سایت المپیاد علمی دانش آموزی

سایت المپیاد علمی دانش آموزی

محتوای جدول

داوطلبانی که علاقه مند به شرکت در المپیاد دانش آموزی هستند باید از طریق سایت المپیاد علمی دانش آموزی آمادگی خود را جهت شرکت در هر کدام از المپیاد های مورد علاقه خود، در صورت دارا بودن شرایط مورد نظر اعلام نمایند.

شورای عالی آموزش و پرورش المپیاد دانش آموزی را به منظور ایجاد تسهیلات و امکانات لازم برای شناسایی، جذب و تشویق دانش آموزان با استعداد برگزار می کند.

سامانه ثبت نام المپیاد دانش آموزی به آدرس oly.medu.ir امکان ثبت نام دانش آموزان دارای شرایط نام نویسی را فراهم کرده است و نتایج برگزاری آزمون نیز در همین سامانه اعلام می شود.

برای آشنایی بیشتر با سایت المپیاد دانش آموزی با الو سلام مشاور همراه باشید:

سایت المپیاد علمی دانش آموزی

المپیاد دانش آموزی چیست؟

المپیاد رقابت علمی است که سالانه در کشور برگزار می شود و قدمت آن به 60 سال می رسد.

المپیاد دانش آموزی بزرگترین رقابت علمی میان دانش آموزان به شمار می رود که در آن هر سال دانش آموزان زیر 18 سال در 5 مرحله از کشور های مختلف به رقابت می پردازند که در نهایت جوایز این رقابت علمی بین المللی به صورت فردی یا تیمی به دانش آموزان موفق در آزمون های مورد نظر اعطا می شود.

به صورت کلی دانش آموزان پایه نهم به صورت آزمایشی و برای سنجش سطح علمی خود می توانند در المپیاد شرکت کنند.

به این ترتیب برای شرکت در رقابت اصلی المپیاد های دانش آموزی، داوطلبان باید در پایه دهم و یازدهم تحصیل نمایند. المپیاد ها در 5 مرحله برگزار می شوند که به شرح زیر است.

  • مرحله‌ی اول آزمون
  • مرحله‌ی دوم آزمون
  • دوره‌ی آموزشی تابستان
  • دوره‌ی آموزشی پاییز و زمستان
  • اعزام به مسابقات جهانی

مزایای المپیاد دانش آموزی چیست؟

مزایای المپیاد دانش آموزی را می توان چنین عنوان کرد که با توجه به ایجاد علاقه در رقابت علمی به صورت هدف دار در دانش آموزان می تواند به شکوفایی استعداد های داوطلبان کمک شایانی کند.

این رقابت علمی نه تنها با کنکور سراسری منافاتی ندارد بلکه در برخی موارد اکثر مزایای المپیاد دانش آموزی به موفقیت در کنکور کمک می کند.

دانش آموزان المپیادی با توجه به شکوفایی استعداد ها و مطالعه دروس به صورت برنامه ریزی شده درصد بالایی در کنکور کسب می کنند.

با این حال مزایای قبولی در المپیاد دانش آموزی به این مواد ختم نمی شود، به صورت خلاصه مزایای المپیاد دانش آموزی به شرح زیر است:

  • برای مدال آوران پسر موجب معافیت سربازی می شود.
  • در برخی رشته ها مدال آوران می توانند در دو رشته در دانشگاه ها تحصیل کنند.
  • نفرات برتر از تسهیلات سازمان نخبگان و استعدادهای درخشان بهره مند می شوند.
  • برای نفرات برتر المپیادی کسب سهمیه 20 درصدی برای کنکور را به ارمغان می آورد.
  • آینده‌ی شغلی دانش آموزان با تحصیل در رشته‌ های مربوط به المپیاد تضمین می شود.
  • شرکت در المپیاد و موفقیت در آن به عنوان نقطه عطف مثبتی در رزومه به شمار می رود.
  • شکوفایی استعداد دانش آموزان در حوزه خاص و متخصص شدن در زمینه درسی مورد نظر
  • در برخی رشته های المپیادی موجب ورود به دانشگاه بدون آزمون کنکور برای دارندگان مدال طلا می شود.

المپیاد یا کنکور، برای موفقیت در کدام ‌یک باید تلاش کرد؟

سوال بسیاری از دانش آموزان پایه های نهم تا یازدهم برای برنامه ریزی و مطالعه دروس، انتخاب بین المپیاد یا کنکور است که کدام یک در آینده درسی و شغلی تاثیر بیشتری خواهد داشت.

بدون شک نمی توان از اهمیت هر کدام چشم پوشی کرد اما پیش از هر چیز بیاید به نگرانی های شرکت در المپیاد نگاهی بیندازیم تا با بررسی آن ها انتخاب راحت تری داشته باشید.

در المپیاد دانش ‌آموزی برخی دروس به صورت تخصصی مطالعه می شود که برای آمادگی در کنکور کافی نیست!

اکثر دانش آموزان با توجه به مطالعه دروس تخصصی و عدم توجه به دروس عمومی از عقب ماندن در مطالعه دروس عمومی نگران هستند.

البته مزیتی که المپیاد دانش آموزی دارد؛ به دلیل اشتراک اکثر دروس بین المپیاد دانش آموزی و کنکور سراسری دانش آموزان شانس موفقیت بالایی در کنکور خواهند داشت و مطابق با نتایج کنکور سال های گذشته دانش آموزان المپیادی درصد های بالایی بدست آورده اند.

با توجه به تخصص دانش آموزان المپیادی در دروس تخصصی آن ‌ها می‌ توانند در  مدت زمان کوتاهی در درس ‌های عمومی نیز مطالعه موفقی داشته باشند.

سؤالات المپیاد در مراحل دوم به ‌بعد بسیار دشوار می ‌شود!

با توجه به اینکه در المپیاد دانش آموزی تنها دانش آموزان با بهره هوشی بالا و با استعداد گزینش می شوند بنابراین این  مورد جز خصوصیات آزمونی مانند المپیاد دانش ‌آموزی است.

دانش آموزان در هر مرحله با سوالات دشوار تری رو به رو خواهند شد و تنها افرادی که توانایی پاسخ به آن ها را داشته باشند به مراحل بعد می روند.

این ویژگی به داوطلبان این امکان را می دهد تا بتوانند خود را از سوالات آسان به سخت تطبیق دهند بدین صورت برای پاسخ دادن به سوالات سخت یا آسان کنکور نیز آمادگی قابل توجهی پیدا خواهند کرد.

فقط دانش ‌آموزان خاص و با استعداد در المپیاد قبول می ‌شوند!

با توجه به اینکه دانش آموزان با استعداد در این آزمون موفق می شوند، تصور اشتباهی در ذهن اکثر دانش آموزان و والدین شکل گرفته است که برای شرکت در المپیاد دانش آموزی باید از شرایط خاصی برخوردا باشند، درصورتی که به هیچ عنوان چنین نیست.

در المپیاد دانش آموزی داوطلبان براساس تلاش و مطالعه موثری که داشته اند موفق شده و نتیجه مثبتی کسب می کنند.

رقابت برای المپیاد نابرابرتر از رقابت برای کنکور است!

اکثر دانش آموزان تصور می کنند برای شرکت در المپیاد باید در مدارس خاص یا زیر نظر معلمان متخصص تحصیل کنند در غیر این صورت المپیاد یا کنکور نابرابر خواهد شد.

این تصور اشتباهی است که در بین داوطلبان ایجاد شده است و حتی گاهی دانش آموزان با استعداد را از شرکت در المپیاد دانش آموزی منع می کند.

توجه داشته باشید کلیه افراد در هر جای جهان و هر مدرسه می توانند در المپیاد شرکت کنند و موفقیت آن ها به میزان تلاش و مطالعه آن ها در زمینه درسی بستگی دارد.

سهمیه المپیاد در کنکور به چه صورت است؟

در کنار مزایای زیادی که موفقیت در المپیاد برای دانش آموزان دارد، سهمیه المپیاد در کنکور سراسری را می توان یکی از بهترین مزایای شرکت در المپیاد دانش آموزی به شمار آورد.

شاید از شنیدن این خبر تعجب کنید که سهمیه المپیاد در کنکور از تمامی سهمیه های دیگر بالاتر است. سهمیه المپیاد در کنکور 20 درصد است که در مرحله آخر کنکور به تراز فرد در هر کد رشته اضافه می شود. بدین ترتیب سهمیه المپیاد در آزمون کنکور سراسری در میان تمامی سهمیه‌ ها بی ‌رقیب است.

با در نظر گرفتن سهمیه المپیاد در کنکور نه تنها این آزمون بسیار مهم با کنکور منافاتی ندارد، بلکه مطالعات دروس و موفقیت در آن نقش بسزایی در قبولی دانشگاه خواهد داشت و این یعنی تأثیر فراتر از کنکور می‌گذارد.

سامانه ثبت نام المپیاد دانش آموزی

هر سال در کشور المپیاد های دانش آموزی با هدف کشف استعداد های درخشان برای اعزام به المپیاد های جهانی، آزمون المپیاد دانش آموزی را در رشته های مختلف برگزار می کند.

داوطلبان جهت ثبت نام باید به سایت المپیاد دانش آموزی مراجعه کرده و به صورت اینترنتی با استفاده از کد ملی و رمز همگام خود در صورت دارا بودن شرایط مورد نظر اقدام به ثبت نام نمایند.

سامانه ثبت نام المپیاد دانش آموزی با آدرس oly.medu.ir پذیرای دانش آموزان با استعداد و تلاش گر جهت نام نویسی در المپیاد های دانش آموزی است.

نحوه ثبت نام در سامانه ثبت نام المپیاد دانش آموزی به شرح زیر است:

  • وارد سایت المپیاد دانش آموزی با آدرس medu.ir شوید.
  • از قسمت سمت راست به دو صورت نحوه ورود تعریف شده است. (ورود دانش آموزان، ورود مدیران)
  • دانش آموزان می توانند با وارد کردن کد ملی و رمز عبور همگام وارد صفحه خود در سامانه ثبت نام المپیاد دانش آموزی شوند.
  • در صورت فراموشی رمز عبور همگام جهت دریافت رمز همگام به مدرسه خود مراجعه کنید.
  • پس از ورود به سامانه، اقدام به تکمیل اطلاعات، بارگذاری مدارک و پرداخت وجه ثبت نام نمایید.

زمان برگزاری و اعلام نتایج ثبت نام المپیاد دانش آموزی ۹۹ – ۱۴۰۰

دانش آموزان پس از نهایی شدن ثبت نام در المپیاد دانش آموزی باید قبل از شرکت در آزمون حتما کارت ورود به جلسه را دریافت کنند، در غیر اینصورت اجازه شرکت در آزمون را نخواهند داشت.

پس از شرکت در المپیاد دانش آموزان منتظر اعلام نتایج خواهند بود به همین دلیل جدول زمان بندی تقریبی برگزاری و اعلام نتایج المپیاد دانش آموزی را به صورت تقریبی در زیر آورده ایم که در صورت اعلام زمان های دقیق این مطلب به روز رسانی خواهد شد.

جدول زمان بندی المپیاد علمی دانش آموزی
ردیف مرحله/دوره شروع/ثبت‌نام شرکت‌کنندگان نوع آزمون شروع آزمون/ دوره اعلام نتایج اعلام نتایج درخواست رسیدگی مجدد
1 مرحله اول دی ماه 1399 دانش ‌آموزان

واجد شرایط

چند گزینه‌ای- کوتاه پاسخ* بهمن ماه 1399 اسفند 1399 اسفند 1399
2 مرحله دوم پذیرفته ‌شدگان نهایی

مرحله اول

چندگزینه‌ای، عملی، تشریحی، کوتاه پاسخ** اردیبهشت‌ماه 1400 تیر ماه 1400 تیر ماه 1400
3 دوره آموزشی تابستان تیر ماه 1400 پذیرفته‌ شدگان نهایی

مرحله دوم***

چندگزینه‌ای، عملی، تشریحی، کوتاه پاسخ شهریور ماه 1400 شهریور ماه 1400 شهریور ماه 1400

جمع بندی

سامانه ثبت نام المپیاد دانش آموزی برای نام نویسی دانش آموزان با استعدادی که خواستار شرکت در رقابت علمی و شکوفایی استعداد های خود هستند تعریف شده است.

دانش آموزان زیر 18 سال می توانند با شرکت در المپیاد های رشته های مورد علاقه به موفقیت و جوایز بسیار ارزشمند دست پیدا کنند و از مزایای موفقیت در این آزمون بین المللی نیز بهره مند شوند.

ما در این مقاله سامانه ثبت نام المپیاد دانش آموزی را مورد بررسی قرار دادیم و سعی کردیم یک بینش کلی از المپیاد های دانش آموزی و مزایای شرکت در آن در اختیار دانش آموزان قرار دهیم.

در صورت هرگونه سوال در خصوص نحوه ثبت نام و یا برنامه ریزی جهت مطالعه دروس و آمادگی برای المپیاد دانش آموزی با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید. کارشناسان الو سلام مشاور آماده راهنمایی شما عزیزان می باشند.

شماره تماس

محتوای جدول

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا