ثبت نام حسابداری بدون کنکور

ثبت نام حسابداری بدون کنکور

محتوای جدول

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=’av-align-top’ space=” custom_margin=’aviaTBcustom_margin’ margin=’5%’ margin_sync=’true’ row_boxshadow_color=” row_boxshadow_width=’10’ link=” linktarget=” link_hover=” padding=’10px’ padding_sync=’true’ highlight_size=’1.1′ border=’5′ border_color=’#b02b2c’ radius=’10px’ radius_sync=’true’ column_boxshadow_color=” column_boxshadow_width=’10’ background=’bg_color’ background_color=” background_gradient_color1=” background_gradient_color2=” background_gradient_direction=’vertical’ src=” attachment=” attachment_size=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_breaking=” mobile_display=” av_uid=’av-jw39irhx’]
[av_content_slider heading=” columns=’1′ animation=’slide’ navigation=’no’ autoplay=’true’ interval=’7′ font_color=” color=” av_uid=’av-jxbk6xpq’ custom_class=”]
[av_content_slide title=” link=” linktarget=” av_uid=’av-13k12v3′]

کلیه سوالات خود در مورد بازار کار رشته حسابداری، شهریه دوره های آزاد

حسابداری و … را از مشاوران ما در مرکز “الو سلام مشاور” بپرسید.

٠٠ ١٢ ٦٦٠٨ ٠٢١

[/av_content_slide]
[av_content_slide title=” link=” linktarget=” av_uid=’av-tror27′]

چه دانشگاه هایی در رشته حسابداری بدون کنکور دانشجو پذیرش میکنند؟

کدام دانشگاه ها در این رشته بهتر هستند؟ با ما در تماس باشید.

۹۲ ۱۸ ۱۱۰ ۰۹۲۲ 

[/av_content_slide]
[/av_content_slider]
[/av_one_full]

[av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” av_uid=’av-jw39hkxd’ admin_preview_bg=”]

ثبت نام حسابداری بدون کنکور – شرایط لازم برای ثبت نام

پذیرش در این رشته به دو روش با کنکور و بدون کنکور صورت می پذیرد. حسابداری بدون کنکور یکی از پرطرفدارترین گزینه های برای علاقه مندان تحصیل در این رشته است. شرایط پذیرش، دانشگاه های داری رشته حسابداری، زمان ثبت نام و مدارک لازم از جمله مواردی است که باید مورد توجه افرادی که تمایل به تحصیل در این رشته دارند قرار گیرد.

لذا در این مطلب بعد از معرفی رشته حسابداری شرایط پذیرش دانشگاه های مختلف بیان می شود تا داوطلبان با آگاهی لازم و شناخت کافی وارد این رشته شوند. عزیزان درصورت داشتن هرگونه سوال و ابهام با تماس با مشاورین ما می توانند راهکارهای مناسب را دریافت کنند. 

ثبت نام حسابداری بدون کنکور

رشته حسابداری

هر صنعت و شرکتی در هر سطح و اندازه‌ای که باشد، یکی از نیازهای اصلی آن، بررسی وضعیت مالی و اقتصادی آن شرکت است که توسط حسابداران باید بررسی و تحلیل گردد. حسابداری را می‌توان به یک سیستم تشبیه کرد که در آن فرآیند جمع آوری، طبقه بندی، ثبت، خلاصه کردن اطلاعات در کنار تهیه گزارش‌های مالی و صورت های حسابداری در شکل و مدل های خاصی انجام می‌گیرد.

از این اطلاعات افراد ذی نفع درونی سازمان مثل مدیران شرکت و یا برون سازمان مثل بانک ها و مؤسسات مالیاتی استفاده می‌کنند. لذا اهمیت کار حسابداران مشهود و گستردگی بازار کار متخصصان آن مشخص است. همین موضوع باعث شده است تا عده زیادی از داوطلبین به این رشته جلب شوند و رقابت در پذیرش این رشته بیش‌تر و سخت تر شود.

این موضوع می‌تواند باعث شود تا عده زیادی از علاقه‌مندان به رشته حسابداری نتوانند در این رقابت موفق عمل کنند و در حسابداری مشغول به تحصیل شوند. از این روی در اکثر دانشگاه‌ها ثبت نام حسابداری بدون کنکور در سال جاری نیز مانند سال‌های پیشین صورت خواهد گرفت.

تقاضا برای رشته حسابداری

آمار ثبت نام حسابداری بدون کنکور در دانشگاه های مختلف در سال‌های اخیر نشان داده است که میزان متقاضیان در این رشته در حال رشد است. رشته حسابداری بدون کنکور مانند سال‌‌های اخیر در تمام مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری پذیرش می‌شود.

با توجه به میزان بالای متقاضیان، دانشگاه‌های مختلف شرایط را هر ساله برای داوطلبین آسان‌تر می‌کنند و امکانات ویژه بیش‌تری در اختیار آنان می‌گذارند.

اعتبار مدرک بدون کنکور حسابداری

از مهم ترین این ویژگی‌ها می‌توان به یکسان بودن واحدها و یکسان بودن مدرک فراغت از تحصیل رشته های بدون کنکور با پذیرش‌های با کنکور اشاره کرد. از مزیت‌های دیگر آن می‌توان به تحویل مدرک بلافاصله بعد از پایان تحصیل و بدون درگیری برای تعهدهای کاری نیز اشاره کرد.

با توجه به این که تعداد زیادی از متقاضیان تحصیل در رشته حسابداری بدون کنکور شاغل می‌باشند، لذا این رشته به صورت پاره وقت در کنار دوره تمام وقت نیز ارائه می‌شود تا شاغلین مشکلی برای گرفتن مدرک خود به جهت حضور کم در دانشگاه، نداشته باشند. به علاوه در رشته‌های پاره وقت حداقل واحد‌های قابل اخذ در هر ترم کم تر و تعداد سنوات مجاز در آن بیش‌تر است.

شرایط لازم برای ثبت نام حسابداری بدون کنکور 

پذیرش رشته‌های بدون کنکور در دانشگاه‌ صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌گیرد. اولین بار این اتفاق در سال 96 در دانشگاه‌ها روی داد.

در این روش داشگاه‌ها برای پذیرش دانشجو تنها با بررسی معدل کتبی دیپلم متقاضیان اقدام به جذب در رشته ها می‌کنند. اما شرط قبولی برای هر معدل می‌تواند برای هر دانشگاه با دانشگاه دیگری متفاوت باشد. مقدار معدل بسته به سال پذیرش و شرکت کنندگان می تواند متفاوت باشد. 

نحوه ثبت نام حسابداری بدون کنکور دانشگاه آزاد

 ثبت نام بدون آزمون رشته حسابداری بدون کنکور در دانشگاه آزاد ، تنها به یک روش ممکن است، آن‌ هم مراجعه به سایت www.azmoon.org که سایت رسمی این دانشگاه است. سپس با ورود به بخش ثبت نام بدون کنکور و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی، می‌توانید در مرحله اول به خرید کارت اعتباری لازم اقدام نمائید.

بعد از خرید کارت اعتباری به صورت اینترنتی و از طریق سایت، شماره‌ای تحت عنوان شناسه اعتباری به شما تعلق می‌گیرد که برای ادامه روند ثبت نام مورد نیاز است. بعد از ورود به کمک این شماره شناسه، لازم است تا داوطلب تمام مشخصات فردی اعم از اطلاعات شناسایی و اطلاعات تحصیلی خود را وارد کند.

توجه کنید که معدل کتبی دیپلم از مهم ترین اطلاعات لازم برای ثبت نام بدون کنکور است که داوطلبین با همین معدل مقایسه و پذیرفته می‌شوند. لذا کوچک ترین مغایرتی می‌تواند باعث جلوگیری از ثبت نام نهایی شما شود.

بعد از ورود اطلاعات، به بخش دیگری هدایت می‌شوید که در آن‌جا می‌توانید رشته یا رشته‌های مدنظر خود را وارد نمایید. هر داوطلب با خرید هر کارت اعتباری حق انتخاب 20 کد رشته محل و تنها در یک زیر گروه آزمایشی را دارد.

لازم به ذکر است که بر خلاف سال‌های پیش برای ثبت نام در رشته حسابداری بدون کنکور دانشگاه آزاد ، مراجعه حضوری برای ثبت درخواست حذف شده و تنها بعد از انتخاب رشته و در صورت پذیرش داوطلب، جهت تکمیل مدارک لازم و قطعی کردن ثبت نام نیاز به مراجعه حضوری در واحد مدنظر است.

ثبت نام حسابداری بدون کنکور

ثبت نام حسابداری بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه علمی کاربردی می‌تواند بهترین انتخاب برای افراد شاغل و یا داوطلبینی که وقت آزاد زیادی جهت حضور در دانشگاه را ندارند، باشد. این دانشگاه هر ساله طی 2 مرحله مجزا اقدام به ثبت نام رشته حسابداری بدون کنکور می‌کند. شرایط لازم برای ثبت نام را می‌توان به صورت زیر تقسیم کرد:

شرایط عمومی

  • اعتقاد به اسلام یا یکی از  دین های مورد قبول در قانون جمهوری اسلامی
  • نداشتن دشمنی آشکارا با حکومت جمهوری اسلامی
  • متناسب بودن شرایط فیزیکی داوطلب با رشته مدنظر
  • نداشتن سو رفتار و هنجار شکنی در طول دوران تحصیل
  • عدم حضور و یا سابقه حضور در گروه‌های ضد اسلام و حکومت

شرایط اختصاصی

  • داشتن یکی از مدارک دیپلم 4 ساله قدیم و یا دیپلم متوسط 3 ساله ، دیپلم فنی حرفه ای و کار و دانش برای ثبت نام در دوره‌های کاردانی
  • مدرک کاردانی مورد تأیید وزارت علوم برای ثبت نام در مقاطع کارشناسی ناپیوسته
  • داشتن مدارک مقاطع بالاتر نیز از قبیل کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری برای ثبت نام در مقطع کارشناسی ناپیوسته مورد قبول است
  • داوطلبین شاغل در مشاغل دولتی و کارمندان تنها در صورت تأیید سازمان اشتغال خود، قادر به ثبت نام خواهند بود.
  • و …

جهت ثبت نام حسابداری بدون کنکور در دانشگاه علمی کاربردی تمام مراحل به صورت اینترنتی خواهد بود. بعد از خرید کارت اعتباری می‌توانید وارد بخش ثبت نام شده و 30 کد رشته محل را انتخاب کنید. نکته بسیار مهم در انتخاب رشته در این بخش این است که اگر از سهمیه مشاغل استفاده می‌کنید حتما باید از رشته‌های مرتبط با کد اشتغال خود انتخاب نمائید.

زمان ثبت نام نیز همان‌طور که اشاره شد در سال 2 سری و در قبل از شروع هر ترم در ماه‌های مهر و بهمن خواهد بود.

حسابداری بدون کنکور دانشگاه پیام نور

این دانشگاه نیز هر ساله برای رشته‌های بدون کنکور، که لیست آن‌ها را در دفتر‌چه‌های منتشر شده توسط این دانشگاه در سایت سازمان سنجش می‌توانید مشاهده کنید، از متقاضیان دعوت به عمل می‌آورد.

روند کلی ثبت نام در دانشگاه پیام نور نیز مطابق با مراحل گفته شده در دانشگاه‌های دیگر با خرید کارت اعتباری شروع شده و با ورود به سایت و وارد کردن لیست انتخاب‌های داوطلب خاتمه می‌یابد. تحصیل در دانشگاه پیام نور به صورت نیمه حضوری است و برای افرادی که شرایط شرکت در کلاس ندارند گزینه مناسبی است. 

ثبت نام حسابداری بدون کنکور دانشگاه سراسری

برخی از دانشگاه‌های سراسری نیز در تعدادی از رشته‌ ها، اقدام به ثبت نام بدون کنکور می‌کنند. برای ثبت نام بدون کنکور رشته حسابداری اما روند کلی و ثابتی وجود نداشته لذا تا انتشار دفترچه راهنمای کنکور از دانشگاه‌های دارای این نوع پذیرش نمی‌توان لیست دقیقی ارائه داد.

یکی از گزینه های ایدئال که معمولا همه ساله اقدام به پذیرش بدون کنکور در رشته حسابداری دارد پردیس دانشگاه تهران در جزیره کیش است. افرادی که از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند مدرک دانشگاه تهران واحد پردیس کیش اعطا می شود و می توانند از اعتبار این دانشگاه در مدرک خود استفاده کنند.

ثبت نام حسابداری بدون کنکور

[/av_textblock]

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=’av-align-top’ space=” custom_margin=’aviaTBcustom_margin’ margin=’5%’ margin_sync=’true’ padding=’10px’ padding_sync=’true’ border=’5′ border_color=’#b02b2c’ radius=’10px’ radius_sync=’true’ background_color=’#b02b2c’ src=” attachment=” attachment_size=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=” av_uid=’av-1yrfw7z’]
[av_textblock size=” font_color=” color=” av_uid=’av-1p0405b’]

درخواست مشاوره تلفنی یا حضوری

    نام خود را وارد کنید

    موضوع مشاوره

    شماره تماس


    [/av_textblock]
    [/av_one_full]

    [av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” av_uid=’av-4iwpa7′ admin_preview_bg=”]

    جمع بندی

    رشته حسابداری دارای شاخه‌های بسیار زیاد و گسترده‌ای‌ است. شاید اطلاع دقیق از تمام شاخه‌های این رشته که حدود 30 شاخه و زیر شاخه است شدنی نباشد. لذا دانشجویان برای اطلاع از این که کدام زیرشاخه را در این رشته ادامه دهند حتما باید با مشاوران مجرب در این زمینه مشورت کنند.

    مرکز مشاوره الو سلام مشاور، هر ساله داوطلبین زیادی را در همین راستا با توجه به علایق و شرایط داوطلب در کنار آینده شغلی مد نظر وی، برای موفقیت در این مسیر همراهی کرده‌ است. شما هم می‌توانید برای اطلاع از این موضوع و پیدا کردن شاخه حسابداری مناسب برای خودتان و اطلاع دقیق از آمار و دانشگاه‌های دارای ثبت نام حسابداری بدون کنکور با مشاوران این مرکز در تماس باشید.

    شماره تماس

    [/av_textblock]

    [av_comments_list av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=” av_uid=’av-swo2fz’]

    محتوای جدول

    پیمایش به بالا