آیا بدون کنکور میشود حقوق خواند؟

رشته حقوق بدون کنکور

محتوای جدول

رشته حقوق یکی از پرطرفدارترین رشته‌ها میان متقاضیان راه یابی به دانشگاه در گروه علوم انسانی است. لذا این موضوع باعث دشوار شدن رقابت در قبولی برای این رشته شده است.

این موضوع باعث دور شدن داوطلبان زیادی از رشته مورد علاقه خود شده است. اما خبر خوب برای این دسته از داوطلبین این است که رشته حقوق در بیش‌تر دانشگاه‌های معتبر کشور بدون کنکور نیز پذیرش دارد.

متاسفانه با وجود ظرفیت زیادی که دانشگاه‌ها به ثبت نام بدون کنکور و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی (معدل دیپلم) تعلق می‌دهند، اما اطلاع رسانی در این خصوص بسیار ضعیف است و بسیاری از سوالات در ذهن داوطلبین بی‌پاسخ باقی می‌ماند.

لذا در رابطه با پذیرش رشته حقوق بدون کنکور در دانشگا‌ه‌های مختلف سعی کرده‌ایم در این مطلب تمام جوانب آن را بررسی کنیم تا نقطه مبهمی در این رابطه برایتان باقی نماند. عزیزان در صورت داشتن هرگونه سوال و ابهام می توانند با تماس با مشاورین با تجربه ما پاسخ مناسب را دریافت کنند. 

رشته حقوق بدون کنکور

شرایط ثبت نام کارشناسی و کاردانی حقوق بدون کنکور

همان‌طور که اشاره شد، با توجه به امکانی که سازمان سنجش برای جذب بدون کنکور در نظرگرفته است، حتی در رشته‌های پرطرفداری مانند حقوق می‌توانید بدون کنکور و تنها با ثبت نام در بخش مربوط به رشته حقوق بدون کنکور به ادامه تحصیل بپردازید.

رشته حقوق در تمام مقاطع تحصیلی اعم از کارشناسی، کاردانی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه‌ها تدریس می‌شوند.

در مقطع کاردانی و کارشناسی رشته حقوق بدون کنکور ، در دانشگاه‌های مختلفی پذیرش می‌کنند. پذیرش بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی یا معدل کتبی دیپلم انجام می شود که در ادامه همین مطلب توضیحات مربوطه ارائه خواهد شد.

داوطلبان با داشتن دیپلم نظام 6 3 3 یا دیپلم و پیش دانشگاهی نظام قیم می توانند در گزینه های حقوق که به صورت کارشناسی پیوسته ارائه می شود شرکت کنند. داوطلبانی که دیپلم نظام قدیم بدون مدرک پیش دانشگاهی تنها مجاز به ثبت نام در مقطع کاردانی هستند.

زمان ثبت نام بدون کنکور رشته حقوق

ثبت نام بدون کنکور رشته حقوق دو نوبت در سال پذیرش دارند. ورودی مهرماه و بهمن ماه دو گزینه انتخابی داوطلبان هستند. برای ورودی مهرماه افراد باید از اوایل تیرماه آماده ثبت نام باشند و تا اواخر شهریورماه امکان ثبت نام وجود دارد. برای  ورودی بهمن ماه نیز از آذرماه ثبت نام شروع شده و تا بهمن ماه امکان ثبت نام وجود دارد. داوطلبان برای ثبت نام باید کارت ثبت نام را خریداری کنند و مدارک مورد نیاز را در سامانه ثبت نام به درستی بارگذاری کنند. همچنین انتخاب کد رشته محل های رشته حقوق باید بر اساس اولویت ها به درستی انجام شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در تماس باشید. 

رشته حقوق بدون کنکور در دانشگاه‌های مختلف

در دانشگاه‌های سراسری نظیر پیام نور، غیرانتفاعی، روزانه و شبانه، مجازی و پردیس‌های خودگردان نیز ثبت‌نام بدون کنکور صورت می‌گیرد.

برای رشته حقوق و کلیه رشته‌های مربوطه، در این دانشگاه‌ها از تمام رشته‌های انسانی، ریاضی و تجربی و دیپلم فنی و کاردانش نظام جدید 6 3 3 ثبت نام انجام می‌پذیرد.

برای اطلاع از وجود پذیرش رشته حقوق بدون آزمون در دانشگاه مدنظر خود تنها کافی است، دفترچه “راهنمای ثبت نام صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی” را از سایت سازمان سنجش دریافت نمائید. همچنین با تماس با مشاورین ما می توانید پاسخ سوالات خود را در مورد پذیرش بدون کنکور حقوق بپرسید.

اما بر اساس روال سال‌های پیش می‌توانید از اطلاعات مهمی که در زیر آمده است استفاده کنید:

پذیرش رشته حقوق در دانشگاه های دولتی 

در دانشگاه‌های سراسری روزانه، ثبت نام بدون کنکور در رشته حقوق صورت نمی‌گیرد. در دوره شبانه اما برای رشته‌ فقه و حقوق اسلامی پذیرش بدون کنکور صورت می‌گیرد.

پردیس‌های خود گردان و مجازی نیز رشته حقوق را به صورت بدون آزمون ثبت نام می‌کنند. به عنوان دانشگاه تهران در پردیس بین الملل جزیره کیش در رشته حقوق بدون کنکور پذیرش دارد. 

پذیرش رشته حقوق بدون کنکور در دانشگاه غیر انتفاعی

در دانشگا‌ه‌های غیرانتفاعی رشته‌های حقوق، فقه و مبانی حقوق اسلامی ، فقه و حقوق اسلامی، در مقطع کارشناسی و در رشته حقوق قضایی در مقطع کاردانی به صورت بدون کنکور ثبت نام به عمل می‌آورد.

هم‌چنین دانشگاه‌های غیر انتفاعی مذاهب اسلامی که تحصیل در آن‌ها کاملا رایگان است و در شهرهای تهران، بندرعباس و زاهدان وجود دارند، در رشته‌های فقه و حقوق امامی، فقه و حقوق حنفی، فقه و حقوق شافعی در مقطع کارشناسی به صورت بدون کنکور ثبت‌نام به عمل می‌آورند.

پذیرش رشته حقوق بدون کنکور در دانشگاه پیام نور

دانشگا‌های پیام نور در مقطع کارشناسی در اکثر رشته‌ها ثبت نام بدون کنکور انجام می‌گیرد، اما در مقطع کاردانی دانشجو نمی‌پذیرد.

لذا:

داوطلبین می‌توانند در رشته‌هایی مانند فقه، و مبانی حقوق اسلامی، حقوق ، فقه و حقوق اسلامی، در مقطع کارشناسی به صورت بدون آزمون در این دانشگاه‌ها ثبت نام کنند.

همان‌طور که تا الان متوجه شده‌اید:

در مقطع کاردانی پیوسته برای رشته حقوق در هیچ‌یک از دانشگاه‌ها پذیرش بدون آزمون صورت نمی‌پذیرد.

لذا دانشگاه علمی کاربردی برای آن دسته از داوطلبین که قصد ادامه تحصیل در این رشته و در مقطع کاردانی پیوسته را دارند، شرایطی را فراهم آورده است تا این داوطلبین نیز در رشته مورد علاقه خود ادامه تحصیل دهند.

اما توجه کنید که:

نحوه تدریس رشته‌های موجود در این دانشگاه‌ها با دیگر دانشگا‌ه‌ها متفاوت است و بیش‌تر رنگ و بوی جامعه کاری آن رشته را به خود گرفته‌اند تا این که آکادمیک باشند.

تحصیل در رشته حقوق در دانشگاه جامع علمی کابردی بدون کنکور

دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کاردانی و کاردانی به کارشناسی در رشته حقوق پذیرش بدون کنکور دارد. در دانشگاه علمی کاربردی افراد می توانند در گرایش های متنوعی از رشته حقوق ادامه تصحیل دهند.

پرطرفدارترین گرایش رشته حقوق در دانشگاه علمی کاربردی رشته حقوق ثبتی است. گرایش هایی مانند ارشاد و معاضدت قضایی، حقوق قضایی، شواری حل اختلاف و … ادامه تحصیل دهند. 

رشته حقوق بدون کنکور

رشته حقوق دانشگاه آزاد بدون کنکور

برای ثبت نام در رشته حقوق دانشگا‌ه‌های آزاد بدون کنکور، لازم است به سایت این دانشگاه مراجعه کنید. در بخش مربوطه، برای هر مقطع دفترچه راهنمای مربوط به آن مقطع را مشاهده می‌کنید که لازم است آن را دانلود و به دقت مطالعه کنید.

– رشته حقوق دانشگاه آزاد بدون کنکور، در حال حاضر در مقطع کاردانی پیوسته پذیرشی انجام نمی‌دهد.

– در مقطع کارشناسی پیوسته در رشته حقوق و یا در مقطع کاردانی ناپیوسته در رشته حقوق قضایی می‌توانید ثبت‌نام کنید.

در اکثر واحد‌های دانشگاه‌ آزاد رشته حقوق بدون کنکور نیز پذیرش می‌شود، اما برای اطمینان از وجود این رشته در واحد مورد نظر خود حتماً با مشاورین ما در تماس باشید.

در این مقاله سعی شده تا تمام دانشگاه‌هایی که در هر مقطعی رشته حقوق بدون کنکور را پذیرش می‌کنند برای شما شرح دهیم. در صورتی که هر سوالی در رابطه با این رشته و نحوه پذیرش آن دارید، با مشاوران مرکز الو سلام مشاور در تماس باشید.

شماره تماس

محتوای جدول

پیمایش به بالا