هزینه مصاحبه دکتری شبانه

هزینه مصاحبه دکتری شبانه
محتوای جدول

هزینه مصاحبه دکتری شبانه برای داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در این مقطع را دارند، هر ساله از طریق سایت آزمون اعلام می شود.

داوطلبان عزیز می توانند با مراجعه به این سایت از میزان این هزینه و سایر شرایط و روش های پرداخت آگاهی کامل کسب کنند و روند پرداخت و ارائه فیش واریزی به مسئول مربوطه را به درستی انجام دهند.

مصاحبه دانشگاه شبانه در مقطع دکتری تاثیر زیادی در قبولی فرد برای حضور در دانشگاه مورد نظر دارد. پرداخت هزینه مصاحبه مقطع دکتری دانشگاه شبانه بر عهده داوطلبان است و به دلیل برخورداری از امکانات خاص این دانشگاه پیرامون ارائه ویژگی های خود و کسب امتیاز از این جلسه است.

در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با جوانب مختلف تعیین هزینه مصاحبه دکتری شبانه آشنا کنیم و پیرامون روش های پرداخت و روندهای معمول انجام آن و نحوه ارائه مدرک به مسئول مصاحبه، اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

با موضوعات زیر همراه ما باشید:

هزینه مصاحبه دکتری شبانه

لزوم شرکت در جلسه مصاحبه دکتری شبانه

همانطور که می دانید جلسه مصاحبه مقطع دکتری از جمله قسمت های اصلی و مهمی است که در روند دستیابی به موفقیت برای ادامه تحصیل در این مقطع لازم و ضروری است.

در این جلسه داوطلبان این فرصت را دارند که از توانمندی ها و ویژگی های برتر اطلاعاتی خود مدارک و مستنداتی را به استاد مربوطه ارائه دهند.

با ارائه این مدارک امتیازاتی نصیب داوطلبان می شود که در صورت وجود کاستی در نمره کل، جبران آن خواهد شد. همچنین پاسخ به سوالات اساتید در جلسه مصاحبه به زبان انگلیسی در برخی از رشته ها لازم و ضروری است و هر فرد می بایست تسلط کافی برای این بخش داشته باشد.

جلسه مصاحبه به دلایل زیر نیز مهم و تاثیر گذار است:

  • هر داوطلب برای قبولی در مقطع دکتری ملزم به شرکت در جلسه مصاحبه است.
  • مصاحبه دکتری ۵۰ درصد نمره نهایی را در کارنامه داوطلب به خود اختصاص می دهد.
  • در صورتی که فرد تسلط کافی به زبان های خارجی دارد می تواند از این برتری در جهت کسب امتیاز استفاده کند.
  • تهیه شواهد و مستندات لازم پیش از حضور در جلسه مصاحبه می بایست به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

میزان هزینه مصاحبه دکتری شبانه

معمولا برای تعیین هزینه مصاحبه مقطع دکتری در دانشگاه شبانه، برخی از پارامترهای کیفیتی و میزان برخورداری داوطلب از امکانات دانشگاه، مبنای محاسبه قرار می گیرد.

هزینه در نظر گرفته شده در سایت آزمون به نشانی azmoon.org اعلام می شود و هر فرد می تواند با مراجعه به این سایت از میزان هزینه و نحوه پرداخت آن آگاه شود.

همواره در طی سال های گذشته میزان هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه شبانه حدود ۸۰ تا ۱۲۰ هزار تومان بوده است. این هزینه متناسب با نوع دانشگاه ممکن است متفاوت باشد.

پرداخت هزینه پیش از حضور در جلسه مصاحبه از سوی داوطلب الزامی است و ارائه فیش آن یکی از مراحلی است که لازم است داوطلب در موقع مناسب نسبت به انجام آن اقدامات لازم را در نظر بگیرد.

در جدول زیر هزینه این مصاحبه به همراه نام دانشگاه برای شما عزیزان جمع آوری شده تا در صورت نیاز کلیتی پیرامون این هزینه در ذهن شما ایجاد شود:

هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه شبانه
نام دانشگاه شبانه هزینه مصاحبه در سال قبل به صورت حدودی
دانشگاه تهران 120 هزار تومان
دانشگاه شهرکرد 90 هزار تومان
دانشگاه ایلام 90 هزار تومان
دانشگاه شهید بهشتی 100 هزار تومان
دانشگاه یزد 95 هزار تومان
دانشگاه امیرکبیر 60 هزار تومان
دانشگاه شهید باهنر کرمان 80 هزار تومان
دانشگاه خواجه نصیر 90 هزار تومان
دانشگاه شیراز 110 هزار تومان
دانشگاه تربیت مدرس 110 هزار تومان

نحوه پرداخت هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه شبانه

دو روش کلی برای پرداخت هزینه مصاحبه دکتری در دانشگاه شبانه وجود دارد. به طور کلی می توان گفت تمامی پرداختی ها برای شرکت در مصاحبه دانشگاه ها از دو روش کلی که به صورت آنلاین و پرداخت از طریق سایت است و همچنین واریز مبلغ هزینه به شماره حساب دانشگاه مورد نظر انجام می شود.

  • برای پرداخت به صورت آنلاین، هر داوطلب ملزم به وارد شدن در سایت آزمون است. پس از ورود به این سایت در قسمت مصاحبه دکتری، دانشگاه مورد نظر انتخاب و میزان هزینه مصاحبه آن از طریق پرداخت درون شبکه ای پرداخت می شود.
  • برای پرداخت به صورت واریز به شماره حساب، هر داوطلب می بایست با اطمینان از شماره حساب دانشگاه نسبت به پرداخت هزینه مصاحبه از طریق باجه های عابر بانک، اقدام لازم را انجام دهد.

نکات مهم برای پرداخت هزینه شرکت در جلسه مصاحبه دکتری شبانه

داشتن برخی از اطلاعات در زمینه تعیین و پرداخت هزینه می تواند به شما داوطلبان عزیز برای آمادگی و صحت بیشتر در این مسیر کمک زیادی کند.

زمانبندی پرداخت هزینه و یافتن هزینه مورد نظر متناسب با دانشگاه انتخابی می بایست به صورت دقیق انجام شود.

در زیر نکاتی که برای این اقدام، مفید واقع می شود را به شما معرفی می کنیم:

  • تمامی دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه شبانه در تمامی مراکز خود دارای هزینه مشابهی برای جلسه مصاحبه هستند.
  • برای اطلاع از میزان هزینه و نحوه پرداخت و اقدام به موقع می بایست هر داوطلب پیش از شرکت در جلسه مصاحبه به سایت آزمون به نشانی org مراجعه کند.
  • اگر داوطلبی تمایل به شرکت در مصاحبه های مختلف در مراکز و کد محل های متفاوت را دارد، متناسب با نوع هر دانشگاه می بایست هزینه مصاحبه را پرداخت نماید.

اهمیت برخورداری از مشاوره برای شرکت در مصاحبه دکتری شبانه

کلیت وارد شدن به مقطع دکتری، دارای قوانین و زمانبندی های خاص اقدامی است که هر فرد ملزم به انجام آن به صورت کامل و درست است.

داشتن اطلاعات کافی در این رابطه و انجام اقدامات لازم برای نام نویسی و پرداخت هزینه مصاحبه منطقا نیاز به دریافت مشاوره های تخصصی و مرحله به مرحله از سوی کسانی دارد که نسبت به این اقدامات اطلاعات گسترده ای دارند. 

مصاحبه دکتری شبانه یکی از فرآیند هایی است که در جریان آن داوطلب ملزم به ارائه مشخصات و مدارک خاصی است و می بایست پیرامون پاسخگویی به سوالات کارشناس یا استاد مربوطه زمینه های خاص قبلی را داشته باشد.

بنابر این گرفتن راهنمایی از مشاوران می تواند در این مسیر یاریگر داوطلب و دستیابی به موفقیت در سریعترین زمان و با تضمین بالاتری شود.

بیشتر بخوانید: مشاوره مصاحبه دکتری

زمان ارائه فیش پرداخت هزینه مصاحبه شبانه در مقطع دکتری

معمولا برای ارائه فیش پرداخت هزینه مصاحبه شبانه در مقطع دکتری داوطلب می بایست پیش از ورود به جلسه پرینت واریز مبلغ هزینه یا رسید اینترنتی پرداخت آنلاین را به مسئول مصاحبه نشان دهد.

این امر سبب می شود تا اطمینان کافی از پرداخت هزینه حاصل شده و فرد واجد شرایط ورود به این جلسه باشد.

تهیه کپی از فیش واریزی به منظور عدم پاک شدن اطلاعات آن بر اثر گرما یا گذشت زمان از سوی داوطلبان لازم و ضروری است.

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با نحوه تعیین هزینه مصاحبه دکتری شبانه آشنا کنیم و پیرامون روش های پرداخت و زمانبندی آن اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

در صورتی که پیرامون موارد فوق دچار ابهام و یا سوالی هستید و یا نیازمند به دریافت راهنمایی های مرحله به مرحله برای حضور در این جلسه می باشید، به شما پیشنهاد می کنیم با مشاوران آگاه و با تجربه ما در مرکز الو سلام مشاور تماس حاصل فرمایید.

الو سلام مشاور پایگاه امن و اطلاع رسان دقیقی است که شما عزیزان را در دستیابی به موفقیت های تحصیلی حمایت و هدایت می کند.

شماره تماس

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا