آزمون کارشناس رسمی امور بازرگانی

آزمون کارشناس رسمی امور بازرگانی

محتوای جدول

متقاضیان گزینش به عنوان کارشناس رسمی دادگستری، در صورت دارا بودن شرایط لازم، می توانند در یکی از شاخه های تخصصی آزمون کارشناس رسمی دادگستری مربوطه شرکت نمایند.

یکی از این زیر شاخه ها، آزمون کارشناس رسمی امور بازرگانی می باشد که در سال جاری نیز قرار بر برگزاری این آزمون می باشد.

برای شرکت در هر یک از این زیر شاخه ها جهت جذب به عنوان کارشناس رسمی دادگستری لازم است تا متقاضی در آن راستا تحصیلات لازمه و شرایط تخصصی کافی را داشته باشد.

برای شرکت در این آزمون ها هر یک از متقاضیان ملزم به داشتن دو دسته از شرایط، موسوم به شرایط عمومی و اختصاصی می باشند، که به شرح زیر مطرح شده اند:

آزمون کارشناس رسمی امور بازرگانی

شرایط عمومی شرکت در آزمون کارشناس رسمی رشته امور بازرگانی

  • اعتقاد به دین مبین اسلام (و یا هر یک از ادیان ذکر شده در قانون اساسی)
  • رعایت و عمل به قوانین اسلام (و یا هر یک از ادیان ذکر شده در قانون اساسی)
  • داشتن تابعیت ایرانی
  • نداشتن سوء پیشینه
  • عدم اعتیاد به هر یک از انواع مواد مخدر
  • نداشتن هر گونه وابستگی و یا عضویت در گروه های سیاسی ضد نظام
  • عدم اعتقاد و یا عضویت در گروه های ضد اسلام
  • داشتن مدرک کارشناسی و یا بالاتر غیر معادل سازی شده، در یکی از رشته های آزمون، در هر یک از دانشگاه های معتبر داخلی و یا دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در خارج از کشور
  • حداقل داشتن سن 25 سال
  • داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم از خدمت عمومی برای داوطلبین آقا
  • داشتن سلامت جسمانی مطابق با رشته و آزمون ثبت نامی
  • متقاضیان برای شرکت در آزمون کارشناس رسمی رشته امور بازرگانی، یا هر رشته دیگری نباید در شاخه دیگری، به عنوان کارشناس رسمی در هر یک از دو نهاد مجری این طرح، مشغول به کار باشند.

شرایط اختصاصی آزمون کارشناس رسمی امور بازرگانی

برای شرکت در آزمون کارشناس رسمی دادگستری امور بازرگانی ، متقاضیان ملزم به داشتن مدرک کارشناسی در رشته های مرتبط می باشند، که مطابق با دفترچه راهنمای آزمون کارشناس رسمی امور بازرگانی ، رشته های زیر برای این آزمون لحاظ شده است:

  • اقتصاد
  • مدیریت بازرگانی

لذا فارغ التحصیلان این دو رشته در مقطع کارشناسی، و یا بالاتر در صورت داشتن دیگر شروط عمومی و اختصاصی، می توانند در این آزمون شرکت نمایند.

**شرط دیگر برای این آزمون، داشتن حداقل 5 سال سابقه کار، در زمینه مرتبط به این رشته در بخش معتبر می باشد؛ تا متقاضی تجربه عملی کافی برای اظهار نظر را داشته باشد.**

نحوه برگزاری و جذب متقاضیان آزمون کارشناس رسمی امور بازرگانی

دو بخش کانون کارشناسان رسمی دادگستری و مرکز امور مشاوران و کارشناسان رسمی قوه قضاییه، برای برگزاری تمامی آزمون ها در نظر گرفته شده اند.

این موضوع ممکن است که این سوال را در ذهن متقاضیان ایجاد کند که تفاوت کارشناس رسمی دادگستری و قوه قضائیه در چه بخش هایی می باشد، که به طور کلی در بخش های مهم و اساسی می توان گفت هیچ تفاوت آشکارایی وجود ندارد؛ اما برای اطلاع از جزئیات این مسئله، می توانید به مقاله مربوط به همین موضوع مراجعه نمایید.

بعد از شرکت در آزمون، متقاضیان می توانند مطابق با اعلامیه های منتشر شده، در سایت کانون نتایج این آزمون را مشاهده کنند. متقاضیانی که توانسته باشند حد نصاب های علمی لازم را کسب کرده باشند، جهت بررسی نهایی صلاحیت آن ها، به مصاحبه های عملی آزمون کارشناس رسمی دادگستری دعوت می شوند.

برای اطلاع از نحوه برگزاری این مرحله و برنامه ریزی برای موفقیت در این مرحله نیز، می توانید به مقاله مربوط به همین موضوع مراجعه نمایید و یا با مشاوران مرکز الو سلام مشاور در ارتباط باشید.

آزمون کارشناس رسمی امور بازرگانی

منابع آزمون کارشناس رسمی امور بازرگانی

کانون کارشناسان رسمی دادگستری، در سال های 84، 86، 88، 90، 95 و 98 اقدام به برگزاری آزمون کارشناس رسمی امور بازرگانی کرده است.

در ابتدا این آزمون به شکل تشریحی اجرا می شده است، که در سال های اخیر تماما به شکل تستی طرح شده است. همین آزمون ها نیز می توانند از  بهترین منابع آزمون کارشناس رسمی امور بازرگانی باشند در که در کتاب هایی با همین عنوان چاپ شده اند.

اما منبع تخصصی دیگری که در این راستا می تواند بسیاری به متقاضیان آزمون کارشناس رسمی دادگستری امور بازرگانی ، کمک کند و پاسخ تشریحی تمام آزمون های پیشین را در خود جای داده است، کتاب زیر می باشد:

نام مولف ( مولفین ) ناشر
راهنمای تشریحی آزمون های کارشناسی رسمی: آزمون کانون کارشناسان رسمی دادگستری رشته امور بازرگانی جلد 8 محسن حسنی , سارا جعفری نوآور

آزمون کارشناس رسمی امور بازرگانی

وظایف و صلاحیت های کارشناسان رسمی امور بازرگانی

به طور کلی، کارشناسان رسمی دادگستری، به منظور کمک در مسائل فنی و مفاهیم عمیق تخصصی در هر شاخه، به قاضی دادگاه جهت احقاق حق در طرفین دعاوی حقوقی و حقیقی، جذب کانون می شوند.

این کارشناسان متناسب با رشته تخصصی خود می توانند در امور مربوطه، اظهار نظر کنند و به اصطلاح، صلاحیت اظهار نظر در دادگاه را دارا هستند.

برای کارشناسان رسمی امور بازرگانی نیز صلاحیت های زیر در نظر گرفته شده است:

  • رسیدگی به اختلاف در برداشت از مفهوم مفاد قرارداد های بازرگانی صادرات و واردات
  • رسیدگی به اختلاف ناشی از نحوه عملکرد شرکت‌ های بازرسی کالا و شرکت ‌های خدماتی در قراردادهای داخلی و خارجی
  • رسیدگی به اختلاف‌ نظر در برداشت از مفهوم مفاد قرارداد های بازرگانی خرید و فروش کالا و خدمات داخلی
  • رسیدگی به اختلاف ‌نظر در برداشت از مفهوم مفاد قرارداد های بازرگانی خرید و فروش کالا و خدمات بین ‌المللی
  • رسیدگی به اختلافات بازرگانی و تجاری مربوط به قرارداد های بیع متقابل (busy back) فاینانس (finance) ساخت، بهره‌ برداری و انتقال مهندسی تدارکات و اجرا – کلید در دست و نظایر آن ‌ها
  • قرارداد بیع متقابل، قرار دادی است که ما بین فروشنده و خریدار که در قرارداد های خرید نوشته می شود، گفته می شود.

به طور کل متقاضیان شرکت در آزمون کارشناس رسمی امور بازرگانی 1400 ، می توانند همه روزه با مشاوران مرکز الو سلام مشاور جهت پاسخ به سوالات و ابهامات ممکن در این خصوص، در تماس باشند.

شماره تماس

محتوای جدول

پیمایش به بالا