نحوه استفاده از فلش کارت زبان

نحوه استفاده از فلش کارت زبان
محتوای جدول

نحوه استفاده از فلش کارت زبان بستگی به موضعی دارد که می خواهیم آنها را پس از یادگیری در آن موضع ارائه دهیم.

منظور از موضع، آزمون ها و یا کاربردهایی است که ما به سبب آنها اقدام به یادگیری زبان انگلیسی می کنیم.

هر فردی بنابر موقعیت خاص خود باید مواردی را در جهت ساخت فلش کارت انگلیسی و نحوه استفاده از فلش کارت زبان رعایت کند.

بر فرض مثال:

نحوه استفاده از فلش کارت زبان برای دانش آموزان تفاوت زیادی با کسی که می خواهد برای یک سفر کاری و یا تفریحی به کشور خارجی سفر کند دارد.

در این مقاله به بررسی انواع مراحل ساخت فلش کارت انگلیسی و چگونگی آموزش زبان انگلیسی با فلش کارت ها می پردازیم و سپس روش های معتبر آموزش زبان را معرفی و تجزیه و تحلیل می کنیم.

از جمله مهمترین عناوینی که در این مقاله می خوانید موارد زیر می باشد:

نحوه استفاده از فلش کارت زبان

نحوه استفاده از فلش کارت زبان به چه صورتی است؟

استفاده از فلش کارت ها زمانی مفید و موثرند که در جهت صحیح و با در نظر گرفتن موارد مناسب اقدام به استفاده از آنها و یادگیری بوسیله آنها کنیم.

منظور از این جمله این است که:

نحوه استفاده از فلش کارت زبان باید به صورت اصولی باشد تا یادگیری عمقی و درستی از مطالب در ذهن ما انجام شود.

بهترین روش برای استفاده از فلش کارت زبان داشتن نظم و ترتیب در روند استفاده از آنهاست. سعی کنید اگر تعداد زیادی فلش کارت دارید آنها را دسته بندی کنید و سپس برنامه ریزی منسجمی برای مرور هر دسته در هر روز هفته انجام دهید.

با این روش تمامی فلش کارت ها با یک میزان مشخص از زمان مرور می شوند و کلیت مناسبی از مطالب در ذهن شما ایجاد می شود.

ساخت فلش کارت انگلیسی

فلش کارت ها برای تمامی مطالب و دروس مفید هستند و می توان آنها را در هر مکان و هر زمانی مورد استفاده قرار داد. نحوه استفاده از فلش کارت زبان و نحوه ساخت فلش کارت انگلیسی موضوعی است که بسیاری از افراد مایلند آن را آموزش ببینند.

برای ساختن فلش کارت می توانید برگه های متحد الشکلی را تهیه کنید و در اندازه هایی که راحت تر هستید انها را برش بزنید. سپس مطالب مهم درسی را بنابر ارزش و اهمیت آنها بر روی فلش کارت ها بنویسید.

تمامی گرامر ها و لغات و حتی تکه هایی از ریدینگ ها را می توانید با این روش بر روی فلش کارت ها بنویسید. فلش کارت هایی را که تهیه کرده اید اولویت بندی کنید و در زمان های مشخصی اقدام به مرور آنها کنید.

با استفاده از ساخت فلش کارت انگلیسی و استفاده از آنها می توانید بهترین نتیجه و بازدهی را از یادگیری زبان بدست آورید.

فواید فلش کارت انگلیسی

اهمیت و فواید فلش کارت انگلیسی به عنوان یکی از بهترین ابزارهای یادگیری آن بر کسی پوشیده نیست.

فلش کارت ها عموما دارای ویژگی های ممتاز تری نسبت به سایر متون آموزشی هستند. این به دلیل کوچکتر بودن در ابعاد و در دسترس بودن آنها در همه مکان ها می باشد.

یک دسته فلش کارت انگلیسی می تواند شامل مهمترین مطالب آموزشی باشد که در عین ارزشمند بودن جای کمتری می گیرند و مطالب بیشتری به ما می آموزند. استفاده از فلش کارت ها در اوقاتی که هیچ برنامه ای برای آنها نداریم بسیار مفید هستند.

از جمله مکان ها و وقت هایی که می شود از فلش کارت ها نهایت استفاده را کرد موارد زیر می باشد:

  • زمانی که در مسیر رفت و آمد هستید و زمان زیادی را به این کار اختصاص می دهید.
  • زنگ های تفریح و یا زمان های استراحت در میان بقیه کار ها
  • هنگامی که تصمیم می گیریم کمی دراز بکشیم و یا پیاده روی کنیم
  • زمانهایی که در حالت انتظار برای رسیدن کسی و یا رفتن به جایی هستیم.

نحوه استفاده از فلش کارت زبان

آموزش زبان انگلیسی با فلش کارت ها

تمامی کسانی که زبان انگلیسی را در سریعترین زمان و با بهترین و ماندگار ترین کیفیت ممکن یاد گرفته اند اذعان دارند که آموزش زبان انگلیسی با فلش کارت ها یکی از سودمند ترین روشها می باشد.

شما پس از بارها استفاده از فلش کارت ها و عادت دادن ذهن به مرور مطالب آنها را از حافظه کوتاه مدت به حافظه بلند مدت خود منتقل می کنید.

آموزش زبان انگلیسی با فلش کارت ها می تواند از خستگی ناشی از یکنواختی در آموزش جلوگیری کند و خوانده شدن مطالب در مکان های مختلف و در زمان های متنوع سبب به خاطر سپاری بهتر مطالب می شود.


بیشتر بخوانید: روش مرور بالارد چیست؟


اندازه فلش کارت زبان چقدر است؟

برای بررسی اندازه فلش کارت ها می توان گفت شما می توانید هر اندازه ای که با آن راحت تر هستید را برای تهیه فلش کارت ها در نظر بگیرید. همچنین می توانید از فلش کارت های آماده ای که در بازار وجود دارند استفاده کنید.

بسیاری از دروس زبان و مباحث مهم آن از قبل به صورت فلش کارت تهیه شده اند. همچنین شما می توانید آنها را خودتان و به سلیقه شخصیتان تهیه کرده و همه جا به همراه داشته باشید.

به طور کلی فلش کارت ها باید به اندازه یک چهارم کاغذ A4 باشند تا حمل آنها آسان تر و حجم مطالبی که بر روی آنها می نویسید استانداردتر باشد. استفاده از بالت ها و نشانه گذاری ها نیز می توانند جذابیت بصری بیشتری برای فلش کارت ها ایجاد کنند.

ساخت فلش کارت زبان کنکور

تهیه و ساخت فلش کارت زبان کنکور نیز مانند سایر فلش کارت ها می باشد. با این تفاوت که فلش کارتهایی که برای کنکور تهیه می شوند باید حاوی مطالب کلیدی و تست ها باشند.

تعیین کردن گزینه های مشابه و نوشتن آنها برای یک سوال بر روی فلش کارت باعث ایجاد تمرکز بیشتر و پایین آمدن درصد خطای ممکن می شود.

پیشنهاد ما به شما این است که:

برای درس زبان انگلیسی حتما فلش کارتها را از همان ابتدا تهیه کنید تا برای مرور کردن در زمان کنکور سهولت بیشتری وجود داشته باشد و وقت بیشتری صرفه جویی کنید.

پس همین حالا نسبت به تهیه فلش کارت زبان کنکور و نحوه استفاده از فلش کارت زبان اقدام کنید.

نحوه استفاده از فلش کارت زبان

روش لایتنر زبان چیست؟

استفاده از روش لاینتر زبان انگلیسی راهی موثر و مفید در جهت یادگیری زبان انگلیسی است. با استفاده از جعبه لایتنر می توان نظم و انسجام را برای مطالعه فلش کارت ها تعیین کرد و بر اساس این نظم و طبقه بندی به نتایج خوبی در زمینه یادگیری همه جانبه زبان رسید.

جعبه لایتنر جعبه ای است که از 5 قسمت مجزا تشکیل شده است. این قسمتها شامل فلش کارت هایی می شوند که بر اساس میزان اهمیت مطالب حجم و اندازه آنها تغییر می کند.

روشن لایتنر زبان و اهمیت استفاده از این روش برای همگان امری مشخص و ثابت شده است. بنابراین کسانی که می خواهند اقدام به یادگیری از طریق روش لایتنر زبان کنند باید این جعبه و فلش کارت ها را بر طبق اصولی که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم تهیه کنند.

روش تهیه جعبه لایتنر در منزل

همانطور که به آن اشاره شد جعبه لایتنر دارای 5 قسمت مختلف می باشد که اولین قسمت تنها ظرفیت و گنجایش یک فلش کارت را دارد.

در قسمت دوم از این جعبه تنها می توان دو فلش کارت قرار داد. در قسمت سوم 5 کارت و در قسمت چهارم و پنجم 8 و 14 کارت قرار می گیرد.

می توان عمده فلش کارت های زبان را در قسمتهای بزرگتر این جعبه جای داد. شما می توانید این جعبه را با مقوا با ظرفیت هایی که گفته شد در منزل درست کنید.

برای ساخت فلش کارت ها نیز می توانید برگه A4 را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید و به عنوان فلش کارت از آن استفاده کنید.

روش استفاده از جعبه لایتنر چگونه است؟

روش استفاده از فلش کارت به سبک لایتنر به این صورت است که شما برگه هایی را که یک روز خوانده اید به قسمتهای بعدی جعبه منتقل می کنید و روزانه به مدت نیم ساعت زمان برای مرور این فلش کارت ها صرف می کنید.

شما باید فلش کارت هایی را که کاملا یاد گرفته اید به قسمت دوم منتقل کنید و فلش کارتهایی را که هنوز یاد نگرفته اید در قسمت اول نگه دارید.

با همین سبک شما هر روز فلش کارتهایی را که در آنها اشکال دارید را مرور می کنید و با این روش می توانید پس از بارها مشاهده و مرور آن را به خاطر بسپارید.

در این مقاله تمامی نکات مفیدی را که برای نحوه استفاده از فلش کارت زبان و ساخت جعبه لایتنر و همچنین روش لایتنر زبان را با گفتاری ساده و اصولی به شما ارائه کردیم.

همکاران و مشاوران با تجربه ما در الو سلام مشاور نیز آماده پاسخگویی به سوالاتی هستند که پیرامون موضوعات این مقاله در ذهن شما ایجاد شده است. با تماس با قسمت مشاوره ما می توانید پاسخ تمامی سوالات خود را به صورت کاملا رایگان دریافت کرده و از دیگر خدمات این مرکز بهره مند شوید.تماس با ما

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا