آزمون کارشناس رسمی برق، الکترونیک و مخابرات

آزمون کارشناس رسمی برق، الکترونیک و مخابرات

محتوای جدول

در این مقاله همراه شما هستیم با معرفی آزمون کارشناس رسمی برق، الکترونیک و مخابرات و شرایط شرکت در آن.

بنابراین اگر به دنبال یک شغل دوم با مزایای مناسب هستید، همراه ما باشید تا شانس خود را برای شرکت در آزمون بسنجید. آزمون کارشناس رسمی توسط دادگستری و قوه قضاییه برگزار می شود.

تفاوت کارشناس رسمی دادگستری و قوه قضاییه در موارد اندکی می باشد و بهتر است داوطلبان در هرکدام از این آزمون ها که شرایط آن را دارا می باشند شرکت نمایند.

در این مقاله به موارد زیر خواهیم پرداخت:

آزمون کارشناس رسمی برق، الکترونیک و مخابرات

شرایط شرکت در آزمون کارشناس رسمی برق، الکترونیک و مخابرات

برای شرکت در این آزمون نیاز به واجد شرایط بودن در دو حالت خاص و عام است. شرایط عمومی آزمون کارشناس رسمی دادگستری مربوط به خود فرد و ویژگی هایش می شود، شرایط اختصاصی مربوط به تحصیلات دانشگاهی اش.

  • دارا بودن تابعیت ایرانی
  • متدین بودن و پایبند بودن به قوانین اسلام
  • دارا بودن کارت پایان خدمت و یا معافیت از سربازی
  • داشتن حداقل 5 سال تجربه کاری در زمینه مورد نظر که در این حالت الکترونیک و مخابرات است.
  • حداقل 25 سال سن
  • عدم وجود سوء پیشینه
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر

شرایط اختصاصی

در صورتی که متقاضی قصد شرکت در آزمون کارشناس رسمی دادگستری برق، الکترونیک و مخابرات را دارد باید در یکی از رشته های زیر مدرک دانشگاهی لیسانس به بالا داشته باشد: مهندسي الكترونيک، مهندسي برق، مهندسي مخابرات، مهندسي كنترل و ابزار دقيق، مهندسي الكترومكانيک.
اما در صورتی که قصد شرکت در آزمون کارشناس رسمی قوه قضائیه رشته برق، الکترونیک و مخابرات را دارد، می تواند با مدرک ليسانس در رشته مهندسي برق (كليه گرايش ها) اقدام کند.

آزمون کارشناس رسمی برق، الکترونیک و مخابرات توسط کدام ارگان برگزار می شود؟

همان طور که در بخش شرایط خاص شرکت در آزمون اشاره کردیم، این آزمون توسط دو ارگان دولتی دادگستری و قوه قضائیه برگزار می شود.

کلیت این آزمون ها با یکدیگر تفاوتی ندارد جز آنکه فرد استخدام یک ارگان خاص می شود.

منابع آزمون کارشناس رسمی دادگستری برق، الکترونیک و مخابرات

همراهان عزیز برای شرکت در این آزمون منابع مختلفی وجود دارد که یکی از بهترین آنها مجموعه سوال های آزمون کارشناس رسمی دادگستری برق،الکترونیک و مخابرات به همراه پاسخ تشریحی و خلاصه درس است.

مولفین این کتاب آقایان سید محمدرضا موسوی تقی آبادی (کارشناس رسمی دادگستری)، محمدرضا هاشمی، حمیدرضا مهدیان، ایمان سریری آجیلی هستند.

البته منایع دیگری نیز برای شرکت در این آزمون وجود دارد که ما به معرفی یکی از آنها بسنده کردیم.

وظایف کارشناس رسمی برق چیست؟

در صورتی که شما موفق به گذارندن دو مرحله کتبی و مصاحبه آزمون کارشناس رسمی برق، الکترونیک و مخابرات شدید، حوزه کاری و وظایف شما در این موقعیت شغلی عبارت است از:

ارزیابی تجهیزات کنترل و ابزار دقیق، ماهواره ای و رادار، تجهیزات مخابراتی بی سیم، سیستم های تخصصی، کلیه تجهیزات الکترونیکی، تجهیزات شبکه های مخابراتی و کابلی، سیستم های حفاظتی و امنیتی تعیین میزان خسارت وارد شده به تجهیزات الکترونیکی، بررسی اختلاف میان کارفرما و کارکنان در حوزه مربوط به برق، تعیین میزان حقوق ، اجاره در حوزه تخصصی برق و …

همراهان عزیز، اگر به دنبال پاسخ سوالات خود در زمینه آزمون کارشناس رسمی برق، الکترونیک و مخابرات هستید، می توانید از طریق شماره های موجود در سایت با مشاوران همیشه در دسترس ما در ارتباط باشید. 

شماره تماس

محتوای جدول

پیمایش به بالا