منابع ارشد حقوق خصوصی

منابع ارشد حقوق خصوصی
محتوای جدول

انتخاب درست منابع ارشد حقوق خصوصی و نحوه مطالعه برای کنکور ارشد حقوق خصوصی برای افرادی که علاقه مند به تحصیل در این رشته می باشند بسیار حائز اهمیت است.

حقوق خصوصی یکی از پر داوطلب ترین و محبوب ترین گرایش های رشته حقوق است. بنابراین داوطلب های زیادی برای قبولی در ارشد حقوق خصوصی تلاش می کنند.

موفقیت در این گرایش به شناسایی درست منابع، برنامه ریزی اصولی و مطالعه صحیح بستگی دارد. کلیه ی این موارد دست در دست هم می دهند تا داوطلبان کنکور ارشد در رشته مورد علاقه خود پذیرفته شوند.

ما در این مقاله می خواهیم منابع ارشد حقوق خصوصی معرفی کنیم و بازار کار این رشته را مورد بررسی قرار دهیم. برای آشنایی بیشتر با الو سلام مشاور همراه باشید.

منابع ارشد حقوق خصوصی

گرایش‌های رشته حقوق

کنکور کارشناسی ارشد حقوق خصوصی

حقوق خصوصی جز رشته های حقوق در گروه امتحانی علوم انسانی است. متقاضیانی که در هنگام انتخاب رشته، گروه امتحانی حقوق را انتخاب می کنند می توانند با مطالعه منابع ارشد حقوق خصوصی در مقطع ارشد به تحصیل در این رشته بپردازند.

حقوق خصوصی به چه مباحثی می پردازد؟

این گرایش شامل قواعد حقوقی حاکم بر روابط خصوصی افراد است. این گرایش به موضوعاتی مانند ازدواج و طلاق، قراردادها، ارث و میراث و کلیه مواردی که به مشکلات حقوقی شخصی است، مربوط می شود.

در اين رشته، بيشتر مباحث مربوط به حقوق مدني و حقوق تجارت تدريس مي شود. رشته حقوق خصوصی جز رشته های اصلی آزمون کارشناسی ارشد است به این معنی که داوطلبان می توانند علاوه بر این رشته در یکی از رشته های شناور نیز شرکت کنند.

مجموعه گروه حقوق شامل گرایش هایی می باشد که رشته حقوق خصوصی در مجموعه زیرگروه یک آن قرار گرفته است. داوطلبانی که می خواهند در این گرایش پذیرفته شوند می بایست در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد به ضرایب دروس آن دقت کنند و برنامه ریزی تحصیلی خود را براساس منابع ارشد حقوق خصوصی انجام دهند تا بتوانند به نتیجه مطلوب دست پیدا کنند.

ضرایب دروس ارشد حقوق خصوصی

بنابراین بعد از اینکه رشته حقوق خصوصی را انتخاب کردند باید دروسی که برای قبولی در آن ضرایب بالاتری دارند مطالعه نمایند. این منابع برای داوطلبانی که خواستار پذیرش در دانشگاه آزاد در گرایش مورد علاقه خود هستند نیز مفید خواهد بود.

تعداد سؤالات دروس امتحانی رشته حقوق در کنکور کارشناسی ارشد به شرح زیر می باشد:

ردیف دروس امتحانی تعداد سؤالات
۱ متون فقه ۲۰
۲ حقوق مدنی ۲۰
۳ حقوق تجارت ۱۵
۴ آیین دادرسی مدنی ۱۵
۵ حقوق ارتباطات ۱۵
۶ حقوق جزای عمومی ۱۵
۷ حقوق جزای اختصاصی ۲۰
۸ حقوق بین ­الملل عمومی ۲۰
۹ حقوق اداری ۱۵
۱۰ حقوق اساسی ۱۵
۱۱ حقوق مدنی (تعهدات) ۱۵
۱۲ حقوق بین‌الملل خصوصی ۱۵
۱۳ آیین دادرسی کیفری ۱۵
۱۴ حقوق جزا و آیین دادرسی کیفری ۱۵
۱۵ سازما­ن‌­های بین‎المللی ۱۵
۱۶ دروس تخصصی رشته ­های معارف اسلامی و حقوق و حقوق خانواده (اصول فقه، حقوق مدنی (اشخاص تا وصیت و ارث) و آیین دادرسی مدنی (دعاوی خانوادگی) ۳۵
۱۷ متون حقوق به زبان (انگلیسی، فرانسه) ۳۰

منابع کنکور کارشناسی ارشد حقوق خصوصی 1402-1403

مجموعه رشته حقوق در کنکور کارشناسی ارشد شامل گرایش های مختلف در کد ضریب یک است که یکی از گرایش های محبوب و پرطرفدار آن رشته حقوق خصوصی است.

کد ضریب 1 شامل رشته حقوق خصوصی، رشته حقوق اقتصادی، رشته حقوق سردفتری، رشته حقوق ثبت اسناد و املاک، رشته حقوق اسناد و قراردادهای تجاری، رشته حقوق حمل و نقل، رشته فقه و حقوق خصوصی، رشته فقه و حقوق اقتصادی و رشته حقوق مالی اقتصادی می باشد.

منابع ارشد حقوق خصوصی

تمامی داوطلبانی که علاقه مند به تحصیل در رشته حقوق خصوصی هستند بدون توجه به رشته کارشناسی می توانند منابع ارشد حقوق خصوصی را مطالعه کرده و با برنامه ریزی صحیح و اصولی در کد رشته محل مورد علاقه خود در این رشته پذیرفته شوند. 

با توجه به اهمیت مطالعه منابع مخصوص این رشته برای پذیرفته شدن در آن، ما در ادامه منابع گرایش ارشد رشته حقوق خصوصی را معرفی می کنیم.

منابع پیشنهادی برای مطالعه

داوطلبان می بایست به کد ضرایب دروس امتحانی در دفترچه ثبت نام دقت کنند تا برنامه ریزی تحصیلی خود را براساس آن تدوین نمایند.

عناوین دروس امتحانی منابع
حقوق مدنی 1- اشخاص و محجورین (دکتر اسدالله امامی و قاسم زاده) 2- اموال و مالکیت (دکتر کاتوزیان)، 3- اعمال حقوقی (دکتر کاتوزیان) 4- وقایع حقوقی (دکتر کاتوزیان) 5- مختصر حقوق خانواده (دکتر صفایی) 6 – درس هایی از عقود معین 1 (دکتر کاتوزیان) 7- درس هایی از عقود معین 2 (دکتر کاتوزیان) 8- کتاب شفعه و وصیت و ارث (دکتر کاتوزیان) و مبحث ارث از کتاب ارث (دکتر شهیدی)
منبع تکمیلی: قانون مدنی در نظم حقوقی کنونی (دکتر کاتوزیان)
متون حقوق به زبان ( انگليسي ، فرانسه ) 1-Law made simple، ترجمه اسماعیل صغیری (نشر میزان) 2-A level and AS level law ، ترجمه محمد تقی رفیعی (انتشارات مجد)، 3-Law texts، دکتر گودرز افتخار جهرمی 4-Oxford’s law dictionary
5- 504 words
6- Essential words for Toefl
حقوق تجارت 1-قانون تجارت در نظم حقوقی کنونی (دکتر دمرچیلی، حاتمی و مردانی) 2-تجارت 2 و 3 (دکتر کاویانی) 3-ورشکستگی و تصفیه امور ورشکستگی (دکتر اسکینی)
منبع تکمیلی: قانون تجارت در نظم حقوقی کنونی (دکتر دمرچیلی، حاتمی و مردانی)
آیین دادرسی مدنی 1- آئین دادرسی مدنی جلد اول (دوره پیشرفته) (دکتر شمس) 2- آئین دادرسی مدنی جلد دوم (دوره پیشرفته) (دکتر شمس) 3- آیین دادرسی مدنی جلد سوم (دوره پیشرفته) (دکتر شمس)-قانون شوراهای حل اختلاف-قانون اجرای احکام مدنی-قانون نحوه اجرای حکومیت های مالی-قانون دیوان عدالت اداری-قانون تشکیل دادگاه های عمومی و انقلاب
متون فقه 1- لمعه دمشقیه (دو جلد شهید اول) 2- تحریر الروضه فی شرح اللمعه المشقیه به همراه کتاب فقه استدلالی، کتاب شرح لمعه شهید ثانی

منابع کنکور ارشد حقوق خصوصی دارای طیف گسترده ای می باشند که ما به اختصار سعی کردیم بهترین ها را معرفی کنیم توجه داشته باشید که بهترین منابع کنکور کارشناسی ارشد گرایش حقوق خصوصی مطالعه و مرور سؤالات کنکور کارشناسی ارشد سال‌ های گذشته است.

به این دلیل که داوطلبان با نحوه طرح سؤالات از سوی طراحان آشنا می شوند و احتمال تکرار سؤالات سال‌ های گذشته دور از ذهن نیست. علاوه بر این، مرور سؤالات کنکور سال های گذشته به نوعی مرور مباحث مطالعه‌ شده نیز می‌باشد.

بازار کار گرایش حقوق خصوصی

حقوق خصوصی جز قدمی ترین گرایش های رشته حقوق است. مباحث در برگیرنده این رشته در جامعه بسیار متداول می باشد. از آنجایی که این رشته بخشی از حقوق داخلی است و روابط اشخاص اعم از ازدواج، طلاق، قراردادها و …. را تنطیم می کند.

بسیاری از گرایش های جدید مجموعه حقوق از این رشته منشعب می شوند. بازار کار این گرایش با توجه به نیاز جامعه به افراد حقوق دان در تنظیم روابط شخصی و تجاری بسیار خوب بوده است.

افراد جامعه همیشه به کسی نیاز دارند که مسائل شخصی آن ها را از طریق طی مراحل اداری تنظیم کند. افرادی که در رشته حقوق خصوصی تحصیل می کنند، به عمده ی مباحث رشته ی حقوق که منبع آزمون های حقوقی از جمله وکالت است، مسلط هستند.

این، یک امتیاز مثبت این افراد نسبت به تحصیل کرده های دیگر گرایش های حقوقی است. به صورت کلی اگر در بحث وکالت، بر روی کسب درآمد های بالا تمرکز دارید، قطعا یکی از بهترین گرینه های انتخاب، حقوق خصوصی خواهد بود.

منابع ارشد حقوق خصوصی

جمع بندی

تحصیل در رشته حقوق و وکیل شدن آرزوی بسیاری از دانشجویان است. این رشته شامل گرایش های مختلفی است که علاقه مندان با مطالعه دروس مربوط به هریک می توانند در گرایش مورد علاقه خود پذیرفته شوند.

گرایش حقوق خصوصی یکی از پر داوطلب ترین و محبوب ترین رشته های حقوق است. برای پذیرفته شدن در این رشته برنامه ریزی برای مطالعه و شناخت منابع ارشد حقوق خصوصی بسیار حائز اهمیت است. با مطالعه صحیح منابع شانس موفقیت داوطلبان در کنکور چند برابر می شود.

ما در این مقاله منابع ارشد حقوق خصوصی و نحوه مطالعه برای کنکور ارشد حقوق خصوصی را معرفی کردیم و بازار کار آن را مورد بررسی قرار دادیم. در صورتی که سوالی در این مورد و یا بررنامه ریزی تحصیلی برای مطالعه دروس ارشد حقوق خصوصی دارید با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید. کارشناسان الو سلام مشاور آماده راهنمایی و کمک به شما عزیزان می باشند.

شماره تماس

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا