برنامه ریزی درسی پایه دوازدهم انسانی

برنامه ریزی درسی پایه دوازدهم انسانی

محتوای جدول

برنامه ریزی درسی پایه دوازدهم انسانی

سال دوازدهم حساسترین پایه تحصیلی دانش آموزان است. در این سال دانش آموز باید خود را برای ورود به دانشگاه آماده کند. در واقع سرنوشت آینده تحصیلی دانش آموز در این سال رقم خواهد خورد. برای ورود به دانشگاه افراد باید یا در کنکور سراسری به نتیجه مطلوب دست یابند یا از طریق گزینه های بدون کنکور وارد دانشگاه شوند. در هر دو روش معدل و عملکرد دانش آموز در پایه دوازدهم نقش اساسی دارد.

همچنین بر اساس تغییرات قوانین سازمان سنجش تاثیر سوابق تحصیلی به صورت قطعی در نظر گرفته می شود. یعنی نمرات کسب شده در امتحانات نهایی در نمره نهایی و رتبه داوطلب در کنکور تاثیر مستقیم دارد. 

لذا داشتن برنامه ریزی اصولی برای کسب بهترین نتبجه در این سال بدیهی است. استفاده از مشاورین با تجربه برای رسیدن به نتیجه مطلوب در این مسیر ضروری است. دانش آموزان با داشتن مشاور و پشتیبان و برنامه اصولی رسیدن به موفقیت را تضمین می کنند. عزیزان با تماس با مشاورین با تجربه ما در مجموعه الو سلام مشاور می توانند از برنامه ریزی اختصاصی مناسب با شرایط فرد بهرمند شوند.

برنامه ریزی چیست ؟

برنامه ریزی،  عبارت است ازتعیین کردن راه هایی که ما را به بهترین نتیجه برساند.

شاید مطالب چگونگی برنامه ریزی درسی پایه یازدهم انسانی ، نحوه برنامه ریزی درسی پایه دهم انسانی و … نیز برای شما مفید باشند.

ویژگی های یک برنامه ریزی خوب چیست؟

  1. فردی باشد. این بدان معناست که بر حسب ویژگی های روحی شما نوشته شده باشد. هرشخص به خصوصیات رفتاری خود بیشتر از هر کس دیگری واقف است. پس بهتر این است که برنامه را خودتان بنویسید.
  2. راحت باشد. یعنی به گونه ای باشدکه کمتر از ده دقیقه بتوانید آن را انجام دهید.
  3. قابلیت انعطاف پذیری داشته باشد. یعنی اگر برای شما اتفاقی افتاد که نتوانستید آن کار را انجام دهید، بتوانید یک زمان خالی را برای جبران پیدا کنید و از برنامه عقب نیافتیم.
  4. اولویت ها در آن مشخص شده باشد.

برنامه ریزی درسی پایه دوازدهم انسانی

در برنامه ریزی درسی پایه دوازدهم انسانی ، علاوه بر این که باید کتاب ها را به صورت کامل و دقیق مطالعه نمایید، باید تغذیه خوب و خواب کافی نیز داشته باشید.

رشته انسانی چیست؟

از محورهای اصلی رشته انسانی عبارتند از:

  1. مدیریت بخش های دولتی، بازرگانی، اقتصادی
  2. فلسفه و منطق
  3. تاریخ و جغرافیا
  4. روانشناسی
  5. جامعه شناسی
  6. اقتصاد
  7. زبان و ادبیات ملل
  8. باستان شناسی
  9. مسایل مربوط به خانواده و علوم تربیتی

اگر شما به رشته هایی مانند علوم سیاسی، فلسفه، مدیریت، ادبیات، کتابداری، خبر نگاری علاقه دارید رشته انسانی گزینه ی مناسبی می باشد.

برای اینکه ببینید این رشته مناسب شما هست یا نه میتوانید از انواع تست روانشناسی انتخاب رشته بهره ببرید.

کتاب های مقطع تحصیلی پایه دوازدهم عبارتند از:

  1. فارسی 3
  2. نگارش 3
  3. ریاضی وآمار3
  4. جغرافیا 3
  5. فلسفه
  6. جامعه شناسی 3
  7. تاریخ 3 ایران وجهان
  8. دین وزندگی 3
  9. علوم وفنون ادبی 3
  10. عربی، زبان، قرآن 3
  11. تحلیل فرهنگی
  12. زبان خارجی 3
  13. کتاب کار زبان خارجی 3
  14. مدیریت خانواده وسبک زندگی

مهم ترین دروس پایه ی دوازدهم که در کنکور نیز می آید عبارتند از: ریاضی وآمار 3، علوم و فنون ادبی 3، زبان خارجی 3، تاریخ3، عربی 3، قرآن 3، جامعه شناسی3، فلسفه ، جغرافیا 3.

روش خواندن زبان 3

ساختار جملات پرسشی، خبری، تعجبی و هم چنین سوالی کردن و منفی کردن جملات از موضوعات مهم این درس می باشد. نقش های (فعل، قید، صفت ) را می آموزید. بحث زمان ها را یاد می گیرید. قسمت reading، بسیار مهم است. ان قسمت را با تکرار کردن یاد می گیرید.

برنامه ریزی درسی پایه دوازدهم انسانی

برای مطالعه ی زبان 3 به نکات زیر توجه نمایید.

  1. از مهم ترین قسمت های زبان 3 معانی لغات است. معانی کلمات را تکی حفظ نکنید. بلکه آن را در جمله یاد بگیرید. شاید آن واژه در جملات مختلف معانی تفاوتی را داشته باشد.
  2. فقط به یادگیری واژگان آخر هر درس اکتفا نکنید. بلکه تمامی کلمات به کار رفته در متون کتاب، جداول، مکالمه را از دیکشنری در آورده و یاد بگیرید.
  3. برای این که مطالب را از یاد نبرید واژگان متضاد و مترادف را در کنار هم بنویسید.
  4. در بخش گرامر، نکات فراوانی وجود دارد. گرامر را ابتدا از روی جزوه معلم خود وسپس از روی کتاب بخوانید.
  5. برای حل کردن close test، قدم اول تسلط بر کل درس و خواندن مفهومی آن است. این قسمت بیشتر دارای نکات گرامری است و باید گرامر را خوب بلد باشید.

طریقه ی یادگیری درس عربی

در برنامه ریزی درسی پایه دوازدهم انسانی ، این درس نسبتا مهم است و در کنکور ضریب 2 را به خود اختصاص داده است.

ابتدا باید قواعد را به صورت کامل از روی کتاب درسی و جزوه ی خود بخوانید. سپس قواعدی را که یاد گرفته اید خلاصه نویسی کرده و روی کتاب خود پیاده سازی کنید. حال در این مرحله تمرین های کتاب را حل نمایید.

 این روند برای همه ی دانش آموزان دبیرستانی یکسان می باشد. اما کنکوری ها یک مرحله اضافه تر دارند و آن تست زدن می باشد. داوطلبان کنکور باید یک کتاب خوب تست پیدا کرده و شروع به تست زدن نمایند.

این درس، دومین درس از دفترچه ی عمومی کنکور است. بیشتر داوطلبان کنکور، درصد پایینی از این درس را می زنند. بنابراین اگر بتوانید درصد بالایی را بزنید، مسلما در رتبه و تراز شما تاثیر می گذارد.

دانش آموز باید در این درس بتواند، نقش کلماتی مثل مبتدا، خبر، مضاف، مضاف الیه، فاعل و مفعول را یاد بگیرد.

طریقه یادگیری درس علوم و فنون ادبی 3

این کتاب، به صورت ترکیبی از تاریخ ادبیات و آرایه های ادبی است. برای این که بتوانید تاریخ ادبیات را خوب یاد بگیرید، باید تصور کنید که شما در حال خواندن داستان هستید و قرار  بر این است که شخصیت های داستان و مسیر های زندگیشان را حفظ نمایید.

در مورد آرایه های ادبی، می توان گفت زیبایی اشعار به آرایه های به کار رفته در آن است. بنابر این اگر این آرایه ها را خوب یاد بگیرید، فهم اشعار نیز برای شما آسان تر خواهد بود. برای مهارت پیدا کردن آرایه ها، باید مهارت تشخیص را بدست آورید که این کار با خواندن اشعار بیشتر وکشف آرایه های به کار رفته در آن ها حاصل می شود.

دانش آموختگان گرامی، برای کسب موفقیت بیشتر و راهنمایی در مورد برنامه ریزی درسی پایه دوازدهم انسانی ، با مشاوران ما در این مرکز تماس بگیرید.

  • کتاب های درسی پایه ی دوازدهم چیست؟
  • ویژگی های یک برنامه ریزی خوب چیست؟
  • برای ایجاد انگیزه ی درس خواندن در دانش آموز باید چه کرد؟
  • چگونه در درس عربی موفق شویم؟
  • دردرس علوم وفنون ادبی، چه مباحثی را می آموزیم؟
  • نکات مهم برنامه ریزی درسی پایه دوازدهم انسانی چیست؟

شماره تماس

محتوای جدول

پیمایش به بالا