بهترین منابع زیست شناسی کنکور

بهترین منابع زیست شناسی کنکور

محتوای جدول

شناسایی بهترین منابع زیست شناسی کنکور یا به عبارتی بهترین کتاب زیست برای کنکور از آن جایی برای داوطلبان حائز اهمیت است که این درس دارای ضریب بالایی در کنکور می باشد.

دانش آموزان همیشه برای انتخاب منبع خوب برای مطالعه دچار سردرگمی هستند و با توجه به وجود منابع متنوع و عدم تشخیص سطح کیفیت آن ها توسط همه خصوصا دانش آموزان نیاز است تا به بررسی کلی در این خصوص پرداخته شود.

البته وجود منابع متنوع در این مورد امری طبیعی است زیرا درس زیست شناسی در کنکور ضریب بالایی دارد و گزینش صحیح سوالات آن نقش تعیین کننده ای را در نتایج خواهد داشت. بنابراین دانش آموزان رشته تجربی سوالی که همیشه برای آن ها وجود دارد این است که بهترین کتاب زیست کنکور برای مطالعه کنکور کدام مرجع است؟

برای پاسخ به این سوال نمی توان با بررسی یک یا دو کتاب، آن را مرجع خوبی برای مطالعه معرفی کرد زیرا انتخاب کتاب براساس فاکتورهای زیادی هم چون سطح درسی دانش آموز، توانمندی دانش آموز در درک مطالب سخت و یا آسان و مدت زمان مطالعه برای منابع مورد نظر در انتخاب بهترین منابع زیست شناسی کنکور موثر است.

درس زیست در کنکور ضریب 12 دارد و افرادی که رشته تجربی هستند توجه ویژه ای به این درس دارند و خواستار کتاب هایی هستند که درک مطالب و تست زنی خوبی را برای آن ها داشته باشد. از این رو ما تصمیم گرفتیم یک بررسی اجمالی در خصوص مراجع و کیفیت سطوح این کتاب ها بپردازیم و انتخاب آن را برای شما آسان تر کنیم.

طبیعتا شناخت بهترین منابع زیست شناسی کنکور در انتخاب آن ها نقش مهمی دارد و آشنایی با مراجع متنوع یک امتیاز مثبت می باشد. برای آشنایی بیشتر با این موضوع با الو سلام مشاور همراه باشید.

بهترین منابع زیست شناسی کنکور

بهترین منابع زیست شناسی کنکور کدامند؟

اصلی ترین منبع و معتبرترین منبع بی قید و شرط برای شروع مطالعه خود کتاب تحصیلی زیست می باشد توجه کنید که سایر مراجع نقش کمک درسی و تست زنی دارند و همه ی مطالب آن ها شامل مجموعه سرفصل های خود کتاب زیست شناسی می باشند.

افرادی تصور می کنند که خواندن منابع درسی به تنهایی کافی است و با استناد به جزوه اساتید و کتاب های کمک درسی اقدام به مطالعه می کنند، در صورتی که باید بدانید روش صحیح برای مطالعه این می باشد که ابتدا خود کتب که بهترین کتاب زیست کنکور برای مرجع است، مطالعه شود و سپس از سایر کتاب به عنوان منابع کمک درسی و تکمیلی استفاده کنید.

البته انتخاب کتاب های کمکی برای فهم بهتر و عمیق دروس است و باید در انتخاب آن دقت مضاعف صورت گیرد تا نتیجه اثر بخشی به همراه داشته باشد.

بهترین کتاب زیست کنکور رتبه های برتر

اگر به مصاحبه های رتبه های برتر توجه کرده باشید، متوجه خواهید شد که آن ها بهترین کتاب زیست کنکور را خود کتاب درسی زیست بیان می کنند. حال آنکه به گفته اکثر آن ها با این روش مطالعه آن ها 80 درصد سوالات زیست را صحیح پاسخ داده اند.

اما سوال اصلی این است بقیه هم می توانند با استناد فقط به کتاب درسی زیست درصد خوبی در آن به دست بیاورند؟ مطمعنا پاسخ خیر می باشد به این دلیل که شرایط هر کس با دیگری متفاوت است. درصد یادگیری، مدت زمان یادگیری همه ی این ها دست به دست هم می دهند تا شخصی با استناد به یک کتاب زیست موفق شود.

ما نباید از تاثیر مراجع کمکی غافل شویم زیرا علاوه بر درک عمیقی که به داوطلبان منتقل می کنند، در نحوه تست زنی و سرعت آن بسیار موثر خواهند بود چیزی که در کتب درسی به آن اشاره ای نمی شود.

پس همانطور که قبلا به آن اشاره شد ابتدا مطالعه کتاب زیست درسی در الویت قرار بگیرد سپس از بهترین منابع زیست شناسی کنکور به عنوان مرجع کمکی استفاده شود.

بهترین منابع زیست شناسی کنکور

سطح بندی دانش آموزان برای تهیه بهترین منابع زیست شناسی کنکور

برای انتخاب سطح دانش آموزش برای کتاب زیست درسی نیز باید دانش آموزان نقاط ضعف و قوت خود را بشناسند.

اگر در این درس ضعیف هستند و از قبل مطالعه ای روی کتاب درسی زیست صورت نگرفته است، باید ابتدا در برنامه روزانه کنکور خود مطالعه متن کتاب را در اولویت قرار دهند و سپس بعد از پیدا کردن یک بینش عمیق از آن با توجه به سطح خود از بین کتاب هایی که ما در ادامه معرفی می کنیم و یا سایر مراجع یک منبع درسی کمکی معتبر تهیه کرده و شروع به تست زنی کنید.

دسته دوم کسانی هستند که در طول دوره تحصیل و بعد از اتمام آن متن کتاب را مطالعه کرده اند و با موضوعات و مسائل آشنایی دارند و فقط به بهترین کتاب زیست کنکور کمکی نیاز دارند که بتوانند توسط آن بار دیگر مفاهیم کتاب را با بینش ریزتر و جزئی تر درک کنند و سپس اقدام به تست زنی کنند و سرعت تست زنی خود را افزایش دهند.

در این بین ممکن است برای بعضی سوال پیش بیاید که با دانستن بهترین منابع زیست کنکور، چگونه زیست را برای کنکور بخوانیم؟ در مطلب دیگری به طور مفصل به این موضوع نیز پرداخته ایم.

معرفی بهترین منابع زیست شناسی کنکور

  • کتاب زیست خیلی سبز:
    احتمالا شما نیز اسم کتاب زیست خیلی سبز را بار ها شنیده باشید این کتاب مرجع خوب و پرباری است. زیست خیلی سبز حجم زیادی دارد وبه صورت کامل و با جزئیات به مباحث درسی می پردازد. بنابراین اگر شما مدت زمان زیادی برای مطالعه دارید و می خواهید با جزئیات کامل مطالعه کنید این کتاب مناسب شما می باشد.
    اگر مدت زمان کمی تا کنکور دارید و قصد دارید در زمان کم مباحث درسی را فرا بگیرید از انتخاب این کتاب صرف نظر کنید. این کتاب در پایه های مختلف به صورت جداگانه ارائه می شود البته یک کتاب مرجع کامل نیز دارد که تمام پایه ها در آن ارائه شده است.
    سطح درسنامه این کتاب بسیار عالی است اما تست های آن از سطح متوسط کمی پایین تر است.
    برای دانش آموزان ضعیف که قبلا مطالعه ای نداشتند این کتاب بسیار جامع و کامل می باشد. اگر می خواهید از سطوح پایین شروع به مطالعه کنید انتخاب این کتاب توصیه می شود.
  • کتاب زیست نشر الگو:
    این کتاب نیز جز بهترین منابع زیست شناسی کنکور در سال های اخیر به شمار می رفت و طرفداران زیادی داشت. اگرچه با ورود کتاب های جدید دیگر محبوبیت قبل را ندارد اما باز هم جز بهترین ها تلقی می شود.
    اگر قصد دارید مطالعه خود را به صورت تست محور ادامه دهید و بیشتر روی تست تمرکز داشته باشید، این کتاب گزینه مناسبی برای انتخاب می تواند باشد.
    از ویژگی های مثبت این کتاب ارائه مطالب مرتبط با کتاب درسی و سوالات آزمون های سراسری و آزمایشی معتبر به صورت چهار گزینه ای است. همچنین توضیحات کامل در خصوص پاسخ های سوالات و ترکیب نکات و پرسش های چهارگزینه ای فصل ها با همدیگر این کتاب را به یکی از محبوب ترین و قدرتمندترین منابع تبدیل کرده است.
    زیست نشر الگو دارای سطح بالایی می باشد و اگر در این درس ضعیف باشید برای شروع کار توصیه نمی شود. هم چنین این کتاب به صورت پایه به پایه توزیع می شود و مناسب همه ی افرادی است که می خواهند تست های کنکوری را یک جا داشته باشند و سرعت تست زنی خود را بهبود ببخشند گرینه مناسبی برایشان می تواند باشد.
  • کتاب فاگو زیست:
    این کتاب نیز جز معروف ترین کتاب ها بین رشته های تجربی است درسنامه ای کامل به همراه بررسی و تجزیه و تحلیل خط به خط کتاب درسی، گفتنی است این کتاب پرحجم تمام شکل ها، نمودارها، قید ها و همه چیز را مورد نقد و بررسی قرار داده که اگر زمان کافی و حوصله زیادی برای مطالعه دقیق دارید این کتاب راهنمای خوبی می باشد.
    نکته قابل توجه در این کتاب این است اگر دنبال درسنامه ای قوی باشید این کتاب عالی است ولی برای تست زنی باید کتاب دیگری را انتخاب کنید.
    ویژگی های این کتاب:
    درسنامه کامل و بررسی جز به جز مطالب، مطالب و کلمات کلیدی به صورت توپر (بولد) در این کتاب مشخص شده است.
    مطالب نامفهوم و مبهم در این کتاب رفع شده و نگارش روان و استفاده از ظاهر بصری نکات مثبت این کتاب می باشد.
  • کتاب تست قلم چی:
    کتاب زیست سبز قلم چی نیز جز کتاب های خوب بعنوان بهترین کتاب زیست کنکور است.
    باتوجه به مولفان مختلف، تست های مختلف با دیدگاه های متفاوت آن را به یک کتاب قدرتمند برای افرادی که در آزمون قلم چی شرکت می کنند و یا افرادی که فقط از این کتاب بهره می برند تبدیل می کند.
    درسنامه این کتاب به صورت خلاصه ارائه شده و در واقع بیشتر تست محور است. تست های قلمچی جز سخت ترین تست ها می باشد.
    مزیت این کتاب شامل شدن تست های متنوع با دیدگاه متفاوت است، افرادی که به دنبال افزایش سرعت و دقت تست زنی باشند برایشان مناسب است.

جمع بندی

درس زیست به دلیل ضریب بالایی که در کنکور دارد نقش مهمی را در برنامه ریزی کنکور دانش آموزان رشته تجربی دارد. پاسخ صحیح به سوالاتی که ضریب 12 داشته باشند یکی از قدم های مهم برای کسب قبولی خواهد بود و لازمه این کار انتخاب درست برطبق توانمندی و سطح یادگیری افراد است.

توجه داشته باشید کتب بسیار دیگری نیز وجود دارند که همگی مزایای خود را دارند دانش آموزان باید با شناخت استعداد های خود در مطالعه یک انتخاب درست انجام دهند.

ما در این مقاله سعی کردیم بهترین منابع زیست شناسی کنکور را معرفی و روش های انتخاب آن را بیان کنیم. اگر در این حوزه نیاز به مشورت و راهنمایی بیشتری داشتید مشاوران الو سلام مشاور پذیرای شما عزیزان برای کمک و راهنمایی می باشند.

شماره تماس

محتوای جدول

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا