هزینه مصاحبه دکتری روزانه

هزینه مصاحبه دکتری روزانه

محتوای جدول

هزینه مصاحبه دکتری روزانه متناسب با نوع رشته و حیطه تخصصی هر فرد متفاوت است. این تفاوت به دلیل در اختیار گذاشتن امکاناتی است که هر داوطلب در جلسه مصاحبه به آن نیاز دارد.

اخذ نمره کامل و یا بالا از جلسه مصاحبه می تواند نقش مهمی در پذیرش دانشجو در این مقطع در دانشگاه روزانه شود.

برای شرکت در جلسه مصاحبه دکتری روزانه، پرداخت هزینه آن لازم و ضروری است و همه این مبالغ و پرداخت آن ها به عهده داوطلب می باشد.

در این مقاله قصد داریم تا شما همراهان جان را با نحوه تعیین هزینه مصاحبه دکتری روزانه آشنا کنیم و پیرامون روش های پرداخت و اقدامات لازم برای انجام آن اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

در ادامه با موضوعات زیر با ما همراه باشید:

هزینه مصاحبه دکتری روزانه

لزوم شرکت در جلسه مصاحبه دکتری روزانه

یکی از مهمترین اقداماتی که هر داوطلب پس از گذراندن آزمون دکتری می بایست نسبت به انجام آن اهمیت ویژه ای قائل شود، شرکت در مصاحبه ای است که پس از آزمون برگزار می شود.

در این آزمون موارد گسترده ای مورد بررسی قرار می گیرد و نهایتا نمره داوطلب از سوی استاد مصاحبه کننده تعیین می شود. نیمی از نمره پذیرش در مقطع دکتری متعلق به مصاحبه آن است و همین امر سبب اهمیت و تاثیر این جلسه در کسب موفقیت برای داوطلبان این مقطع دارد.

از دیگر ویژگی های جلسه مصاحبه و تاثیرات آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داوطلبان ناگزیر از شرکت در جلسه مصاحبه هستند و می بایست پیش از شرکت در این جلسه مدارک و شواهد مورد نیاز خود را تهیه کرده باشند.
  • هر سابقه عملی و پژوهشی و برتری های تخصصی در این جلسه ملاک امتیاز دهی محسوب می شود.
  • داوطلبانی که به زبان های خارجی تسلط دارند از سایر داوطلبان دیگر موفقیت بیشتری را در این آزمون به خود اختصاص می دهند.

میزان هزینه مصاحبه دکتری روزانه

هزینه ای که برای جلسه مصاحبه دکتری در دانشگاه روزانه در نظر گرفته می شود عمدتا متغیر و متناسب با نوع امکاناتی است که داوطلب در این زمان مورد استفاده قرار می دهد.

اما نکته مهمی که در این قسمت می بایست به آن توجه کرد این است که هزینه مصاحبه مقطع دکتری در دانشگاه روزانه با سایر دانشگاه های سراسری یکسان است.

دانشگاه هایی که در آن ها داوطلبان توانسته اند نمره خام از آزمون دکتری را کسب کنند عمدتا هزینه ای میان ۸۰ تا ۱۲۰ هزار تومان در سال های پیش برای جلسه مصاحبه در نظر می گرفتند.

برای اطلاع از میزان هزینه مصاحبه دکتری در دانشگاه روزانه هر فرد می بایست به سایت azmoon.org مراجعه کرده و پیش از شروع جلسه و در زمان تعیین شده نسبت به پرداخت هزینه آن اقدامات لازم را انجام دهد.

در جدول زیر می توانید هزینه مصاحبه دانشگاه روزانه در مقطع دکتری را متناسب با نوع دانشگاه سراسری مشاهده فرمایید:

هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه روزانه
نام دانشگاه در دوره روزانه هزینه حدودی مصاحبه در سال قبل
دانشگاه تهران 120 هزار تومان
دانشگاه تربیت مدرس 110 هزار تومان
دانشگاه ایلام 90 هزار تومان
دانشگاه شهید بهشتی 100 هزار تومان
دانشگاه یزد 95 هزار تومان
دانشگاه خواجه نصیر 90 هزار تومان
دانشگاه شهید باهنر کرمان 80 هزار تومان
دانشگاه امیرکبیر 60 هزار تومان
دانشگاه شیراز 110 هزار تومان
دانشگاه شهرکرد 90 هزار تومان

 

نحوه پرداخت هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه روزانه

برای پرداخت هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه روزانه هر فرد می تواند با مراجعه به سایت آزمون و انتخاب شهر و دانشگاه مورد نظر خود، هزینه آن را به صورت آنلاین پرداخت کند.

روش دیگری که هر داوطلب می تواند هزینه مصاحبه دکتری مد نظر خود را پرداخت کند، واریز مستقیم به شماره حسابی است که دانشگاه در سایت خود اطلاع رسانی کامل پیرامون آن کرده است.

نکات مهم برای پرداخت هزینه شرکت در جلسه مصاحبه دکتری روزانه

توجه به نکاتی که در زیر برای شما عزیزان جمع آوری کرده ایم سبب می شود تا در جریان پرداخت هزینه مصاحبه و انجام درست عملیات آن دچار اشتباه و یا مشکلی نشوید.

این نکات معمولا از اخبار اعلام شده در سایت آزمون اتخاذ شده و می تواند این مسیر را برای شما آسان تر کند:

  • دانشگاه سراسری برای دوره های روزانه هزینه های یکسانی را در تمامی مرود در نظر می گیرد.
  • با مراجعه به سایت org هر داوطلب می تواند میزان هزینه تعیین شده را مشاهده و اقدامات لازم را انجام دهد.
  • در صورتی که داوطلبان تمایل به شرکت در جلسات مصاحبه های دانشگاه های واحد های مختلف در کد محل های بیشتری داشته باشند، می بایست هزینه آن ها را به صورت جداگانه پرداخت کنند.
  • پرداخت هزینه مصاحبه دکتری برای دانشگاه های مختلف می بایست به صورت تفکیکی و مجزا پرداخت شود.

اهمیت برخورداری از مشاوره برای شرکت در مصاحبه دکتری روزانه

در زمان آماده شدن داوطلبان برای شرکت در جلسه مصاحبه دکتری عمدتا مشاغل و امور مختلفی وجود دارد که ممکن است سبب غفلت و ناآگاهی داوطلبان برای مراجعه به سایت و پرداخت هزینه شود.

به همین منظور استفاده از راهنمایی های به روز و مطابق با آخرین اطلاعات درج شده در سایت آزمون می تواند کمک زیادی به داوطلبان برای آمادگی بیشتر برای شرکت در جلسه مصاحبه شود.

همچنین ممکن است روش های پرداخت این هزینه منحصر به روش های اینترنتی باشد که می بایست اطلاعات دقیقی نسبت به آن در زمان خاص کسب شود. از این رو مشاوره مصاحبه دکتری اهمیت پیدا می کند.

زمان ارائه فیش پرداخت هزینه مصاحبه روزانه در مقطع دکتری

هنگامی که داوطلبان هزینه مصاحبه را پرداخت می کنند، در صورتی که این اقدام از روش آنلاین و با استفاده از مراجعه به سایت باشد، کد رهگیری به داوطلب ارائه می شود که این کد نشانگر پرداخت این هزینه است.

همچنین چاپ صفحه پرداخت و قبضی که سایت به فرد ارائه می دهد به عنوان یک مدرک معتبر در زمان حضور در جلسه مصاحبه لازم و ضروری است.

در صورتی که داوطلب هزینه مصاحبه را به صورت واریز به شماره حساب دانشگاه پرداخت کرده باشد، می بایست فیش پرداختی را دریافت کرده و کپی آن را تهیه کند.

در زمان مراجعه به دانشگاه برای حضور در جلسه مصاحبه، هر فرد ملزم به ارائه فیش های پرداختی هزینه مصاحبه خود هستند.

در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعات مفیدی پیرامون نحوه محاسبه هزینه مصاحبه دکتری روزانه به شما عزیزان ارائه کنیم و نکات مهمی که در مسیر پرداخت این هزینه می بایست به آن توجه داشته باشید را در اختیارتان قرار دهیم.

در صورتی که پیرامون موارد فوق دچار ابهامی هستید و یا نیازمند به راهنمایی و مشاوره های مرحله به مرحله در این مسیر هستید به شما پیشنهاد می کنیم با مشاوران ما در مرکز الو سلام مشاور تماس حاصل فرمایید.

الو سلام مشاور پایگاه امن و اطلاع رسان دقیقی است که شما را در مسیر دستیابی به موفقیت های تحصیلی و شغلی حمایت و هدایت می کند.

شماره تماس

محتوای جدول

پیمایش به بالا