هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

محتوای جدول

هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد متناسب با نوع دانشگاه و واحد انتخاب شده در دفترچه انتخاب رشته، متفاوت است.

کلیه داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه آزاد را دارند می بایست در جلسه مصاحبه این آزمون نیز شرکت کنند و مدارک و شواهدی را که استاد مربوطه درخواست می کند در نهایت دقت و صحت ارائه دهند.

تمامی اطلاعات مربوط به جلسه مصاحبه از قبیل هزینه و زمان برگزاری آن در سایت آزمون وجود دارد. هر ساله هزینه مصاحبه این دانشگاه با اندکی تغییر تعیین می شود که داشتن اطلاع از آن و پرداخت به موقع می بایست مد نظر داوطلبان عزیز پیش از حضور در جلسه مصاحبه باشد.

در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با تعیین هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد آشنا کنیم و پیرامون نحوه پرداخت هزینه و لزوم شرکت در این جلسه اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

در ادامه با موضوعات زیر با ما همراه باشید:

هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

لزوم شرکت در جلسه مصاحبه دکتری آزاد

آزمون دکتری دانشگاه آزاد یکی از مهمترین آزمون هایی است که هر ساله تعداد زیادی از داوطلبان برای رسیدن به موفقیت در آن، به رقابت با هم می پردازند.

داوطلبان ملزم به شرکت در آزمون اصلی هستند و پس از رسیدن به نمره مورد نظر، دعوت به مصاحبه می شوند. نیمی از نمره ای که برای ورود به مقطع دکتری می بایست توسط داوطلبان کسب شود، از جلسه مصاحبه اخذ می شود.

شرکت در جلسه مصاحبه دانشگاه آزاد به دلایل زیر لازم و ضروری است:

  • پس از قبولی در آزمون اولیه مقطع دکتری، شرکت در جلسه مصاحبه در زمانبندی تعیین شده لازم و ضروری است.
  • در این جلسه داوطلبان می توانند کسری های نمره ای را با ارائه ویژگی ها و مدارک معتبرشان جبران کنند.
  • برخورداری از دانش زبانی و پژوهش های علمی در این جلسه به عنوان امتیاز محسوب می شود.
  • تمامی مدارک و اطلاعاتی که در این جلسه از داوطلب درخواست می شود می بایست با دقت و صحت کافی جمع آوری شوند.

میزان هزینه مصاحبه دکتری آزاد          

در تعیین هزینه مصاحبه دکتری آزاد میزان برخورداری دانشگاه از امکانات تحصیلی و اساتید مربوطه، تاثیر گذار است. همچنین رشته محل هایی که داوطلب مجاز به تحصیل در آنان است متناسب با نوع دانشگاه دارای هزینه جداگانه و متفاوتی است.

بر اساس هزینه های سال قبل که در حدود ۱۴۰ هزار تومان بود، امکان دارد امسال نیز این هزینه با اندک تغییر ۱۰ یا ۲۰ درصدی به صورت افزایشی تعیین شود.

هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد برای هر رشته محل متفاوت است و نیاز است برای هر کدام از آن ها به صورت تفکیکی هزینه پرداخت شود.

برای مثال در صورتی که یک داوطلب تمایل به شرکت در رشته های مختلفی در دانشگاه آزاد دارد، می بایست متناسب با تعداد آن ها هزینه جلسه مصاحبه را پرداخت نماید.

این هزینه برای مثال در صورتی که ۱۴۰ هزار تومان باشد و داوطلب تمایل به شرکت در چهار مصاحبه دانشگاه آزاد داشته باشد، ملزم به پرداخت چهار بار ۱۴۰ هزار تومان یعنی ۵۶۰ هزار تومان است.

نحوه پرداخت هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

تمامی پرداخت های مبتنی بر آزمون دکتری و یا مصاحبه آن از طریق سایت آزمون به نشانی azmoon.org است.

در این سایت داوطلبان می توانند از میان واحد های دانشگاهی که مجاز به شرکت در جلسه مصاحبه آن شده اند، مواردی که تمایل به ادامه تحصیل در آن ها را دارند انتخاب کرده و هزینه مصاحبه آن را پرداخت کنند.

پرداخت هزینه مصاحبه دکتری در دانشگاه آزاد به دو صورت آنلاین و از طریق سایت آزمون و به صورت پرداخت از طریق واریز به شماره حساب دانشگاه است.

در زیر می توانید مراحل و نحوه پرداخت هزینه مصاحبه دکتری آزاد را مشاهده فرمایید:

  • در پرداخت اینترنتی هر فرد می بایست به سایت آزمون مراجعه کرده و سامانه ثبت نام مصاحبه آزمون دکتری را انتخاب کند.
  • پس از آن وارد کردن شناسه انتخاب رشته و کد ملی در جاهایی که وجود دارد الزامی است.
  • در صفحه پیش رو داوطلب می تواند کلیه کد رشته های خود را مشاهده کرده و متناسب با سلیقه خود پرداخت هزینه مصاحبه آن ها را انجام دهد.
  • در صورتی که از میان کد رشته ها تمایل به شرکت در تمامی آن ها را ندارید می توانید تیک انتخاب آن ها را از سمت راست بردارید.
  • با انتخاب گزینه تکمیل ثبت نام و ادامه و پرداخت وارد صفحه اطلاعات شماره کارت خواهید شد و فرآیند پرداخت را تکمیل خواهید کرد.
  • نهایتا می بایست هر فرد کد رهگیری و رسید پرداخت خود را پرینت گرفته و در زمان مراجعه برای جلسه مصاحبه به مسئول مربوطه ارائه دهد.
  • در روش واریز به شماره حساب نیز داوطلب مبلغ مورد نظر را به شماره حساب دانشگاه واریز و فیش آن را برای ارائه به مسئول نزد خود نگه می دارد.

هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

نکات مهم برای پرداخت هزینه شرکت در جلسه مصاحبه دکتری آزاد

در صورتی که شما داوطلب عزیز تمایل به شرکت در جلسه مصاحبه در کد رشته های مختلفی را دارید، برخورداری از اطلاعات و قوانین آن می تواند در این مسیر یاریگر شما باشد.

توجه دقیق به زمانبندی واریز وجه مصاحبه و پرداخت درست و کامل هزینه می بایست با دقت کامل انجام شود و تمامی مدارک و رسید ها برای روز مصاحبه از قبل آماده شوند.

نکات زیر می تواند به شما عزیزان در این مسیر کمک زیادی کند:

  • همانطور که اشاره کردیم، پرداخت هزینه مصاحبه در کد رشته های مختلف به صورت جداگانه است و پرداخت یک هزینه مستلزم شایستگی فرد برای حضور در تمامی مصاحبه های کد رشته های مختلف نیست.
  • هزینه مصاحبه دانشگاه آزاد در مقطع دکتری در واحد های مختلف متفاوت است.
  • مراجعه دائمی به سایت آزمون به نشانی org از سوی داوطلبان شرکت در جلسه مصاحبه برای کسب آخرین اخبار و فرآیند های ثبت نام الزامی است.

اهمیت برخورداری از مشاوره برای شرکت در مصاحبه دکتری آزاد

هر ساله تعداد زیادی از داوطلبان شرکت در مقطع دکتری، در آزمون اصلی و جلسات مصاحبه آن شرکت می کنند و متناسب با میزان نمره و امتیازی که کسب کرده اند، مجوز ادامه تحصیل در این مقطع و در رشته مد نظر خود را کسب می کنند.

شرکت در این آزمون و در جلسه مصاحبه نیازمند به دانستن اطلاعات و اخبار به روزی دارد که ممکن است داوطلبان به دلیل مشغله و یا استرس ناشی از این فرآیند نتوانند به طور کامل و صحیح نسبت آن اقدامات لازم را انجام دهند.

همچنین تهیه مدارک مصاحبه دکتری آزاد و دسته بندی و فایل بندی آن ها نیاز به راهنمایی های تخصصی دارد که این راهنمایی ها یاریگر فرد برای موفقیت در این جلسه می باشد.

بنابر این برخورداری از مشاوره برای شرکت در جلسه مصاحبه دانشگاه آزاد می تواند فرد را با آمادگی بیشتری در این جلسه حاضر کند و تمامی پارامترهای امتیازی او را به صورت درست و دقیق برای دستیابی به نمره مطلوب سازمان دهی کند.

زمان ارائه فیش پرداخت هزینه مصاحبه آزاد در مقطع دکتری

برای ارائه فیش پرداخت هزینه شرکت در جلسه مصاحبه رعایت دو نکته الزامی است. اول این که هر داوطلب می بایست در زمانبندی خاص و اعلام شده از سوی سازمان اقدام به پرداخت هزینه کند و دوم از آن این که می بایست فیش پرداخت که از طریق شماره حساب دانشگاه بوده و یا به صورت اینترنتی و با دریافت کد رهگیری بوده را تا زمان حضور در جلسه نزد خود نگهدارند و پیش از ورود به جلسه به مسئول مربوطه ارائه دهند.

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با جوانب مختلف هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد آشنا کنیم و پیرامون روش های پرداخت این هزینه و نحوه انجام آن، اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

در صورتی که پیرامون موارد فوق دچار ابهام و یا سوالی هستید و یا نیازمند به دریافت مشاوره های تخصصی در این زمینه اید می توانید با مشاوران ما در مرکز الو سلام مشاور تماس حاصل فرمایید.

الو سلام مشاور پایگاه امن و اطلاع رسان دقیقی است که شما عزیزان را در دستیابی به موفقیت های شغلی و تحصیلی حمایت و هدایت می کند.

شماره تماس

محتوای جدول

پیمایش به بالا