کنکور کاردانی مکانیک 1403

کنکور کاردانی مکانیک 1400

محتوای جدول

دانش آموزان هنرستانی سال دوازدهم تحصیلی در سال 1403 برای چهارمین بار از نظام آموزشی جدید که همان 3-3-6 می باشد فارغ التحصیل می شوند.

دانش آموزان رشته ی مکانیک که در خرداد ماه 1403 از پایه ی تحصیلی دوازدهم فارغ التحصیل می شوند می توانند در کنکور کاردانی که در مرداد ماه 1403 برای ورود به دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می شود، شرکت نمایند.

در ادامه این مطلب به تمامی ابعاد کنکور کاردانی مکانیک پرداخته ایم، پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید. در صورت داشتن هرگونه سوال با تماس با مشاورین ما راهکارهای مناسب را دریافت کنید. 

کنکور کاردانی مکانیک 1400

 

نحوه پذیرش در آموزشکده های فنی و حرفه ای

رشته ی فنی و حرفه ای 42 رشته ی تحصیلی دارد که در دو دسته ی زیر تقسیم بندی می شوند:

دانش آموزانی که از هنرستان های کار و دانش و فنی و حرفه ای نظام جدید فارغ التحصیل شده اند اگر تا اسفند 1401 جهت شرکت در یکی از رشته های کنکور سراسری ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و یا زبان ثبت نام کرده باشند، می توانند با متقاضیان مقطع کارشناسی این رشته ها نیز رقابت نمایند.

برای مثال:

دانش آموزان سال دوازدهم رشته ی مکانیک هنرستان های کار و دانش یا فنی و حرفه ای می توانند به صورت همزمان در یک سال در دو کنکور کاردانی مکانیک 1403 و سراسری رشته ی ریاضی یا زبان شرکت کنند.

زمان ثبت نام کنکور کاردانی مکانیک 1403

رشته ی تحصیلی مکانیک یکی از 5 رشته ای است که شرکت در کنکور فنی و حرفه ای لازمه ی ورود به این رشته ی تحصیلی در دانشگاه فنی و حرفه ای می باشد.

دفترچه ی ثبت نام برای رشته ی مکانیک در سی خرداد ماه سال 1403 منتشر خواهد شد و ثبت نام در آن تا تاریخ ششم تیر ماه 1403 نیز ادامه می یابد.

فارغ التحصیلانی که قصد شرکت در مقطع کاردانی دانشگاه های علمی کاربردی به شکل بدون کنکور را دارند نیز می توانند در مرداد ماه سال 1403 از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور ثبت نام نمایند.

همچنین:

داوطلبان فارغ التحصیل  هنرستانی می توانند در رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد اسلامی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی شرکت کرده و ادامه تحصیل دهند.

چنانچه قصد تحصیل در رشته ی مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی به صورت بدون کنکور را دارید باید یکی از دو روش زیر را برگزیده و اقدام به ثبت نام در آن نمایید:

می توانید در ماه های مرداد و شهریور سال 1403 برای شرکت مقطع کاردانی به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کرده و ثبت نام کنید.

می توانید از هم اکنون تا تاریخ 6 شهریور 1403 برای مقطع کارشناسی به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کرده و ثبت نام کنید.

منابع کنکور کاردانی مکانیک 1403

منابع کنکور کاردانی مکانیک 1403 و 4 رشته ی دیگر که پذیرش در آن ها مستلزم شرکت در آزمون می باشد، به شکل قطعی د همزمان با انتشار دفترچه ی ثبت نام کنکور کاردانی مکانیک 1403 اعلام خواهد شد.

منابع زیر برای کنکور کاردانی مکانیک معرفی شده اند:

دروس عمومی تمامی 5 رشته که پذیرش با آزمون دارند:

عربی 3 ، تعلیمات دینی 3 ، فارسی 3 و زبان خارجی 1 و 2

از دروس مذکور، 40 سوال با ضریب 3 در کنکور فنی حرفه ای 1403 طرح خواهد شد.

دروس شایستگی پایه ی رشته ی مکانیک خودرو در کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1403

ریاضی 1، 2 و 3، فیزیک و شیمی

از دروس مذکور، 35 سوال با ضریب 6 در کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1403 طرح خواهد شد.

دروس شایستگی غیر فنی رشته ی مکانیک خودرو در کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1403

اخلاق حرفه ای، الزامات محیط کار، کارگاه نوآوری و کارآفرینی و مدیریت تولید

از دروس مذکور، 20 سوال با ضریب 3 در کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1403 طرح خواهد شد.

دروس شایستگی فنی رشته ی مکانیک خودرو در کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1403

  • دانش فنی پایه
  • دانش فنی تخصصی
  • تعمیرات سیستم های برقی خودرو
  • سرویس و نگهداری خودروهای سواری
  • تعمیرات سیستم سوخت و جرقه
  • تعمیرات مکانیکی موتور
  • فرمان و ترمز خودرو
  • تعمیرات سیستم تعلیق و تعمیرات گیربکس و دیفرانسیل

از دروس مذکور، 65 سوال با ضریب 12 در کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1403 طرح خواهد شد.

متقایان عزیز بایستی دقت نمایند که دروس شیمی و فیزیک، ریاضی(۱) و (۲) و (3) از جمله دروس مشترک رشته های فنی حرفه ای و کار و دانش هستند و نباید با دروس شیمی، فیزیک و ریاضی ۱ و ۲ رشته های تجربی و ریاضی اشتباه گرفته شوند. 

دانشگاه های دارای پذیرش در رشته مکانیک 

این رشته آموزشکده های فنی و حرفه ای و دانشگاه ها و موسات غیرانتفاعی پذیرش دارد. برای ورودی بهمن در صورت پرنشدن ظرفیت دانشگاه به صورت تکمیل ظرفیت نیز امکان ورود به  صورت سوابق تحصیلی وجود دارد. 

همچنین امکان تحصیل در این رشته در دانشگاه آزاد نیز وجود دارد. پذیرش دانشگاه آزاد به صورت سوابق تحصیلی یا معدل کل دیپلم صورت می پذیرد. پذیرش بدون کنکور در دانشگاه آزاد که در واحد های معمولی و سما صورت می پذیرد در دو نوبت مهر و بهمن صورت می پذیرد. 

در صورت داشتن سوالات بیشتر، با شماره های زیر تماس بگیرید تا همکاران ما در مرکز “الو سلام مشاور” پاسخگوی شما باشند.

تماس با ما

محتوای جدول

پیمایش به بالا