مشاوره شغلی رشته مکانیک

مشاوره شغلی رشته مکانیک
محتوای جدول

[av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” av_uid=’av-5hvfcsa’ admin_preview_bg=”]

مشاوره شغلی رشته مکانیک

در میان تنوع رشته های تحصیلی که وجود دارد، رشته هایی مانند مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران و … از گذشته تا کنون همواره مورد توجه جوانان بوده اند، چرا که به نوعی میتوان گفت همیشه بازار کار خوبی داشته اند.
با این وجود شرایط اقتصادی هر کشوری هر سال در حال تغییر است و نمیتوان گفت بازار کار یک رشته به خصوص در همه زمانها مناسب است.
به همین دلیل معمولا به نوجوانانی که در آزمون کنکور شرکت کرده اند و الان قصد انتخاب رشته دارند، پیشنهاد می شود که با استفاده از یک مشاوره شغلی رشته مکانیک دید کامل و جامعی از آنچه که در پیش روی دارند، پیدا کنند.

مشاوره شغلی رشته مکانیک

در مشاوره شغلی رشته مکانیک به چه مسائلی پرداخته می شود؟

مسلما زمانی که نوبت به انتخاب رشته می رسد، علاه فرد از اهمیت زیادی برخوردار است. اما این مسئله به معنای غافل ماندن از چشم اندازه آینده رشته مورد نظر نیست. هرچند که شما به رشته ای علاقه داشته باشید، اما نتوانید در آینده در همان زمینه مرتبط کار کنید، قطعا سرخورده و پشیمان می شوید.
چرا که احساس می کنید در تمام طول سالهایی که درس خوانده اید تلاشتان را به باد داده اید. و حسرت می خورید که ای کاش این هزینه مالی و زمانی را صرف کاری کرده بودید که در آینده برای شما ثروتی به همراه داشت.

بنابراین اولین مسئله ای که در مشاوره شغلی رشته مکانیک باید به آن پرداخته شود، بررسی بازار کار رشته است. خوشبختانه با توجه به این که مهندسی مکانیک به صنعت هر کشوری مربوط است، همیشه به نسبت سایر رشته ها بازار کار خوبی داشته است، البته به شرط آنکه در زمینه های مختلفی که به این رشته مربوط می شود، فرد به اندازه کافی تخصص داشته باشد.

مسئله دومی که باید در مشاوره شغلی رشته مکانیک به آن پرداخته شود، این است که آیا همه چیز آنطور که شما تصور می کنید هست یا نه! بسیاری از افراد با توجه به دیدی که از رشته مورد علاقه شان دارند، وارد آن می شوند، غافل از اینکه همه چیز همانی نبوده است که تصور می کرده اند و زمانی  فرد متوجه می شود علاقه و یا استعداد خاصی در رشته مورد نظر ندارد که کار از کار گذشته و زمان زیادی را از دست داده است!

بررسی گرایش های مختلف رشته مهندسی مکانیک و بهترین گرایش مهندسی مکانیک یکی دیگر از مواردی است که باید در مشاوره شغلی رشته مکانیک به آن پرداخته شود. به خاطر داشته باشید که معمولا گرایش های مختلف یک رشته به طور عمده شبیه به هم هستند، اما در نهایت تفاوت های منحصر به فردی دارند، که باید در نظر گرفته شوند. به عنوان مثال ممکن است که برخی از گرایشهای یک رشته، به نسبت سایر گرایشها در ایران بازار کار خوبی داشته باشند و برعکس!

وظایف کاری یک مهندس مکانیک چیست؟

به طور کلی یک مهندس مکانیک می تواند در یکی از زمینه های زیر مشغول به کار شود :

  • طراحی (طراحی انواع ماشینهاف هواپیماها، دیگ بخار، انواع وسیله نقلیه و … )
  • تحلیل (تحلیل انواع سیستمهای مختلف خصوصا از نظر میزان فرسودگی و قابلیت اطمینان)
  • ساخت (ساخت قطعات صنعتی برای ساخت انواع ماشین آلات)
  • کنترل کیفیت (بررسی کیفیت و امنیت تمامی فرآورده ها، دستگاه ها و …)

[/av_textblock]

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=’av-align-top’ space=” custom_margin=’aviaTBcustom_margin’ margin=’5%’ margin_sync=’true’ padding=’10px’ padding_sync=’true’ border=’5′ border_color=’#b02b2c’ radius=’10px’ radius_sync=’true’ background_color=’#b02b2c’ src=” attachment=” attachment_size=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=” av_uid=’av-4b1xyfu’]
[av_textblock size=” font_color=” color=” av_uid=’av-3xzw8ca’]

درخواست مشاوره تلفنی یا حضوری

    نام خود را وارد کنید

    موضوع مشاوره

    شماره تماس


    [/av_textblock]
    [/av_one_full]

    [av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” av_uid=’av-1d4zkxm’ admin_preview_bg=”]

    مهارت های لازم برای یک مهندس مکانیک

    • خوب بودن در انواع مهارت های فنی
    • سرعت عمل بالا
    • توانایی دقت به جزئیات و عیب یابی
    • شناخت کامل از اجزای مختلف ماشینها

    نرم افزارهای مهم مهندسی مکانیک

    فراموش نکنید که هنگام مراجعه به مشاوره شغلی رشته مکانیک حتما در مورد نرم افزارهایی که باید بلد باشید سوال کنید. سعی کنید یادگیری این نرم افزارها را از همان ابتدای ورود به دانشگاه جزء کارهایی قرار دهید که باید حتما انجام شوند. در غیر این صورت با اتمام دوره تحصلیتان متوجه می شوید که بهترین زمان برای یادگیری این نرم افزارها را از دست داده اید!

    الو سلام مشاوردر صورت اشغال بودن خطوط، چندین بار شماره گیری را تکرار کنید
    با مجوز رسمی و دارای مشاوران با تجربه و متخصصالو سلام مشاورالو سلام مشاوره

    همراهان عزیز اگر به دنبال مشاوره شغلی رشته مکانیک هستید می توانید از طریق شماره های موجود در سایت با مشاوران ما در ارتباط باشید.
    [/av_textblock]

    [av_comments_list av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=” av_uid=’av-viz2u2′]

    اشتراک در
    اطلاع از
    6 نظرات
    تازه‌ترین
    قدیمی‌ترین بیشترین رأی
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    احمد
    3 ماه قبل

    سلام من دیپلم مکانیک خودرو دارم و کاردانیه مکانیک صنایع

    بنظرتون لیسانس مکانیک خودرو بهتره برام یا برق قدرت به دوتاش علاقه دارم

    مدیر
    3 ماه قبل
    پاسخ به  احمد

    سلام

    احمد
    3 ماه قبل
    پاسخ به  رها بهرامی

    سلام من دیپلم مکانیک خودرو دارم و کاردانیه مکانیک صنایع

    بنظرتون لیسانس مکانیک خودرو بهتره برام یا برق قدرت به دوتاش علاقه دارم

    حسام
    2 سال قبل

    سلام خسته نباشید من میخواستم انتخاب رشته کنم و مکانیک رد دوست دارم میخواستم بدونم که کدامیک از رشته مکانیک پول بیشتری داره

    م.ر
    3 سال قبل

    سلام در مقطع کارشناسی میشه گرایش ساخت و تولید خوند؟ یا فقط از مقطع کاشناسی ارشد میشه وارد گرایش ساخت و تولیدشد؟

    گروه الو سلام مشاور
    3 سال قبل
    پاسخ به  م.ر

    سلام برای رشته های کارشناسی پیوسته امکان انتخاب گرایش ندارید و می توانید دروس اختیاری مرتبط بردارید. برای انتخاب گرایش در مقطع ارشد باید گزینه های مرتبط را انتخاب کنید.

    پیمایش به بالا