بهترین گرایش مهندسی مکانیک

بهترین گرایش مهندسی مکانیک
محتوای جدول

مهندسی مکانیک از جمله پرطرفدارترین رشته های مهندسی است و در مقطع کارشناسی گرایش های متنوعی دارد.
داوطلبان دختر و پسر کنکور ریاضی که علاقمند به تحصیل در این رشته هستند باید بدانند این شاخه از مهندسی با طراحی، ساخت و راه اندازی دستگاه ها و ماشین ها سر و کار دارد.
برای آشنایی با گرایش های مهندسی مکانیک، بهترین گرایش مهندسی مکانیک و آگاهی از بازار کار مهندسی مکانیک مقاله زیر را مطالعه کنید.

بهترین گرایش مهندسی مکانیک

همان طور که گفته شد این رشته با طراحی، ساخت و راه اندازی دستگاه ها و ماشین ها سر و کار دارد و تولید ماشین ها و دستگاه هایی که با انرژی های دیگری مانند انرژی خورشیدی، شیمیایی و .. راه اندازی می شوند نیز با مهندسی مکانیک در ارتباط هستند.

مهندسان مکانیک با به کار بردن سه اصل نیرو، انرژی، حرکت و گرما به طراحی سیستم های مکانیکی و دستگاه ها و فرایند های گرمایی می پردازند.

گستره تولید دستگاه ها توسط مهندسان مکانیک گسترده است. تولید موتورها، سیستم های کنترل، نیروگاه های الکتریکی، چرخ دنده ها، خودکارسازی و رباتیک و … در حوزه فعالیت مهندسان مکانیک است.

گرایش های مهندسی مکانیک

مهندسی مکانیک در مقطع کارشناسی سه گرایش دارد. این رشته طبق دفترچه راهنمای انتخاب رشته سال 96 بدون گرایش است و بعد از انتخاب کردن این رشته بعد از یک یا دو سال تحصیل در دانشگاه دانشجو گرایش تخصصی خود را انتخاب می کند.

گرایش ساخت و تولید

این گرایش از زمینه های کاربردی مهندسی مکانیک است. دانشجویان این گرایش از مهندسی مکانیک در زمینه شکل دادن فلزات، طراحی و ساخت قالب ها و تولید و ساخت قطعات گوناگون فعالیت می کنند.

گرایش حرارت و سیالات

این گرایش از مهندسی مکانیک به فیزیک حرارت و مکانیک سیالات می پردازد. وظیفه این گرایش از مهندسی مکانیک تحلیل و طراحی سیستم ها از دیدگاه حرارتی و سیالاتی است.

گرایش طراحی جامدات

این گرایش از مهندسی مکانیک به بررسی انواع نیروها، حرکت ها و تأثیر آن بر اجزای مختلف می پردازد.

بازار کار مهندسی مکانیک

نمی توان به طور قطع در مورد بازار کار مهندسی مکانیک اظهار نظر کرد اما فارغ التحصیلان توانمند این رشته بیکار نمی مانند.

برای کسب موقعیت شغلی مطلوب در این رشته باید مهارت خود را در رشته تحصیلی خود بالا ببرید. تحصیل در رشته مکانیک و داشتن مدرک تحصیلی این رشته به تنهایی ایجاد درآمد نمی کند، باید مهارت خود را در رشته تخصصی خود بالا ببرید.

برای اطلاع از بازار کار مهندسی مکانیک بهتر است با مشاوران تحصیلی و افراد فعال در این حوزه مشورت نمایید.

برای انتخاب گرایش تخصصی خود بهتر است با مشاوران تحصیلی مشورت نمایید و بر اساس علاقه و آگاهی بهترین گرایش مهندسی مکانیک را برای خود انتخاب کنید.

در صورتیکه به رشته مهندسی مکانیک علاقه دارید و می خواهید در مورد این رشته، بهترین گرایش مهندسی مکانیک و بازار کار مهندسی مکانیک اطلاعات جامعی کسب کنید توصیه می شود با مشاورین تحصیلی مشورت نمایید.

مشاوران تحصیلی ما در “الو سلام مشاور” در خدمت شما هستند تا در مورد مهندسی مکانیک، بهترین گرایش مهندسی مکانیک و بازار کار مهندسی مکانیک اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار داده و به شما کمک کنند بهترین گرایش مهندسی مکانیک را بر اساس علاقه و اولویت خود انتخاب کنید و تصمیم درستی برای آینده شغلی و تحصیلی خود بگیرید.الو سلام مشاور.در صورت اشغال بودن خطوط، چندین بار شماره گیری را تکرار کنید.
.با مجوز رسمی و دارای مشاوران با تجربه و متخصص.الو سلام مشاورالو سلام مشاوره

  • درآمد مهندسی مکانیک چقدر است؟
  • بهترین گرایش مهندسی مکانیک چیست؟
  • بازار کار کدام گرایش مهندسی مکانیک بهتر است؟
  • بازار کار مهندسی مکانیک در داخل و خارج از ایران چگونه است؟
  • کدام دانشگاه ها رشته مهندسی مکانیک را دارند؟
  • برای قبولی در رشته مهندسی مکانیک چه رتبه و ترازی لازم است؟
  • بهترین گرایش مهندسی مکانیک چیست و درآمد آن چقدر است؟

برای آگاهی از:

معرفی رشته مهندسی معماری

معرفی رشته مهندسی مکانیک

معرفی رشته مهندسی شهرسازی

معرفی رشته مهندسی معدن

معرفی رشته مهندسی هوافضا

معرفی رشته مهندسی فناوری اطلاعات

 معرفی رشته مدیریت صنعتی 

معرفی رشته مهندسی پزشکی

معرفی رشته مهندسی نفت

معرفی رشته مهندسی برق

را مطالعه فرمایید.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا