کنکور کاردانی تاسیسات 1403

کنکور کاردانی تاسیسات 1400

محتوای جدول

دانش آموزان پایه دوازدهم هنرستانی در سال 1403 برای سومین بار از نظام 3-3- 6 یا نظام آموزشی جدید فارغ التحصیل می شوند.

در خرداد ماه 1403 دانش آموزان رشته ی تاسیسات از سال دوازدهم فارغ التحصیل می شوند و می توانند در کنکور مقطع کاردانی که در مرداد 1403 برگزار می شود برای ورود به دانشگاه فنی و حرفه ای با دیگر متقاضیان رقابت کنند.

در این متن به تمامی مباحثی که در این زمینه نیاز خواهید داشت پرداخته ایم.

مسائلی از قبیل:

کنکور کاردانی تاسیسات 1400

شرایط شرکت در کنکور کاردانی تاسیسات

42 رشته ی تحصیلی فنی و حرفه ای به 2 طریق زیر می توانند وارد دانشگاه فنی و حرفه ای شوند:

همچنین دانش آموزان فارغ التحصیل شده از هنرستان های کار و دانش و فنی و حرفه ای نظام جدید فارغ چنانچه تا اسفند ماه 99 اقدام به ثبت نام برای شرکت در یکی از رشته های کنکور سراسری ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و یا زبان کرده باشند می توانند با داوطلبین این رشته ها در مقطع کارشناسی نیز رقابت کنند.

به عنوان نمونه:

دانش آموزان سال دوازدهم رشته ی تاسیسات هنرستان های کار و دانش یا فنی و حرفه ای می توانند در یک سال هم در پذیریش بدون آزمون کاردانی تاسیسات 1403 شرکت کرده و هم در کنکور سراسری رشته ی ریاضی یا زبان آزمون دهند.

زمان ثبت نام کنکور کاردانی تاسیسات 1403

در سال 1403 رشته تاسیسات پذیرش بدون کنکور دارد و افراد بر اساس سوابق تحصیلی وارد دانشگاه خواهند شد. دفترچه ی ثبت نام برای رشته ی تاسیسات در تاریخ سی خرداد سال 1403 منتشر خواهد شد و همچنین ثبت نام در آن نیز تا تاریخ 6 تیر ماه سال 1403 ادامه خواهد یافت.

فارغ التحصیلانی که تمایل به شرکت در مقطع کاردانی بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی را دارند هم می توانند در مرداد سال 1403 به وسیله ی سایت سازمان سنجش و آموزش کشور اقدام به ثبت نام کنند.

علاوه بر این:

فارغ التحصیلان  هنرستانی می توانند در مقاطع کاردانی و کارشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کنند.

اگر تمایل به تحصیل در رشته ی تاسیسات بدون کنکور دانشگاه آزاد اسلامی را دارید می توانید به یکی از 2 روش زیر اقدام و ثبت نام کنید.

  • داوطلبین شرکت در مقطع کاردانی می توانند از زمان ثبت نام تا اوایل شهریور سال 1403 به سامانه ی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه نموده و ثبت نام نمایند.
  • داوطلبین شرکت در مقطع کارشناسی می توانند از تاریخ شروع ثبت نام تا تاریخ 6 شهریورماه سال 1403 به سامانه ی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه نموده و ثبت نام نمایند.

شرایط پذیرش کاردانی تاسیسات 1403

همان طور که ذکر شد رشته تاسیسات در سال 1403 به صورت بدون کنکور پذیرش دارد. شرایط پذیرش برای گرایش های مختلف متفاوت است.

برای گرایش حرارت مرکزی و تهویه مطبوع و تبرید نوع دیپلم فرد یا کد رایانه ای باید مرتبط باشد. برای این گرایش ها عنوان و کد رشته مجاز شامل موارد زیر است:

  • تاسیسات حرارتی و برودتي -تأسيسات تهويه و تبريد – تأسيسات بهداشتي و حرارتي – 4060
  • تأسيسات 1150 -1151
  • تأسيسات مكانيكي -71320

برای گرایش گازرسانی متقاضیان با مدرک رشته ریاضی فیزیک و کلیه دارندگان دیپلم فنی و کاردانش شاخه صنعت مجاز به ثبت نام هستند.

تماس با ما

محتوای جدول

پیمایش به بالا