از کی برای کنکور 1403 شروع کنیم ؟ – بهترین زمان برای شروع مطالعه

از کی برای کنکور 1400 شروع کنیم

محتوای جدول

رقابت سنگین کنکور سراسری در رشته های مختلف و گروه های آزمایشی پنجگانه، بر خلاف گذشته دیگر در سال آخر تحصیلی آغاز نمی گردد.

 از بدو ورود دانش آموزان به پایه های دوره متوسطه، تلاش برای آمادگی در این آزمون و رسیدن به اهداف بالا شروع می شود.

اما با این وجود:

 داوطلبین باید با توجه به نوع دروس و گروه های آزمایشی مختلف خود، بهترین زمان شروع مطالعه برای کنکور جهت داشتن بهترین راندمان را شناخته و در آن بازه زمانی خود را به حداکثر آمادگی برسانند.

در همین راستا در این مطلب سعی شده است تا به بررسی اصلی ترین سوال دانش آموزان مبنی بر این که از کی برای کنکور 1403 شروع کنیم ، پرداخته شود.

از کی برای کنکور 1400 شروع کنیم

از کی برای کنکور 1403 شروع کنیم ؟

زمان دقیق شروع مطالعه برای کنکور باید به گونه ای انتخاب  و برنامه ریزی شود که در دوره زمانی طرح شده، دانش آموز بتواند با توجه به سطح و پایه خود دروس را جمع بندی نماید.

با این وجود باید توجه داشته باشید که:

 دوره های زمانی طولانی سبب می گردد که مطالعه داوطلب به شکل فرسایشی پیش رود و در نهایت می تواند منجر به خستگی، نا امیدی، از یاد بردن نکات مهم و بعضا حفظی _به ویژه در دروس عمومی و برخی از دروس تخصصی_ گردد.

هر چند این موضوع اصلا بدین معنا نیست که داوطلب باید زمان های نزدیک به کنکور را برای شروع مطالعه خود برنامه ریزی نماید؛ بلکه نشان از اهمیت شناخت بهترین زمان شروع مطالعه برای کنکور ، دارد.

این موضوع اهمیت برنامه ریزی برای کنکور را در کنار شناخت بهترین زمان برای شروع درس خواندن برای کنکور را نیز به تصویر می کشد. برنامه ریزی داوطلبین باید در بازه های زمانی متناسب با شخص او طراحی گردد.

لذا می توان گفت:

 یکی از دقیق ترین روش ها برای شناخت زمان درست شروع مطالعه برای کنکور 1403 می تواند رسیدن به شناخت از سطح تحصیلی فرد باشد.

برنامه تحصیلی و زمانی مناسب برای جمع کردن دروس ویژه کنکور را تهیه نمایید و به این فکر کنید که در هر بحث اعم از نقاط قوت و نقاط ضعف به چه مدت زمان برای مطالعه نیاز خواهید داشت.

از کی برای کنکور 1400 شروع کنیم

شروع مطالعه برای کنکور 1403

دانش آموزانی که به منظور کسب نتیجه مطلوب می خواهند از زمان خود بهترین استفاده را ببرند و از اکنون برای این رقابت سنگین خود را آماده کنند باید به چند نکته توجه نمایند:

1- در روند آماده سازی خود، در بازه های زمانی دور تر از تاریخ برگزاری کنکور سراسری، ابتدا سعی کنید نقاط ضعف خود برطرف کنید. لذا اگر نقاط ضعف شما زیاد و عمیق می باشند، باید بازه های زمانی بلندتری را برای برنامه ریزی خود اختصاص دهید که مستلزم داشتن زمان کافی است.

2- در یافتن بهترین زمان برای شروع درس خواندن برای کنکور 1403 ، توجه نمایید که در روزهای دور از تاریخ کنکور، نباید با حداکثر توان خود برای انتخاب ساعات مطالعه برنامه ریزی نمایید.

این اشتباه می تواند در شما را از هدف نهاییتان بسیار دور نماید چرا که می تواند سبب خستگی در نزدیکی های کنکور شود.

لذا سعی نمایید روند ساعات مطالعاتی خود را به صورت افزایشی برنامه ریزی نمایید.

3- هر چه زودتر برای کنکور سراسری دست به مطالعه بزنید، می توانید بازه های زمانی بیش تری را برنامه ریزی کرده و تعداد دفعات بیش تری را به مرور تخصیص دهید.

این امر سبب تثبیت موضوعات در ذهن گردیده و با افزایش تعداد تکرار ها می تواند منجر به ماندگاری در حافظه بلند مدت گردد.

4- در پاسخ به این سوال که از کی برای کنکور 1403 شروع کنیم به مطالعه دروس مختلف، باید توجه داشته باشید که در ابتدا وقت خود را در دروس اختصاصی صرف نمایید. تا می توانید نقاط ضعف خود را شناسایی نموده و برای تقویت آن ها برنامه ریزی نمایید.

5- شروع دروس عمومی در زمان های دور از کنکور سراسری، تنها وقت شما را گرفته و ممکن است بازده بالایی به همراه نداشته باشد.

6- اگر شروع مطالعه برای کنکور 1403 را پیش از تابستان شروع کرده باشید، این شانس را خواهید داشت تا با تمرکز بر روش های کتبی و تشریحی، فهم عمیق تری بر مفاهیم داشته باشید. این امر نکته مهمی در آموختن روش های تستی برای کنکور سراسری می باشد.

7- شروع مطالعه برای کنکور در تابستان پیش از کنکور سراسری، این شانس را برای شما به همراه خواهد داشت که علاوه بر تمرکز بر دروسی که امتحان پایانی آن ها را به تازگی به اتمام رسانده اید، خود را برای آموختن روش های تستی در آن دروس نیز آماده نمایید.

8- داوطلبینی که پیش از شروع سال تحصیلی دست به شروع مطالعه برای کنکور می زنند و برای آن برنامه ریزی می نمایند، این شانس را دارند تا دروس پایه دوازدهم را پیشخوانی نمایند و در طول سال تحصیلی به مرور آن ها بپردازند.

از کی برای کنکور 1400 شروع کنیم

 و در نهایت لازم به ذکر است که:

 اگر تصمیم جدی خود برای شروع مطالعه برای کنکور 1403 را گرفته اید، هر لحظه که شروع کنید و با برنامه دقیق و منطقی پیش بروید، می توانید به نتیجه مطلوب مناسب خود نزدیک شوید.

اگرچه زمان یک پارامتر بسیار مهم در این رقابت می باشد، اما چیزی که نسبت به آن ارجحیت دارد اراده و قاطعیت بر تصمیم گرفته شده توسط داوطلبین می باشد که می تواند در رسیدن به نتیجه مطلوب به آن ها کمک بکند.

به علاوه داشتن برنامه دقیق مطالعاتی نیز می تواند هم چون مسئله زمان اهمیت بالایی داشته باشد و تمام عملکرد شما را تحت الشعاع قرار دهد.

برای داشتن یک برنامه ریزی برای شروع مطالعه برای کنکور لازم است از فاکتورهای مهمی پیروی کنید که برای این منظور می توانید با مطرح کردن شرایط خود برای مشاوران مرکز الو سلام مشاور، برنامه مختص خود را دریافت نمایید و در پیروی از آن نیز با آن ها در ارتباط باشید.

تمامی داوطلبین می توانند با مطرح کردن شرایط تحصیلی خود و مواردی هم چون نقاط قوت، نقاط ضعف، حد توان مطالعاتی، رشته محل های مد نظر و مورد علاقه و فاکتورهای دیگر، با مشاوران این مرکز، در اطلاع از بهترین زمان برای شروع درس خواندن برای کنکور از آن ها مشاوره گرفته و مسیر دقیق خود را شناسایی نمایید.

تماس با ما

محتوای جدول

پیمایش به بالا