هزینه مصاحبه دکتری چقدر است؟

هزینه مصاحبه دکتری چقدر است؟

محتوای جدول

هزینه مصاحبه دکتری چقدر است؟ این سوال یکی از پرسش های رایجی است که داوطلبان ورود به مقطع دکتری در رشته های مختلف علاقمند به دریافت پاسخ آن هستند.

پس از آزمون دکتری، معمولا دانشگاه هایی که فرد توانسته است میزان نمره حد نصاب در آزمون آن ها را از آن خود کند به او درخواست برای حضور در جلسه مصاحبه می دهند.

این دعوت عمدتا دارای هزینه هایی است که پرداخت آن ها می بایست توسط داوطلب انجام شود. متناسب با نوع دانشگاه و رشته ای که فرد تمایل به ادامه تحصیل در آن دارد، هزینه مصاحبه دکتری متفاوت خواهد بود.

در این مقاله قصد داریم پاسخ کاملی به سوال هزینه مصاحبه دکتری چقدر است بدهیم و آن را میان دانشگاه های مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

در ادامه با موضوعات زیر با ما همراه باشید:

هزینه مصاحبه دکتری چقدر است؟

هزینه مصاحبه دکتری چقدر است؟

یکی از هزینه هایی که برای ورود به مقطع دکتری هر داوطلب ملزم به پرداخت آن است، هزینه مصاحبه دکتری است.

این هزینه عمدتا متناسب با دانشگاه های مختلف متفاوت است و در صورتی که داوطلب در چند رشته محل شرکت کرده باشد و تمایل به حضور در تمام این رشته محل ها در موقع مصاحبه باشد، ملزم به پرداخت تمامی هزینه های چند دانشگاه مختلف است.

از دیگر ویژگی هایی که می توان برای هزینه مصاحبه دکتری در نظر گرفت موارد زیر است:

  • پرداخت به موقع و درست هزینه مصاحبه دکتری برای هر داوطلب لازم و ضروری است.
  • عدم پرداخت هزینه به منزله انصراف داوطلب از شرکت در جلسه مصاحبه است.
  • میزان هزینه های مصاحبه در دانشگاه های مختلف متفاوت است.
  • اطلاعیه های مبتنی بر میزان هزینه مصاحبه دکتری در دفترچه انتخاب رشته درج شده است.
  • اطلاع رسانی های اینترنتی هزینه مصاحبه دکتری و پرداخت الکترونیکی آن از طریق سامانه org امکان پذیر است.

روش های پرداخت هزینه مصاحبه آزمون دکتری

پرداخت هزینه مصاحبه آزمون دکتری همواره از طریق سامانه azmoon.org و به صورت الکترونیکی است. داوطلبان ملزم به مراجعه به این سایت در زمان تعیین شده هستند و پس از ورود به صفحه پرداخت، با استفاده از کارت بانکی عضو شتاب می بایست هزینه این جلسه را پرداخت نمایند.

مصاحبه دکتری یکی از مراحل اصلی ورود به این مقطع است و نیمی از نمره لازم برای قبولی در این آزمون را به خود اختصاص داده است. به همین منظور برخورداری از آخرین اخبار برای پرداخت هزینه و شرکت در جلسه مصاحبه لازم و ضروری است.

در زیر می توانید انواع روش های پرداخت هزینه مصاحبه دکتری را مشاهده فرمایید:

  • مراجعه به سایت سازمان سنجش و انتخاب گزینه سامانه ثبت نام مصاحبه آزمون دکتری
  • تکمیل قسمت های دسترس و کد ملی که در قسمت دسترسی می بایست شناسه انتخاب رشته را وارد کرد.
  • انتخاب رشته محلی که تمایل به حضور در مصاحبه اش را دارید از لیست موجود
  • انتخاب سایر رشته محل های مورد نظر از نظر دانشگاه یا رشته های مختلف
  • ورود به قسمت پرداخت هزینه
  • تکمیل اطلاعات موجود در صفحه پرداخت هزینه
  • دریافت کد رهگیری

تعیین هزینه مصاحبه دکتری روزانه

یکی از دانشگاه های معتبری که رقابت سنگین برای ورود به آن در مقطع دکتری وجود دارد، دانشگاه روزانه است. در این دانشگاه اساتید برتر منابع اصلی تحصیلی را به دانشجویان خود آموزش می دهند و کیفیت تحصیلی آنان را پس از فارغ التحصیلی تضمین می کنند.

تعیین هزینه مصاحبه دکتری روزانه عمدتا از سوی وزارت علوم انجام می شود و داوطلبان پس از کسب نمره حد نصاب در آزمون، ملزم به پرداخت این هزینه هستند. حدود قیمت هزینه مصاحبه دکتری در دانشگاه های روزانه عمدتا میان ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است.

دانشگاه تهران و دانشگاه های شهرهای برتر کشور معمولا هزینه بیشتری برای مصاحبه در نظر می گیرند و این امر مرتبط با میزان پذیرش دانشجو و امکاناتی است که در جلسه مصاحبه به داوطلبان ارائه می شود. داوطلبان می بایست فیش پرداخت هزینه شرکت در جلسه مصاحبه را در روز مصاحبه به مسئول مربوطه ارائه دهند.

هزینه مصاحبه دکتری چقدر است؟

میزان هزینه مصاحبه دکتری شبانه

دانشگاه های سراسری عمدتا در دو نوبت روزانه و شبانه اقدام به جذب دانشجو در مقطع های مختلف می کنند. یکی از این مقاطع دکتری است که دانشجویانی که با اختلاف نمره کمتر در دوره روزانه پذیرفته نشده اند، در دوره های شبانه مجاز به تحصیل می باشند.

در این دوره های نیز داوطلبان ملزم به پرداخت هزینه مصاحبه دکتری شبانه هستند و می بایست در زمان تعیین شده در سایت آزمون، نسبت به پرداخت هزینه و شرکت در این جلسه اقدامات لازم را انجام دهند.

هزینه مصاحبه دانشگاه سراسری در دوره شبانه دقیقا مطابق با دوره روزانه است و هر مبلغی که برای دوره های روزانه جهت شرکت در جلسه مصاحبه تعیین شود، همان مبلغ ملاک پرداخت برای داوطلبان حضور در دوره های شبانه نیز می باشد.

داوطلبان می بایست فیش پرداخت هزینه شرکت در جلسه مصاحبه را در روز مصاحبه به مسئول مربوطه ارائه دهند.

هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

داوطلبان شرکت در دانشگاه آزاد در مقطع دکتری، همانند سایر داوطلبان می بایست هزینه شرکت در جلسه مصاحبه را از همان سایت آزمون به نشانی azmoon.org پرداخت کنند.

نکته ای که در این قسمت وجود دارد این است که برای پرداخت هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد هر داوطلب ملزم به پرداخت هزینه های جداگانه متناسب با نوع واحد های تعیین شده در دفترچه انتخاب رشته است.

کد رشته های مختلفی که داوطلب در زمان تعیین رشته در مقطع دکتری انتخاب کرده و مجاز به تحصیل در آنان است، ملاک پرداخت هزینه مصاحبه قرار می گیرند و می بایست اقدامات جداگانه ای برای پرداخت هزینه آنان در نظر گرفته شود.

تعیین دقیق هزینه مصاحبه دانشگاه بر عهده عوامل و مدیر این دانشگاه است تا با در نظر گرفتن شرایط حضور داوطلبان و نوع برخورداری از امکانات دانشگاه، تعیین شود.

هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور از جمله دانشگاه هایی است که داوطلبان شرکت در دوره های دکتری این دانشگاه می بایست نمره کافی از آزمون را کسب کرده و نسبت به حضور در جلسه مصاحبه هزینه های لازم را پرداخت نمایند.

یکی از پارامترهای مثبتی که این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه ها دارد این است که میزان هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور در تمامی واحد های آن یکسان است و قیمت آن به صورت واحد از طریق سایت آزمون اعلام می شود.

حدود قیمت این هزینه عمدتا ۱۰۰ هزار تومان است. این هزینه می بایست از طریق سایت آزمون توسط داوطلب پیش از شرکت در مصاحبه پرداخت شود و فیش آن به مسئول مربوطه تحویل داده شود.

ممکن است تغییراتی در میزان هزینه ثبت نام مصاحبه دکتری در دانشگاه پیام نور وجود داشته باشد که در این صورت در سایت سازمان سنجش اطلاع رسانی خواهد شد.

هزینه مصاحبه دکتری چقدر است؟

هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه غیر انتفاعی

دانشگاه های غیر انتفاعی نیز مانند سایر دانشگاه ها هزینه متفاوتی برای جلسه مصاحبه دارند. این هزینه معمولا بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان است و میان شعب مختلف آن متفاوت می باشد.

تفاوت قیمت هزینه مصاحبه دکتری عمدتا به دلیل میزان امکانات و شرایطی است که هر دانشگاه در اختیار داوطلب برای شرکت در جلسه مصاحبه می گذارد.

همچنین در صورتی که داوطلبان تمایل به حضور در دو دانشگاه غیر انتفاعی داشته باشند می بایست هزینه های جداگانه ای برای مصاحبه آنان پرداخت کند.

کد رشته های امتحانی می توانند بر روی میزان هزینه مصاحبه تاثیر گذار باشند. امکاناتی که هر داوطلب در زمان مصاحبه در اختیار دارد، تاثیر زیادی بر روی میزان هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه غیر انتفاعی دارد. همچنین اطلاع از این هزینه ها و تغییرات آن همچنان مانند سایر دانشگاه های دیگر از طریق سایت آزمون قابل مشاهده است.

هزینه مصاحبه دکتری پردیس خودگردان

دانشگاه های پردیس خودگردان از جمله دانشگاه هایی هستند که به صورت بین المللی و در رشته های برتر تحصیلی اقدام به پذیرش دانشجو در تمامی مقاطع می کنند.

این دانشگاه همانند دانشگاه آزاد هزینه مصاحبه دکتری را متناسب با نوع مرکز و امکاناتی که در روز مصاحبه به داوطلب ارائه می شود تعیین می کند. برای مثال ممکن است هزینه شرکت در مصاحبه دکتری یک مرکز از دانشگاه پردیس خودگردان با مرکز دیگر همین دانشگاه متفاوت باشد.

به طور کلی می توان هزینه شرکت در جلسه مصاحبه دکتری پردیس خودگردان را از ۸۰ تا ۱۴۰ هزار تومان تعیین کرد.

ممکن است تغییراتی در هزینه ها و نحوه ثبت نام برای مصاحبه دکتری این دانشگاه ایجاد شود که متعاقبا از طریق سایت سازمان سنجش قابل پیگیری خواهد بود.

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با جوانب مصاحبه دکتری آشنا کنیم و پیرامون سوال رایج هزینه مصاحبه دکتری چقدر است اطلاعات مفیدی را متناسب با نوع دانشگاه ارائه دهیم.

در صورتی که پیرامون موارد فوق دچار ابهام و یا سوالی هستید و یا نیازمند دریافت مشاوره های تخصصی در این زمینه اید می توانید با کارشناسان ما در مرکز الو سلام مشاور تماس حاصل فرمایید.

الو سلام مشاور پایگاه امن و اطلاع رسان دقیقی است که شما عزیزان را در دستیابی به موفقیت های تحصیلی و شغلی حمایت و هدایت می کند.

محتوای جدول

پیمایش به بالا