرد ملزم به دنبال کردن اخبار این دانشگاه از طریق سایت سنجش است.

مشاوره انتخاب رشته آنلاین و یا حضوری نیز می تواند اطلاعات لازم در این زمینه را در اختیار داوطلبان قرار دهد.

به طور کلی قوانین و شرایط زمانبندی ثبت نام رشته های پیراپزشکی در دانشگاه های آزاد به شرح زیر است:

  • زمان ثبت نام رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد همزمان با زمان انتخاب رشته است.
  • ثبت نام در این رشته ها می بایست در همان بازه زمانی که برای انتخاب رشته است انجام شود.
  • پذیرش دانشجویان در این رشته ها تنها از طریق کنکور سراسری است.
  • داوطلبان ملزم به کسب رتبه و حد نصاب نمره برای ورود به این رشته ها در دانشگاه آزاد هستند.
  • کسانی که نمره لازم را کسب نکرده اند نمی توانند در این رشته ها ثبت نام کنند.

زمان ثبت نام رشته های پیراپزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد

روش دیگری برای جذب دانشجو در دانشگاه آزاد در رشته های پیراپزشکی وجود دارد که نیازی به شرکت در کنکور ندارد و داوطلبان می توانند در رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد که شامل پیراپزشکی است نیز ثبت نام نمایند.

برخی از مراکز دانشگاه آزاد به دلیل داشتن فضای گسترده آموزشی می توانند از واجدین شرایط بدون شرکت در کنکور سراسری در رشته های پیراپزشکی ثبت نام کنند.

شرایط و ضوابط این امر در موارد زیر برای شما عزیزان گردآوری شده است:

  • پذیرش دانشجو در رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد از جمله پیراپزشکی در برخی از واحد ها امکان پذیر است.
  • داوطلبان این روش می توانند بدون شرکت در کنکور و یا انتخاب رشته در مقاطع مختلف این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند.
  • داوطلبانی که نتوانسته اند حد نصاب نمره در کنکور سراسری را در این رشته ها بگیرند، می توانند در دوره های بدون کنکور پیراپزشکی شرکت کنند.
  • سوابق تحصیلی و داشتن معدل حد نصاب می تواند کمک زیادی به جذب دانشجو در این رشته ها کند.
  • فرصت تحصیل در دانشگاه آزاد و کسب مدرک آن در دوره های پیراپزشکی بواسطه دوره های بدون کنکور برای تمامی داوطلبان رشته تجربی فراهم شده است.
  • زمان ثبت نام در دوره های بدون کنکور پیراپزشکی دانشگاه های آزاد از اول مهر و بهمن هر سال آغاز می شود.
  • برای اطلاع از چگونگی شرکت در این دوره ها هر داوطلب می بایست دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد را مطالعه کرده و اقدام لازم را انجام دهد.

رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد

میزان شهریه انواع رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد

یکی از سوالاتی که داوطلبان از مشاوران تحصیلی می پرسند این است که میزان شهریه رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد چقدر است؟ تحصیل در دانشگاه آزاد همواره نیاز به پرداخت هزینه دارد.

پرداخت هزینه های متغیر و ثابت از نیازهای اصلی برای برخورداری از امکانات آموزشی این دانشگاه است. هر رشته ای متناسب با ماهیت خود، دارای هزینه جداگانه ای است. در زمان انتخاب رشته کنکور تجربی می توان هزینه رشته ها را در سایت سنجش مشاهده کرد.

همچنین برای اطلاع از آخرین تغییرات شهریه ای رشته های پیراپزشکی در دانشگاه آزاد می توانید به آدرس edu.iau.ac.ir مراجعه نمایید.

نکته ای که وجود دارد این است که میزان شهریه ثابت این دوره ها از زمان ورود دانشجویان به دانشگاه آزاد تا زمان اتمام آن به صورت ثابت محاسبه شده و تغییری نمی کند.

اهمیت مشاوره رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد

برخورداری از مشاوره های تخصصی در زمینه انتخاب رشته و شرکت در کنکور سراسری، می تواند مسیر دستیابی به موفقیت را برای افراد فراهم کند.

مشاوره انتخاب رشته دانشگاه آزاد همواره شامل انواع اطلاع رسانی های اخباری و نحوه شرکت در آزمون ها به همراه برنامه ریزی های مدون است.

کسانی که توانسته اند موفقیت مد نظرشان را در این مسیر بدست آورند همواره از مشاور های تخصصی در این زمینه بهره برده اند.

شما داوطلبان شرکت در یکی از رشته های پرستاری، علوم آزمایشگاهی، هوشبری و … می توانید با استفاده از خدمات مشاوره ای برنامه تحصیلی متناسب با رشته خود را دریافت نمایید و تمرکز لازم روی دروس دارای ضریب بیشتر در این آزمون را مد نظر قرار دهید.

زمان اعلام نتایج پذیرش رشته های پیراپزشکی

اعلام نتایج رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد در صورتی که داوطلب به صورت بدون کنکور شرکت کرده باشد، در اسفند ماه انجام می شود.

یکی از پرسش های دیگری که داوطلبان از مشاوران ما می پرسند این است که اگر دانشگاه آزاد قبول شویم و نرویم چه می شود؟ ممکن است فردی در یکی از رشته های متفرقه در دانشگاه آزاد قبول شود و تمایلی به شرکت در آن نداشته باشد.

به این منظور عدم ثبت نام به منزله انصراف دانشجو از شرکت در این دوره است. در صورتی که داوطلبان در دانشگاه آزاد در رشته های پیراپزشکی پذیرفته شوند، شرکت در فرآیند مراجعه و ثبت نام لازم و ضروری است.

درخواست مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری 1403

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با انواع رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد آشنا کنیم و پیرامون زمان ثبت نام و زمان اعلام نتایج آن اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم. همچنین به بررسی میزان هزینه و شهریه این دانشگاه و نحوه اطلاع از آن پرداختیم.

در صورتی که پیرامون موارد فوق دچار ابهام و یا سوالی هستید و یا نیازمند به دریافت مشاوره های تخصصی در این زمینه اید به شما پیشنهاد می کنیم با مشاوران و کارشناسان تحصیلی با تجربه و آگاه ما در مرکز الو سلام مشاور تماس حاصل فرمایید.

الو سلام مشاور پایگاه امن و اطلاع رسان دقیقی است که شما را در دستیابی به موفقیت های تحصیلی حمایت و هدایت می کند.

شماره تماس

محتوای جدول

پیمایش به بالا