شرایط قبولی دانشگاه مالک اشتر

شرایط قبولی دانشگاه مالک اشتر

محتوای جدول

دانشگاه صنعتی مالک اشتر به عنوان یکی از زیر مجموعه های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح فعالیت می نماید. هدف آن تحقیقات در پروژه های خاص در بخش های مهندسی و صنعتی است و مرکزیت آن در شهر اصفهان است.
امروزه یکی از دانشگاه های پرطرفدار برای دانشجویان می باشد که البته شرایط قبولی دانشگاه مالک اشتر و مصحابه دانشگاه مالک اشتر متفاوت است.
این دانشگاه از جمله دانشگاه هایی است که پس از قبولی و تحصیل در آن مجموعه احتمال ورود به بازار کار بالا است و همچنین امکان استخدام شما در سازمان های وابسته به وزارت دفاع یکی از دانشگاه‌های وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است.

پذیرش در این دانشگاه به صورت نیمه متمرکز انجام می شود. یعنی افراد برای ورود به این دانشگاه علاوه بر آزمون باید مرحله مصاحبه و گزینش را نیز با موفقیت پشت سر بگذارند. لذا در این مقاله اطلاعات لازم برای پذیرش در این دانشگاه شرح داده می شود تا افراد با آگاهی کافی برای ورود به این دانشگاه اقدام کنند. 

در ادامه به موارد زیر پرداخته ایم:

شرایط قبولی دانشگاه مالک اشتر

شرایط قبولی دانشگاه مالک اشتر

پذیرش دانشگاه مالک اشتر در دو مرحله انجام می شود:

  • قبولی در آزمون ورودی
  • مصاحبه و گزینش 

در صورتی که داوطلبان بر اساس رتبه کسب شده مجاز به انتخاب رشته این دانشگاه باشند می توانند برای مرحله دعوت به مصاحبه اقدام کنند.

قبولی در آزمون

در واقع سه برار ظرفیت پذیرش دانشگاه دعوت به مصاحبه می شوند.

بخش شرایط عمومی است که شامل شرکت در کنکور و کسب رتبه مجاز چند برابر ظرفیت است. در مرحله انتخاب رشته داوطلبان باید دانشگاه مالک اشتر را انتخاب نمایند.

البته:

این انتخاب باید به نحوی باشد که انتخاب های دیگر بر این دانشگاه سایه نیندازد و در جای دیگری قبول شوید. 

برای کسب شرایط قبولی دانشگاه مالک اشتر در مرحله انتخاب رشته حتما با کارشناسان و مشاوران تحصیلی ما مشورت نمایید.

مصاحبه و گزینش

اما بخش دوم هنگامی است که نتایج نهایی انتخاب رشته منتشر می شود و افرادی که شرایط قبولی دانشگاه مالک اشتر را داشته اند تا چند برابر ظرفیت این دانشگاه به مصاحبه حضوری دعوت می شوند.

تاریخ مصاحبه در کارنامه یا در سایت دانشگاه درج خواهد شد و شما پس از کسب اطلاع باید در روز مصاحبه در واحد دانشگاهی تعیین شده حضور داشته باشید.
در غیر این صورت و غیبت شما موجب می شود مردود شوید و دیگر نتوانید به این دانشگاه راه یابید.

بهتر است قبل از رفتن برای مصاحبه از موضوعات مصاحبه و آزمون ها آگاهی نسبی پیدا نمایید.
خود را در فضای آموزش و یادآوری مسائل عقیدتی و سیاسی قرار داده و با پرسش از خبرگان و دیدن برنامه های تلویزیونی مرتبط و کتاب های بینش اسلامی اگر موضوعاتی را فراموش کرده اید به خاطر آورید.

اگر در مصاحبه ها و آزمون های داخلی این دانشگاه پذیرفته شوید می توانید به تحصیل در این دانشگاه ادامه دهید و شرایط مصاحبه حضوری در ذیل توضیح داده شده است.

مصاحبه دانشگاه مالک اشتر

مصاحبه دانشگاه مالک اشتر یکی از شرایط قبولی دانشگاه مالک اشتر است و از دو قسمت تشکیل شده است.

یک بخش به صورت کتبی است و بخش دیگر به صورت مصاحبه شفاهی می باشد.

برای آنکه در این مصاحبه موفق باشید نیاز است که از حداقل از یک ماه قبل به دنبال کسب آمادگی باشید و کسب آمادگی مستلزم آن است که از شرایط و نمونه سؤالات سال های گذشته این دانشگاه اطلاع داشته باشید.

قبولی دانشگاه مالک اشتر به صورت نیمه متمرکز بوده و بعد از قبولی در آزمون باید برای مرحله مصاحبه حضوری آماده شوید. محل مصاحبه بر اساس رشته و مقطع تحصیلی در تهران و یا شاهین شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

نکات قابل توجه برای مصاحبه 

  • باید مدارک مورد نیاز را  که از قبل اعلام شده است، به همراه خود داشته باشید.
  • باید بتوانید نظر مثبت اساتید را به خود جلب کنید و نسبت به مباحث عمومی و مذهبی تسلط کافی داشته و همچنین از قانون اساسی کشور و آخرین اخبار روز نیز آگاهی لازم را داشته باشید.
  • باید رزومه پژوهشی و آموزشی خود را ارائه کرده و به خوبی از آن دفاع کنید.
  • همچنین با آگاهی از مسائل روانشناسی و استفاده از زبان بدن می توانید تاثیر بهتری، هم روی اعتماد به نفس خود و هم روی مصاحبه کنندگان بگذارید و مصاحبه خود را با موفقیت به پایان برسانید.

برخی از سؤالات مصاحبه

  • کل زندگی خود را تاکنون در چند جمله بیان کنید.
  • اعضای خانواده چند نفر هستند و به چه کاری مشغول می باشند؟
  • چه سوره ای از قرآن را بلد هستید چند آیه آن را بخوانید.
  • مناسبت 13 رجب چیست؟
  • چه روزنامه هایی را می خوانید و چه برنامه هایی از تلویزیون را تماشا می کنید؟
  • آخرین کتابی که خواندید نام آن چه بود؟
  • مهمترین خطری که کشور را تهدید می کند چیست؟
  • آیا با آمریکا وارد جنگ می شویم؟ چرا؟
  • تا حالا عضو بسیج بوده اید؟
  • اماکن مقدسی که رفتی کجاها بوده است؟
  • مرجع تقلید شما کیست؟
  • ولایت فقیه چیست و چرا مطلقه است؟

شرایط قبولی دانشگاه مالک اشتر

رتبه بندی و جایگاه علمی دانشگاه مالک اشتر

 دانشگاه مالک اشتر از نظر رتبه بندی و جایگاه علمی جزو یکی از دانشگاه‌های معتبر بوده و در میان دانشگاه‌های کشور دارای رتبه ۲۴ است.

این دانشگاه از نظر فعالیت های اجتماعی در رتبه ۱۳ از نظر کمیت تولید علم در رتبه ۱۰ و از نظر کیفیت محتوای علم دارای رتبه نهم است. این دانشگاه در زمینه تحقیق و پژوهش جزو دانشگاه های برتر کشور به حساب می آید.

 رتبه لازم برای قبولی در دانشگاه مالک اشتر

 دانشگاه مالک اشتر دارای رشته های متعدد در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است. شرایط قبولی مالک اشتر با توجه به نوع رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است.

هر رشته تحصیلی با توجه به مقطع آن، رتبه متفاوتی را برای قبولی در دانشگاه مالک اشتر نیاز دارد.  با توجه به اینکه دانشگاه مالک اشتر جزو دانشگاه های معتبر است، برای قبولی در این دانشگاه باید رتبه و تراز نسبتا خوبی به دست آورید.

البته همان طور که اشاره کردیم با توجه به رشته و مقطع تحصیلی، رتبه و تراز کسب شده برای قبولی در دانشگاه مالک اشتر متفاوت است.

برای آنکه آگاهی بیشتری نسبت به این مسئله داشته باشید، بهتر است که با یک مشاوره تحصیلی انتخاب رشته صحبت کرده و با توجه به رشته و مقطع تحصیلی خود، اطلاعات لازم درباره رتبه و تراز مورد نیاز برای قبولی در دانشگاه مالک اشتر را به دست آورید.

 شرایط ورود به دانشگاه مالک اشتر کارشناسی ارشد

 شرایط قبولی مالک اشتر در مقطع کارشناسی ارشد به این صورت است که بعد از قبولی در آزمون، در ابتدا از طریق مصاحبه گزینش دانشجو صورت می گیرد.

رتبه های تک رقمی کارشناسی ارشد، می توانند در چهارچوب مقررات و داشتن شرایط لازم، بعد از اتمام تحصیل در دانشگاه مالک اشتر و یا مراکز تحقیق و توسعه سازمان وزارت دفاع استخدام شوند.

البته توجه به این نکته الزامی است که:

استخدام رتبه های برتر کارشناسی ارشد دانشگاه مالک اشتر فقط برای برخی رشته های ستاره دار صورت می گیرد.

 تبعیت از اسلام، اعتقاد به ولایت فقیه و التزام عملی به قوانین جمهوری اسلامی ایران از شرایط اصلی ورود به دانشگاه مالک اشتر در تمامی مقاطع تحصیلی است.

همچنین عدم فعالیت های سیاسی غیر قانونی و عدم عضویت در گروه های سیاسی غیر قانونی نیز از دیگر شرایط می باشد.

دانشجویان با توجه به قوانین، نمی توانند در فعالیت‌های حزبی و سیاسی شرکت کنند. چنانچه دانشجو در هر مرحله، مغایر با شرایط پذیرش دانشگاه، اقدامی انجام دهد، از ادامه تحصیل و یا گزینش او جلوگیری خواهد شد.

در برخی رشته های روزانه، پذیرش از میان شاغلین نیروهای مسلح انجام می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط ورود به این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد می‌توانید با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

 بورسیه دانشگاه مالک اشتر

 دانشگاه مالک اشتر برای حمایت از استعداد های درخشان در مقطع کارشناسی ارشد، هر سال دانشجو می پذیرد.

به این صورت که:

سوابق علمی و پژوهشی دانشجو بررسی شده و در صورت تایید، برای مصاحبه پذیرفته خواهد شد و در نهایت نسبت به ثبت‌ نام آن، اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

دانشجویان باید شرایط عمومی و اختصاصی لازم را برای کسب بورسیه دانشگاه مالک اشتر داشته باشند. دانشجویان در صورتی که در پروژه های تعریف شده در وزارت دفاع فعالیت داشته باشند می توانند از کمک هزینه های جانبی برخوردار شوند. 

البته باید به این نکته توجه شود که:

دانشگاه مالک اشتر از دهه ۸۰ تا کنون، دانشجویان خود را به صورت سابق بورسیه نمی کند، بلکه آنها را برای استخدام در وزارت دفاع و یا دانشگاه مالک اشتر در اولویت قرار می دهد.

حقوق دانشجویان دانشگاه مالک اشتر نیز با توجه به اینکه بر اساس شرایط، در استخدام دانشگاه یا سازمان وزارت دفاع قرار بگیرند، مشخص خواهد شد.

برای آنکه بتوانید در دانشگاه مالک اشتر و یا سازمان وزارت دفاع کشور استخدام شوید، باید شرایط لازم را داشته و همچنین فعالیت های پژوهشی و علمی معتبری انجام داده باشید. در این صورت با تایید دانشگاه می توانید اولویت استخدام در این مراکز را به دست آورید.

جمع بندی

برای آگاهی از لیست کامل موضوعاتی که در مصاحبه دانشگاه مالک اشتر در مورد آنها از شما سؤال پرسیده می شود با کارشناسان “الو سلام مشاور” تماس حاصل فرمایید.

در پایان باید گفت که در مصاحبه دانشگاه مالک اشتر همیشه حرفی برای گفتن داشته باشید و به اصطلاح کم نیاورید اگر موضوعی در خاطرتان نیست چیزی مرتبط با آن را که می دانید بگویید.
عموما این مصاحبه برای کسانی طراحی شده است که واقعا چیزی در مورد مسائل دینی و مذهبی نمی دانند و معمولا افراد در این مصاحبه قبول می شوند اگر یک آشنایی ضمنی با موضوعات بیان شده داشته باشند.

تماس با ما

محتوای جدول

پیمایش به بالا