آزمون کارشناس ماده 27 نظام مهندسی ساختمان – کارشناس رسمی دادگستری

آزمون کارشناس ماده 27 نظام مهندسی ساختمان - کارشناس رسمی دادگستری

محتوای جدول

[av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” av_uid=’av-jw39hkxd’ admin_preview_bg=”]

آزمون کارشناس ماده 27 نظام مهندسی ساختمان

طبق آیین نامه اجرایی ماده 27 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان؛ نهادها، موسسات دولتی، وزارت خانه ها، شرکت های دولتی و شهرداری ها، نیروی انتظامی و … با رعایت آئین نامه های خاصی که به پیشنهاد مشترک وزارت دادگستری و وزارت مسکن و شهرسازی به تصویب وزیران رسیده است، در ارجاع امور کارشناسی مربوط به این حوزه، میتوانند از مهندسان دارای پروانه اشتغال که از طریق سازمان نظام مهندسی استان معرفی شده اند، به جای کارشناسان دادگستری استفاده کنند.

آزمون کارشناس ماده 27 نظام مهندسی ساختمان - کارشناس رسمی دادگستری

این کارشناسان با شرایط خاص و برگزاری یک آزمون تعیین میشوند. در زمان تصویب این آیین نامه قرار بر این شده بود که آزمون کارشناس ماده 27 نظام مهندسی ساختمان ، هر 3 سال یکبار برگزار گردد. متاسفانه آخرین آزمون برگزار شده مربوط به سال 90 می باشد و پس از آن به علت مشکلات پیش آمده برگزاری آزمون مرتبا به تعویق افتاد.

در سال جاری به علت روابط حسنه میان وزارت مسکن و شهرسازی و وزارت دادگستری، برگزاری این آزمون مجددا از سر گرفته شده و قرار بر این است که آزمون کارشناس ماده 27 نظام مهندسی کنترل ساختمان در آبان ماه سال 1398 برگزار گردد.

شرایط گرفتن پروانه کارشناسی عمومی ماده 27 نظام مهندسی ساختمان

  • عضو بودن در سازمان نظام مهندسی کنترل ساختمان استان
  • داشتن پروانه اشتغال به کار مهندسی معتبر و مرتبط با این رشته
  • داشتن حداقل 10 سال سابقه کاری مرتبط و مفید پس از فارغ التحصیلی
  • قبول شدن در آزمون کارشناسی ماده 27 نظام مهندسی ساختمان
  • شرکت کردن در دوره های آموزش کارشناسی
  • داشتن سلامت جسمی مناسب برای کارشناسی ساختمان
  • نداشتن سو سابقه و سابقه کیفری و محکومیت انتطامی درجه 3 و بالاتر

شرایط گرفتن پروانه کارشناسی تخصصی ماده 27 نظام مهندسی

  • داشتن پروانه کارشناسی عمومی ماده 27 ساختمان
  • داشتن 2 سال سابقه کار در این تخصص
  • قبولی در آزمون تخصصی ماده 27 نظام مهندسی کنترل ساختمان

نحوه برگزاری آزمون کارشناس ماده 27 نظام مهندسی ساختمان

ابتدا آزمون در هر استان و توسط هیات تشخیص آن استان انجام میگردد. زمانبندی آزمون و ثبت نام، حد نصاب قبولی و سوالات، توسط هیات آزمون آن رشته به طور متمرکز برای کل کشور تعیین میگردد.

دوره آموزشی کارشناس ماده 27 نظام مهندسی ساختمان

قبول شدگان در آزمون کارشناس ماده 27 نظام مهندسی ساختمان بایستی در دوره آموزشی کسب مهارت های علمی و عملی لازم که توسط سازمان هر استان برگزار میگردد شرکت نمایند. ممکن است  وزارت شهرسازی نیز گذراندن دوره هایی را لازم بداند که در آن صورت به مراکز استان ابلاغ خواهد کرد.

کارشناسان رسمی دادگستری نیز میتوانند با داشتن شرایط لازم برای اخذ این مدرک، تقاضای دریافت پروانه کارشناسی ماده 27 نظام مهندسی ساختمان را نمایند. کم و کیف نحوه شرکت آنها در آزمون و یا دوره آموزشی با تشخیص هیات تشخیص هر استان و پس از آن تصویب شورای مرکزی مشخص میشود.

[/av_textblock]

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=’av-align-top’ space=” custom_margin=’aviaTBcustom_margin’ margin=’5%’ margin_sync=’true’ padding=’10px’ padding_sync=’true’ border=’5′ border_color=’#b02b2c’ radius=’10px’ radius_sync=’true’ background_color=’#b02b2c’ src=” attachment=” attachment_size=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=” av_uid=’av-1z7zqb5′]
[av_textblock size=” font_color=” color=” av_uid=’av-1n0jopd’]

درخواست مشاوره تلفنی یا حضوری

    نام خود را وارد کنید

    موضوع مشاوره

    شماره تماس


    [/av_textblock]
    [/av_one_full]

    [av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” av_uid=’av-176w53l’ admin_preview_bg=”]

    در صورت داشتن سوالات بیشتر در خصوص آزمون کارشناسی ماده 27 نظام مهندسی کنترل ساختمان و شرایط شرکت در آن و اخذ پروانه کارشناسی عمومی و تخصصی با مشاوران ما در تماس باشید.

    شماره تماس

    [/av_textblock]

    [av_comments_list av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=” av_uid=’av-ruv101′]

    محتوای جدول

    پیمایش به بالا