کارشناس رسمی دادگستری امور اداری و استخدامی

کارشناس رسمی دادگستری امور اداری و استخدامی

محتوای جدول

پیشرفت و تعالی هر جامعه در گروی داشتن نظام اداری پاک و کارآمد می باشد.

طراحی و پرورش یک نظام توانمند، مسئولیت پذیر و پاسخگو که از اصلی ترین و با ارزش ترین نیروهای انسانی یک جامعه به حساب می آیند، تاثیر به سزایی در سطح رفاه و رضایت آحاد جامعه خواهد داشت.

کارشناس رسمی دادگستری امور اداری و استخدامی نیز تلاش دارد تا با بررسی قوانین استخدامی نهادهای دولتی یا خصوصی، طراحی آزمون های ورودی و مسائل مشابه برای جذب نیروهای مفیدتر در توسعه هرچه بهتر ارگان های مختلف موثر باشد.

برای شرکت در آزمون کارشناس رسمی دادگستری امور اداری و استخدامی ، داوطلبین باید دارای دو دسته از شرایط مختلف تعیین گردیده از سوی این مرکز باشند که تحت عنوان شرایط عمومی و اختصاصی از آن ها یا شده است و به شرح زیر می باشد:

کارشناس رسمی دادگستری امور اداری و استخدامی

شرایط عمومی شرکت در آزمون کارشناس رسمی دادگستری

شرایط لحاظ گردیده برای تمامی متقاضیان شرکت در آزمون کارشناس رسمی دادگستری امور اداری و استخدامی و یا هر یک از آزمون های کارشناس رسمی دادگستری این ارگان به شرح زیر می باشد:

  • ایمان به دین مبین اسلام (و یا هر یک از دیگر اقلیت های دینی و مذهبی رسمی مورد پذیرش و شناخته شده بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران)
  • اهتمام و التزام عملی و پیروی از دستورات مطرح شده در دین اسلام (برای داوطلبین مسلمان)
  • دارای تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  • نداشتن اعتیاد به هر یک از انواع مواد مخدر و روان گردان ها
  • عدم وابستگی به گروهک ها و یا گروه های سیاسی معاند (و نه مخالف) با نظام و علیه جمهوری اسلامی ایران
  • وفادار به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران
  • عدم حضور و یا سابقه حضور در گروهک ها و یا گروه های معاند اسلام و قوانین آن و یا گروه های مبلغ ارتداد و مخالفت با اسلام
  • محرز گردیدن سلامتی جسمانی و سلامت فیزیکی و روح و روان داوطلب توسط پزشک مورد قبول دادگستری
  • داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم از خدمت مقدس وظیفه عمومی سربازی برای داوطلبین مرد
  • دارا بودن حداقل مدرک فراغت از تحصیل یا دانشنامه مقطع کارشناسی در دانشگاه های گوناگون و معتبر داخلی و یا دانشگاه های مختلف خارجی و مورد تأیید وزارت علوم. به علاوه لازم به ذکر است که متقاضیان باید توجه داشته باشند که مدرک کارشناسی آن ها نباید معادل سازی شده باشد و اصل مدرک باید مورد پذیرش وزارت علوم واقع گردد.
  • داشتن حداقل سن 25 سال تمام به هنگام ثبت نام در آزمون

شرایط اختصاصی

متقاضیان شرکت در آزمون کارشناس رسمی امور اداری و استخدامی باید دارای شرایط اختصاصی منحصر به این آزمون نیز باشند که به شرح زیر می باشند:

  • متقاضی جهت ثبت نام در آزمون کارشناس رسمی دادگستری امور اداری و استخدامی باید دارای حداقل مدرک لیسانس مطابق شرایط ذکر شده در بخش شرایط عمومی باشد. برای شرکت در این آزمون رشته تحصیلی مقطع کارشناسی اهمیتی ندارد و تمام فارغ التحصیلان این مقطع می توانند در این آزمون شرکت نمایند.
  • دارندگان مدرک کارشناسی، باید دارای حداقل پانزده سال تمام، سابقه کار در زمینه مربوط به کارشناس رسمی دادگستری امور اداری و استخدامی باشند.

* داوطلبین توجه نمایند که تاریخ مندرج در گواهی اشتغال آن ها باید بعد از تاریخ فراغت از تحصیل در مقطع کارشناسی باشد در غیر این صورت سابقه کار درج گردیده برای شرکت در آزمون کارشناس رسمی دادگستری امور اداری و استخدامی به شمار نخواهد آمد.

زمان و نحوه برگزاری آزمون کارشناس رسمی دادگستری

کانون کارشناسان رسمی دادگستری، به عنوان تنها مرجع قانونی برای برگزاری آزمون کارشناس رسمی دادگستری امور اداری و استخدامی تعیین گردیده است و متقاضیان دارای شرایط لازم عنوان گردیده با طی کردن مراحل ثبت نام در سامانه مربوطه می توانند برای شرکت در این آزمون نام نویسی نمایند.

حدود یک ماه پس از برگزاری آزمون، داوطلبین شرکت کرده می توانند با مراجعه به سامانه و در دست داشتن اطلاعات ثبت نامی خود، نتایج و کارنامه اکتسابی خود را دریافت نمایند.

نام و مشخصات شرکت کنندگانی که موفق به اخذ حد نصاب های لازم شده باشند، در لیست دعوت شدگان به مصاحبه حضوری قرار خواهد گرفت و به آن ها زمان و مدارک لازم برای شرکت در این مصاحبه اطلاع داده خواهد شد.

کانون کارشناسان رسمی دادگستری، پیش از این در سال های 75 ، 77 ، 80 ، 84، 95 و 98 نیز، اقدام به برگزاری آزمون کارشناس رسمی دادگستری امور اداری و استخدامی کرده است که متقاضیان شرکت در این آزمون در سال جاری، می توانند با بررسی این آزمون ها برای آشنایی با نمونه سوالات و رویکرد طراحان ، آمادگی خود را بیش از پیش نمایند.

منابع آزمون کارشناس رسمی دادگستری امور اداری و استخدامی

جهت کسب آمادگی به منظور شرکت در آزمون کارشناس رسمی دادگستری امور اداری و استخدامی ، داوطلبین می توانند از منابع مطالعاتی ذیل استفاده نمایند:

کتاب:

 کتاب درسنامه کارشناسی رسمی رشته امور اداری و استخدامی نوشته مهندس محمد عظیمی اقداش، انتشارات نوآور

مطالعه قوانین لازم شامل:

  • قانون کار
  • قانون مدیریت خدمات کشوری
  • قانون محاسبات عمومی کشور
  • قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری
  • قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور

 به علاوه بررسی آزمون های سال های پیشین و پاسخ تشریحی آن ها می تواند کمک به سزایی در تسلط بر موضوع و کسب شناخت نسبت به روند طراحی سوالات بکند.

کارشناس رسمی دادگستری امور اداری و استخدامی

وظایف و صلاحیت های کارشناس رسمی امور استخدامی

مطابق جدول صلاحیت های به تصویب رسیده، هر کارشناس رسمی امور استخدامی می تواند در موارد زیر به طور تخصصی اظهارنظر مورد استناد انجام دهد. عناوین صلاحیت ها به شرح زیر می باشد:

  1. مقررات قانون استخدام کشوری و آئین نامه های مطرح شده در آن: آگاهی و تسلط به مقررات قانون استخدام کشوری و آئین نامه های آن و توانایی اظهار نظر نسبت به این مقررات
  2. مقررات قانون استخدام کشوری و مقررات استخدام در شرکت های دولتی مصوب 5/3/1352 و آئین نامه های مربوط به آن: آگاهی و تسلط به مقررات استخدامی مندرج در شرح صلاحیت بند 1 و مقررات استخدام دولتی و آئین نامه های آن و توانایی اظهار نظر نسبت به این مقررات
  3. مقررات قانون استخدام کشوری شرکت های دولتی مصوب 5/3/1352 و آئین نامه های آن و مقررات استخدامی خاص موسسات و شرکت ها و سازمان های دولتی: آگاهی و تسلط به مقررات استخدامی مندرج در شرح صلاحیت بند 2 و مقررات استخدامی خاص سازمان ها و شرکت ها و موسسات دولتی و توانایی اظهار نظر نسبت به این مقررات
  4. کلیه مقررات استخدامی حاکم در کشور اعم از دولتی و غیر دولتی و قرارداد های استخدامی و قرار دادهای کاری خاص: آگاهی و تسلط به مقررات مندرج در شرح صلاحیت بند 3 و سایر مقررات استخدامی مجری در کشور و قانون کار و تامین اجتماعی

برخی از وظایف کلی کارشناس رسمی امور استخدامی نیز به شرح زیر می باشد:

  • اظهار نظر در خصوص طراحی سوالات آزمون های ورودی و استخدامی
  • اظهار نظر در خصوص عیدی، پاداش، اضافه کار، تشویقی، تنبیه ای، موارد رفاهی ویژه کارمندان و کارکنان
  • بررسی حق کار در نقاط محروم و دور افتاده، سابقه کار، حقوق و مزایای بازنشستگی، شرایط باز خریدی و….

لذا متقاضیان شرکت در آزمون کارشناس رسمی دادگستری امور اداری و استخدامی، برای کسب اطلاعات بیش تر به منظور ثبت نام، شرکت در آزمون، بررسی مرحله مصاحبه حضوری، بررسی روال کارورزی و کارآموزی و موارد مشابه می توانند همه روزه با مشاوران مرکز الو سلام مشاور به صورت حضوری و یا تلفنی در ارتباط بوده و سوالات و ابهامات خود را با ان ها در میان بگذارند.

شماره تماس

محتوای جدول

پیمایش به بالا