کنکور کاردانی معماری 1403

کنکور کاردانی معماری 1400

محتوای جدول

دانش آموزان پایه ی دوازدهم رشته ی معماری که در خرداد ماه 1403 فارغ التحصیل می شوند بایستی با ثبت نام در سایت سازمان سنجش خود را برای ورود به دانشگاه فنی و حرفه ای آماده کنند.

رشته ی فنی و حرفه ای 42 رشته دارد که از میان آن ها متقاضیان 38 رشته از جمله رشته ی معماری بایستی در پذیرش بدون آزمون کنکور فنی و حرفه ای 1403  برای ورود به دانشگاه فنی و حرفه ای شرکت کنند.

38 رشته ی تحصیلی دیگر نیز می توانند صرفا بر اساس شرط معدل  وارد دانشگاه فنی و حرفه ای بدون کنکور شوند. در ادامه مطلب به تمامی ابعاد کنکور کاردانی معماری 1403 پرداخته ایم پس تا پایان همراه ما باشید.

کنکور کاردانی معماری 1400

امکان ثبت نام در کنکور سراسری و فنی حرفه ای

دانش آموزان فارغ التحصیل شده از هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش نظام آموزشی جدید چنانچه تا اسفند ماه سال 1402 برای رقابت در یکی از رشته های کنکور سراسری ریاضی، تجربی، انسانی، زبان و هنر ثبت نام کرده باشند می توانند با دانش آموزان رشته های نظری برای ورود به مقطع کارشناسی این رشته ها به رقابت بپردازند.

به این معنا که:

دانش آموزان پایه ی دوازدهم رشته ی معماری هنرستان های فنی و حرفه ای یا کار و دانش می توانند در دو کنکور کاردانی معماری 1403 و سراسری رشته ی ریاضی یا هنر شرکت نمایند.

زمان ثبت نام کنکور کاردانی معماری 1403

همانطور که توضیح داده شد یکی از رشته هایی که برای تحصیل آن در دانشگاه فنی و حرفه ای می توان با سوابق تحصیلی شرکت کرد، رشته ی معماری است.

دفترچه ی ثبت نام رشته ی معماری در سی خرداد ماه سال 1403 منتشر خواهد شد و ثبت نام در این کنکور نیز تا تاریخ 6 تیر ماه 1403 ادامه خواهد داشت.

همچنین داوطلبانی که می خواهند در دانشگاه های علمی کاربردی در مقطع کاردانی و بدون کنکور شرکت نمایند می توانند در مرداد ماه سال 1403 از طریق سامانه ی سازمان سنجش و آموزش کشور اقدام به ثبت نام نمایند.

لازم به ذکر است که:

متقاضیان هنرستانی می توانند در دو مقطع کاردانی و کارشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد شرکت کرده و به ادامه ی تحصیل بپردازند.

افرادی که قصد تحصیل در رشته ی معماری بدون کنکور دانشگاه آزاد اسلامی را دارند بایستی به یکی از دو روش زیر اقدام نمایند:

  • برای مقطع کاردانی در مرداد و شهریور ماه سال 1403 به سامانه ی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه و ثبت نام نمایند.
  • برای مقطع کارشناسی از هم اکنون تا تاریخ ۶ شهریور ماه 1403 به سامانه ی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه و ثبت نام نمایند.

شرایط پذیرش بدون کنکور کاردانی معماری 1403

پذیرش بدون کنکور کاردانی معماری بسته به نوع دیپلم شرایط متفاوتی دارد. داوطلبان بر اساس نوع دیپلم خود می توانند در گرایش های مرتبط با معماری شرکت کنند که در ادامه این مطلب شرح داده می شود.رشته معماری در مقطع کاردانی دارای سه گرایش زیر است:

  • معماری
  • شهرسازی
  • معماری داخلی

شرایط پذیرش برای دارندگان مدرک فنی و کاردانش

دانش اموزان با مدرک دیپلم نقشه کشی معماری و معماری داخلی مجاز به انتخاب رشته در دو گرایش معماری و شهرسازی هستند. در گرایش معماری سنتی همه داوطلبین که مدرک دیپلم فنی در شاخه صنعت یا هنر باشند می توانند ثبت نام کنند.

شرایط پذیرش برای داوطلبین مدرک شاخه نظری

داوطلیین دارای دیپلم ریاضی و انسانی فقط مجاز به ثبت نام در گرایش معماری شهرسازی می باشند. این افراد می توانند در گزینه های بدون کنکور مقطع کارشناسی در دانشگاه آزاد، پیام نور و غیر انتفاعی نیز ثبت نام کنند.

دانشگاه های داراری پذیرش در رشته معماری کاردانی

تحصیل در دانشگاه های دولتی یا آموزشکده های فنی قطعا اولین انتخاب داوطبان برای تحصیل است. اما با توجه به تقاضا و محدودیت پذیرش دانشگاه های دولتی در دوره روزانه و نوبت دوم امکان ثبت نام در سایر دانشگاه ها نیز وجود دارد.

دانشگاه غیر انتفاعی، دانشگاه آزاد و حتی دانشگاه علمی کاربردی جز گزینه های انتخابی برای داوطلبین است. دانشگاه آزاد به صورت مستقل اقدام به پذیرش دانشجو دارد اما ثبت نام  و انتخاب رشته دانشگاه غیر انتفاعی همزمان با دانشگاه دولتی انجام می شود.

در صورت داشتن هرگونه سوال در رابطه با کنکور کاردانی معماری و برنامه ریزی برای موفقیت در آن، با شماره های زیر تماس بگیرید تا مشاوران ما شما را به بهترین طریق راهنمایی کنند.

تماس با ما

محتوای جدول

پیمایش به بالا