هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه غیر انتفاعی

هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه غیر انتفاعی

محتوای جدول

هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه غیر انتفاعی یکی از متغیر هایی است که هر ساله از سوی این دانشگاه و در قالب اطلاع رسانی هایی در سایت دانشگاه و یا دفترچه انتخاب رشته اعلام می شود. این هزینه معمولا هر ساله تغییرات اندکی دارد و نحوه پرداخت آن نیز روش های مختلفی خواهد داشت.

مصاحبه دانشگاه غیر انتفاعی در مقطع دکتری اهمیت زیادی در موفقیت در این مسیر دارد. بسیاری از داوطلبان با گرفتن مشاوره های مستقیم و مرحله به مرحله توانسته اند در دوره دکتری این دانشگاه به راحتی پذیرفته شوند.

در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه غیر انتفاعی آشنا کنیم و پیرامون نحوه پرداخت این هزینه و اهمیت شرکت در آن اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

در ادامه با موضوعات زیر با ما همراه باشید:

هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه غیر انتفاعی

لزوم شرکت در جلسه مصاحبه دکتری غیر انتفاعی

پس از این که نتایج آزمون داوطلبان شرکت در مقطع دکتری اعلام می شود، حضور در جلسه مصاحبه آن یکی از روند های الزامی و بسیار تاثیر گذار در این مسیر است.

جلسه مصاحبه با داشتن تاثیر ۵۰٪ روی نتایج نهایی ورود به دکتری به عنوان یک مرحله بسیار حساس و ضروری تلقی می شود و لازم به ذکر است که برای آمادگی بیشتر در زمان مصاحبه، مطالعه نمونه سوالات مصاحبه دکتری می تواند کمک شایان توجهی به داوطلبان نماید.

شرکت در این جلسه به منظور شناخت بیشتر دانشگاه از داوطلب رشته مورد نظر است و تمامی مدارک تحصیلی و سوابق پژوهشی به عنوان یک پارامتر مثبت و تاثیر گذار در این زمینه محسوب می شود.

از مواردی که به عنوان اهمیت شرکت در جلسه مصاحبه مطرح می شود موارد زیر است:

  • تمامی داوطلبانی که نمره قبولی در آزمون کتبی مقطع دکتری دانشگاه غیر انتفاعی را کسب کرده اند ملزم به شرکت در جلسه مصاحبه هستند.
  • ارائه تمامی سوابق تحصیلی و پژوهشی و تمامی عناوین برتر آموزشی و فعالیتی های شخصی در حیطه رشته مورد نظر به عنوان امتیاز محسوب می شود.
  • کسانی که تسلط کافی بر روی زبان های خارجی و مخصوصا انگلیسی دارند می توانند مدارک این تسلط خود را در جلسه مصاحبه ارائه و امتیاز آن را کسب کنند زیر تاثیر مدرک زبان در مصاحبه دکتری قابل توجه می باشد.
  • مدارکی که در این جلسه به استاد مربوطه ارائه می شود می بایست کاملا دقیق و در نهایت درستی و استناد باشد تا موفقیت لازم کسب شود.

میزان هزینه مصاحبه دکتری غیر انتفاعی

هزینه مصاحبه دکتری در دانشگاه غیر انتفاعی در سال قبل حدود ۱۲۰ هزار تومان بود که ممکن است امسال با اندک تغییر ۱۰ تا ۲۰ درصدی افزایش داشته باشد.

این هزینه عمدتا بواسطه ارائه خدماتی است که دانشگاه به هر داوطلب برای حضور در این جلسه ارائه می دهد. در این جلسه متناسب با رشته هر فرد، استاد آن رشته انتخاب و ملزم به بررسی سوابق و امتیازات داوطلب خواهد بود.

هزینه مصاحبه دکتری غیر انتفاعی معمولا از طریق سامانه دانشگاه اطلاع رسانی می شود و در دفترچه انتخاب رشته نیز می توان نسبت به این تعیین هزینه اطلاعات کافی را در اختیار داشت.

مراجعه به موقع به سامانه دانشگاه و پرداخت دقیق و کامل هزینه مصاحبه به عنوان اقدامی لازم و ضروری در این مسیر شناخته می شود.

هر دانشگاهی دارای سامانه اختصاصی و سایت مخصوص به خود است که در زمان دعوت به مصاحبه هر فرد می تواند از طریق نشانی اعلام شده، عملیات پرداخت هزینه مصاحبه را انجام داده و رسید آن که کد رهگیری ارسال شده است را دریافت نماید. 

در جدول زیر می توانید حدود قیمتی هزینه مصاحبه دانشگاه غیر انتفاعی در مقطع دکتری در سال قبل را مشاهده فرمایید:

نام واحد دانشگاهی حدود هزینه مصاحبه سال قبل
دانشگاه شمال آمل 100 هزار تومان
دانشگاه باقرالعلوم – قم 100 هزار تومان
دانشگاه ایوانکی – تهران 100 هزار تومان
دانشگاه امیرالمومنین 80 هزار تومان
دانشگاه علم و فرهنگ – تهران 150 هزار تومان

نحوه پرداخت هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه غیر انتفاعی

همان طور که به آن اشاره کردیم هر دانشگاهی دارای سایت اختصاصی خود برای اطلاع رسانی و فراهم کردن زمینه های پرداخت هزینه مصاحبه دکتری است. مراجعه به این سایت ها و انتخاب گزینه های مورد نظر می تواند به عنوان اقدامات اولیه برای پرداخت هزینه مصاحبه در نظر گرفته شود.

وارد کردن اطلاعات لازم همچون نام کاربری که همان کد ملی داوطلب است و رمز عبور که شناسه داوطلبی می باشد در هنگام ورود به سایت الزامی است.

سایر مراحل پرداخت هزینه نیز متناسب با نوع رشته و تعداد آن در لیست های موجود در سایت و استفاده از کارت بانکی عضو شتاب برای قطعی کردن ثبت نام در جلسه مصاحبه امکان پذیر است.

در جدول زیر می توانید آدرس سامانه های دانشگاهی غیر انتفاعی سراسر کشور را مشاهده فرمایید و به منظور پرداخت هزینه و اطلاع از سایر فرآیند های شرکت در این جلسه اطلاعات کافی را کسب نمایید:

نام دانشگاه مورد نظر آدرس سامانه دانشگاه
دانشگاه علم و فرهنگ تهران usc.ac.ir
دانشگاه ادیان و مذاهب azmoon.urd.ac.ir
دانشگاه علوم و فنون مازندران ustmb.ac.ir
دانشگاه علم و فرهنگ تهران usc.ac.ir
دانشگاه ایوانکی eyc.ac.ir
دانشگاه قرآن و حدیث qhu.ac.ir
دانشگاه شمال آمل shomal.ac.ir
دانشگاه مفید – قم mofidu.ac.ir
دانشکده اصول ادیان osool.ac.ir
دانشگاه مذاهب اسلامی mazaheb.ac.ir
دانشگاه خاتم khatam.ac.ir
دانشگاه صنعتی سجاد sadjad.ac.ir
دانشگاه باقر العلوم قم bou.ac.ir
دانشگاه علم و هنر sau.ac.ir

نکات مهم برای پرداخت هزینه شرکت در جلسه مصاحبه دکتری غیر انتفاعی

برای انجام درست پرداخت هزینه شرکت در جلسه مصاحبه دانشگاه غیر انتفاعی در مقطع دکتری، دانستن برخی از نکات و داشتن اطلاعات زیر می تواند مفید واقع شود:

  • هر داوطلب ملزم به پرداخت هزینه جداگانه برای هر دانشگاه در رشته محل های مختلف است.
  • در صورتی که در زمانبندی تعیین شده داوطلب هزینه مصاحبه را پرداخت ننماید به منزله انصراف او از حضور در این جلسه خواهد بود.
  • مراجعه به سایت و سامانه مخصوص هر دانشگاه برای اطلاع دقیق از هزینه و زمان مصاحبه الزامی است.
  • امکان تفاوت هزینه میان واحد های مختلف دانشگاه غیر انتفاعی وجود دارد.

اهمیت برخورداری از مشاوره برای شرکت در مصاحبه دکتری غیر انتفاعی

شرکت در جلسه مصاحبه یکی از اقدامات مهمی است که هر داوطلب می بایست برای دستیابی به موفقیت برای حضور در مقطع دکتری نسبت به آن توجه ویژه داشته باشد.

تعداد زیادی از داوطلبان هر ساله برای رسیدن به این موفقیت رقابت های سختی می کنند و از هر مزیتی برای گرفتن امتیازات مورد نیاز خود در جلسه مصاحبه استفاده می کنند.

به همین دلیل داشتن راهنمای مناسب و متخصصی که دارای اطلاعات کافی در این زمینه باشد می تواند مسیر دستیابی به موفقیت را تا حدود بسیار زیادی همواره کند و ضامن قبولی فرد در این مقطع شود.

از جمله راهنمایی هایی که یک راهنمای آگاه به افراد ارائه می دهد، نحوه جمع آوری مدارک مورد نیاز برای مصاحبه دکتری و ترتیب بندی آن ها است.

همچنین داشتن آگاهی برای فراهم کردن تمامی مدارک مورد نیاز و آمادگی داشتن برای پاسخگویی به سوالات استاد می تواند بسیار مفید واقع شود.

زمان ارائه فیش پرداخت هزینه مصاحبه غیر انتفاعی در مقطع دکتری

برای ارائه فیش پرداخت هزینه هر داوطلب ملزم است تا پس از گرفتن کد رهگیری، پرینت پرداخت آن را نیز تهیه کرده و در روز مصاحبه به مسئول مربوطه ارائه دهد.

همچنین در صورتی که این هزینه از روش واریز مبلغ به شماره حساب دانشگاه انجام شود، می بایست پرینت و رسید آن به مسئول مربوطه در روز مصاحبه ارائه شود.

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با جوانب مختلف تعیین و پرداخت هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه غیر انتفاعی آشنا کنیم و پیرامون روش های پرداخت و اهمیت شرکت در این جلسه اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

در صورتی که پیرامون موارد فوق دچار ابهام و یا سوالی هستید و یا نیازمند به دریافت مشاوره های تخصصی در این زمینه اید به شما پیشنهاد می کنیم با مشاوران ما در مرکز الو سلام مشاور تماس حاصل فرمایید.

الو سلام مشاور پایگاه امن و اطلاع رسان دقیقی است که شما عزیزان را در دستیابی به موفقیت های شغلی و تحصیلی حمایت و هدایت می کند.

شماره تماس

محتوای جدول

پیمایش به بالا