سریع ترین روش حفظ لغات انگلیسی

سریع ترین روش حفظ لغات انگلیسی

محتوای جدول

امروزه یادگیری مهارت های چهارگانه زبان انگلیسی یکی از اهداف مهم افراد محسوب می شود به همین دلیل یافتن سریع ترین روش حفظ لغات انگلیسی از دغدغه های زبان آموزان است.

هرچند هیج نسخه یکسانی برای همه در یادگیری وجود ندارد اما به کارگیری روش های نوین و استفاده از قوانینی چون قانون تکرار زبان آموزان را در دستیابی به این هدف یاری می دهد.

دراین مقاله ابتدا بهترین روش های یادگیری لغات انگلیسی که هر زبان آموز بدان نیازمند است ر ا بررسی می کنیم که عبارتند از :

سپس به معرفی روشی کاربردی و عملی با استفاده از قانون تکرار برای یادگیری سریع لغات زبان انگلیسی می پردازیم.

سریع ترین روش حفظ لغات انگلیسی

سریع ترین روش حفظ لغات انگلیسی با استفاده از جملات

یکی از مهم ترین نکاتی که در حفظ کردن لغات پرکاربرد انگلیسی باید بدانیم این است که این لغات را نباید به تنهایی حفظ کنیم بلکه بهتر است در قالب جملات یاد بگیریم با این روش معنای لغت درذهن زبان آموز بهتر نقش می بندد و در یادآوری معنای آن می تواند کمکمان کند .

سریع ترین روش حفظ لغات انگلیسی با کدگذاری لغات و معانی آن

در روش کدینگ حفظ لغات انگلیسی با ساختن کدها ونشانه هایی از خود لغت و ارتباط دادنش با معنای فارسی آن، حفظ کردن آن را ساده تر و ماندگاری اش در ذهن را بیشتر می کنیم  و باعث عدم فراموشی آن می شویم .

به طور مثال کلمه abandon که به معنای ترک کردن است را می توان بدین صورت کد گذاری کرد: این لغت شبیه کلمه آبادان است که به معنای آن ربط می دهیم درنتیجه می گوییم هواپیمایی که به مقصد آبادان abandon بود اینجا را ترک کرد.

سریع ترین روش حفظ لغات انگلیسی با ریشه یابی لغت و استفاده از مترادف ها

رجوع به ریشه کلمه بهترین روش یادگیری لغات انگلیسی است دراین روش لغت به صورت عمیق تری درذهن نقش می بندد و مانع فراموشی می شود.

 هم چنین یادگیری مترادف لغات حین حفظ کردن آن ها (بخصوص اگر لغات سخت باشد) جزء سریع ترین روش حفظ لغات انگلیسی است ضمن اینکه باعث می شود کلمات بیشتری هم بیاموزیم.

سریع ترین روش حفظ لغات انگلیسی با استفاده از قوه شنوایی

ضبط کردن صدای خود حین یادگیری لغات و گوش کردن به آن در زمان های مرده هم می تواند بهترین روش حفظ لغات انگلیسی باشد.

استفاده ازین روش حتی زمانی که چشم ها از خواندن و مرور خسته می شود می تواند کمک کننده باشد بخصوص اینکه موقع پخش صدا با کمک حافظه تصویری می توانیم لغت را در ذهن خود تصور کنیم.

سریع ترین روش حفظ لغات انگلیسی با استفاده از نوشتن

نوشتن لغات انگلیسی هم راه با معنی آن درزمان یادگیری همواره ساده ترین روش حفظ لغات انگلیسی بوده است.

این روش که به صورت سنتی برای حفظ لغات انجام میشده است با کمک گرفتن از حافظه تصویری که چندین برابر قوی تر از حافظه غیر تصویری است یادگیری را آسان می کند که معمولا بصورت نوشتن لغات دریک ستون و نوشتن معانی آن درستون دیگر بوده است. بیشتر بخوانید: نحوه استفاده از فلش کارت زبان

سریع ترین روش حفظ لغات انگلیسی

نکات کلی در رابطه با سریع ترین روش حفظ لغات انگلیسی

درکنارنکات فوق که ارائه دهنده سریع ترین روش حفظ لغات انگلیسی است، توجه به نکات کلی زیر هم خالی از لطف نیست.

  • تقویت حافظه با استفاده از تغذیه مناسب و تمارین مخصوص حافظه و ورزش های هوازی
  • لیستی ازلغات که از طریق فضای مجازی ، دیدن فیلم وسریال و خواندن کتاب و مجلات با آن برخورد می کنید را در جایی یادداشت کنید
  • استفاده از مرور و تکرار که مادر تمامی مهارت هاست
  • یادگیری لغات در قالب برنامه ریزی و پرهیز از اختصاص زمان های طولانی و فرسایشی که باعث خستگی می شود

سریع ترین روش حفظ لغات زبان انگلیسی با معرفی روشی کاربردی و عملی با استفاده از قانون تکرار

علاوه بر رعایت تمامی نکات فوق ما به یک مشاور و یک برنامه ریز برای یادگیری نیازمندیم امروزه اهمیت برنامه ریزی اصولی چه درعلوم مختلف و چه در حفظ لغات انگلیسی به قدری است که نمی توان آن را نادیده گرفت.

شاید روش های زیادی دررابطه با  سریع ترین روش حفظ لغات انگلیسی وجود داشته باشد اما دراین متد که به صورت پکیج برایتان تهیه کرده ایم با تطبیق علم روانشناسی ذهن و اصول یادگیری تدوین شده است که حفظ لغات انگلیسی بخصوص لغات پرکاربرد را آسان تر  و ماندگاری آن را در ذهن بیشتر می کند. اما اگر ضعف در یادگیری زبان انگلیسی دارید، نگران نباشید زیرا افراد بسیاری با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند که این موضوع کاملا قابل رفع می باشد.

 روشی که پیوسته و آهسته قدم می گذارد و در آن خبری از روش هایی که دربرخی برنامه ریزی های رادیکالی به چشم می خورد، نیست. برای اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس بگیرید.

الو سلام مشاور” در این زمینه با متخصصین برنامه ریز و مشاوران خود در کنار شماست

شماره تماس

محتوای جدول

پیمایش به بالا