نحوه برگزاری کنکور 1400

نحوه برگزاری کنکور 1400

محتوای جدول

نحوه برگزاری کنکور 1400 سوال بسیاری از داوطلبانی است که می خواهند برای شرکت در آزمون سراسری آماده شوند.

باتوجه به اطلاع رسانی ها، این آزمون اولین کنکوری است که تنها براساس منابع نظام آموزشی 6 – 3 – 3 برگزار می شود.

بنابراین کلیه داوطلبان باید منابع درسی سال دهم، یازدهم و دوازدهم را برای کنکور مطالعه کنند.

از آن جایی که این کنکور با سال های پیش کمی متفاوت است بسیاری از داوطلبان برنامه ریزی برای کنکور رشته تحصیلی خود را بر این مبنا باید انجام دهند.

ما در این مقاله می خواهیم نحوه برگزاری کنکور ۱۴۰۰ را مورد بررسی قرار دهیم. برای آشنایی بیشتر با الو سلام مشاور همراه باشید.

نحوه برگزاری کنکور 1400

نحوه برگزاری کنکور 1400

با اضافه شدن شدن فارغ التحصیلان نظام جدید (6 – 3 – 3) به جمع متقاضیان آزمون سراسری سازمان سنجش برای سال های 99  و 98 دو دسته سوال به داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید ارائه داد. به گونه ای که داوطلبان سال 98 هر دو نظام ملزم به پاسخ سوالات مخصوص به خود بودند و اجازه پاسخ به سوالات نظام آموزشی مغایر با خود را نداشتند.

این محدودیت برای سال 99 برداشته شد و داوطلبان مجاز بودند در زمان ثبت نام نوع نظام آموزشی امتحانی خود را انتخاب کنند. بنابراین به عنوان مثال داوطلبان نظام قدیم می توانستند با توجه به معیار های خود انتخاب کنند که در هر کدام، نظام قدیم یا نظام جدید امتحان دهند.

در پاسخ به سوال داوطلبانی که می خواهند برنامه ریزی برای کنکور ریاضی یا سایر رشته های تحصیلی را انجام دهند، در خصوص اینکه آیا در کنکور 1400 نظام قدیم هم برگزار می شود. باید گفت روال برگزاری طبق مصوبات ارائه شده تغییر خواهد کرد و کلیه دانشجویان برای شرکت در این آزمون مهم می بایست فقط منابع درسی نظام جدید را مطالعه نمایند.

با توجه به اهمیت نحوه برگزاری کنکور 1400 برای داوطلبانی که برنامه ریزی برای کنکور تجربی و سایر رشته ها را برای کنکور ۱۴۰۰ در نظر گرفته اند، در ادامه نحوه برگزاری آزمون سراسری شرح خواهیم داد.

آزمون کنکور اصلی ترین راه ورود به دانشگاه سراسری یا آزاد است. برنامه ریزی برای کنکور انسانی و سایر رشته ها برای قبولی در این آزمون حیاتی که پراسترس ترین آزمون نیز نام دارد بسیار مهم می باشد.

متقاضیان رشته های مختلف ریاضی، تجربی، انسانی، هنر، زبان و فنی مهندسی برای ادامه تحصیل در دانشگاه می توانند در آزمون کنکور مربوطه شرکت کنند.

داوطلبان برای شرکت در آزمون سراسری می توانند به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنند. زمان ثبت نام برای آزمون کنکور 1400، نیمه دوم بهمن ماه 99 می باشد. از سال 92 ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد ادغام شده است بنابراین کلیه داوطلبان برای پذیرفته شدن در دانشگاه مورد نظر باید در یک آزمون جامع شرکت کنند.

داوطلبان جهت برنامه ریزی برای کنکور زبان و سایر رشته ها تا دهه دوم تیر ماه فرصت دارند. تا بتوانند با مطالعه منابع کنکور مورد علاقه خود آمادگی لازم جهت شرکت در کنکور را داشته باشند.

کلیه داوطلبانی که فرم ثبت نام را در سامانه سنجش کشور تکمیل کرده باشند یک هفته قبل از آزمون مجاز به دریافت کارت ورود به جلسه خواهند بود.

پس از شرکت در کنکور داوطلبان منتظر نتایج مرحله اولیه که به نوعی مرحله سرنوشت ساز انتخاب رشته است می شوند. اینجا است که داوطلب حاصل برنامه ریزی درست و مطالعه صحیح خود را دریافت می کند. در نهایت سازمان سنجش با اطلاع رسانی از قبولی و یا عدم قبولی در مرحله انتخاب رشته، خیال داوطلبان را برای این مرحله راحت می کند و یک هفته بعد برای بررسی شانس قبولی در کد رشته محل های انتخابی، کارنامه سبز کنکور سراسری را منتشر می کند.

آیا امکان تمدید برگزاری کنکور نظام قدیم در کنکور 1400 وجود دارد؟

باتوجه به اطلاعیه سازمان سنجش مبنی بر برگزاری کنکور سال 1400 تنها به صورت نظام جدید بسیاری از داوطلبان برنامه ریزی برای کنکور هنر و سایر رشته ها را برای موفقیت در اولویت قرار داده اند.

بسیاری دانشجویان که به دلیل بیماری کرونا امکان مطالعه دروس و تحصیل را دارند علاقه مند به شرکت در کنکور هستند. این داوطلبان اکثر در نظام قدیم تحصیل نموده اند و تطابق منابع درسی خود با نظام جدید برایشان چندان راحت نیست بنابراین فارغ التحصیلان نظام قدیم بیش از 1000 درخواست برای تمدید کنکور به شیوه نظام قدیم را ارسال کرده اند.

رئیس سازمان سنجش در پاسخ به درخواست دانشجویان اعلام کرد که کنکور 99 آخرین سال برگزاری کنکور نظام قدیم بوده و امکان تمدید آن وجود ندارد.

دو سال برای برگزاری کنکور نظام قدیم کفایت می‌کند و به داوطلبان هم از یک سال پیش اطلاع ‌رسانی شده و می‌ توانند بر این مبنا برنامه‌ریزی کنند.

نحوه برگزاری کنکور 1400

نحوه طراحی سوالات کنکور 1400

کنکور 1400 اولین کنکوری است که برای نظام قدیم و نظام جدید سوالات یکسان بوده و براساس منابع درسی نظام آموزشی 6 – 3 – 3 مطرح می شود.

این مسئله برای کسانی که فارغ التحصیل نظام قدیم هستند و از تغییرات مبنای دروس نظام جدید آشنایی ندارند ایجاد سردرگمی کرده است. بنابراین طراحی سوالات کنکور سراسری یکسان بوده و براساس منابع نظام جدید خواهد بود. یعنی در کنکور یک نوع سوال از کتاب های پایه دهم، یازدهم و دوازدهم برای کلیه متقاضیان نظام جدید و قدیم مطرح خواهد شد.

تاثیر معدل در کنکور سراسری 1400

در سال های اخیر با مطرح شدن تاثیر معدل در کنکور سراسری برای افرادی که دارای معدل بالایی هستند یک امید برای موفقیت و برای افرادی که معدل پایینی دارند به یک دغدغه بزرگ تبدیل شده است.

دارندگان دیپلم نظام جدید یا قدیم و پیش دانشگاهی رشته های انسانی، ریاضی، تجربی و علوم و معارف اسلامی که یک یا چند درس خود را به صورت امتحان نهایی، سراسری یا کشوری داده اند، مشمول تاثیر معدل در کنکور سراسری می باشند. روند تاثیر معدل از سال 84 تا به امسال (99) مثبت ارزیابی شده است.

جمع بندی

با تصمیمات نظام آموزشی مبنی بر یکسان سازی سوالات نظام قدیم و جدید  بسیاری از افرادی که فارغ التحصیل نظام قدیم هستند دچار استرس برای مطالعه و برنامه ریزی تحصیلی شده اند.

اگرچه تطبیق با شرایط جدید سخت است ولی غیرممکن نخواهد بود. با برنامه ریزی صحیح و تلاش می توان منابع نظام جدید را به خوبی مطالعه کرد و از پس کنکور 1400 به خوبی بر آمد.

ما در این مقاله سعی کردیم نحوه برگزاری کنکور 1400 را برای دانشجویانی که قصد دارند در آزمون سراسری شرکت کنند شرح دهیم. در صورت هرگونه سوال در خصوص نحوه برگزاری و یا برنامه ریزی تحصیلی برای کنکور کارشناسان الو سلام مشاور آماده راهنمایی و کمک به شما عزیزان می باشند.

شماره تماس

محتوای جدول

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا