بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی

محتوای جدول

شروع هرکاری نیازمند دلیلی است که برای انجام آن ما را مصمم کند. اگر کاری را بی دلیل شروع کنیم با هر مانعی که سر راهمان قرار میگیرد متوقف می شویم و کار را رها می کنیم بنابراین قبل از اینکه به چگونگی بپردازید باید به چرایی توجه کنید.

به زبان ساده تر قبل از آنکه در مورد بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی صحبت کنیم از شما می خواهیم دلیل و هدف خود را از یادگیری زبان انگلیسی به طور واضح مشخص کنید.

هدف شما می تواند مهاجرت باشد یا اشتغال در یک حرفه یا حتی ارتباط با افراد خارجی و آشنایی با فرهنگ و ادبیات آنها که می تواند خیلی جذاب باشد.

پس از تعیین هدف به یادگیری روش هایی که می تواند در این مسیر راه گشا باشد بپردازید و مواردی را که شما را از مسیر دور می کند بپرهیزید.

در راستای این هدف در این مقاله سعی شده است شما را با روش هایی آشنا کنیم که در این مسیر یاری دهنده باشد.

این مقاله به موضوعات زیر می پردازد:

-مهارتهای چهارگانه در یادگیری زبان انگلیسی

-استفاده از زبان انگلیسی در کارهای روزمره

-روش حفظ لغات در یادگیری زبان انگلیسی

-نقش برنامه ریزی در یادگیری زبان انگلیسی

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی

 مهارتهای چهارگانه در یادگیری زبان انگلیسی

انسان موجودی چند بعدی است و دارای حواس پنجگانه می باشد پس بهتر است در هر کاری که انجام می دهید از اکثر حواس خود کمک بگیرید و تک بعدی پیش نروید.

در واقع با ایجاد تنوع در انجام کار، جذابیت آن را افزایش داده و از خستگی و فرسایشی شدن روح جلوگیری می کنید.

ضمن اینکه زبان انگلیسی دارای مهارتهای چهارگانه می باشد بنابراین بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی این است که از هر یک از مهارتها که با اکثر حواس پنجگانه ما مرتبط هستند کمک بگیریم و روش هایی را نیز برای هر یک به کار ببریم. درادامه هریک از این مهارتها را بررسی می کنیم.

مهارت Listening:

یک مهارت دریافتی است که از طریق قوه شنوایی پیام را دریافت می کند برای تقویت این مهارت از روش هایی زیر می توان استفاده کرد:

  • گوش کردن به فایل های صوتی
  • گوش دادن به موسیقی و شعر به زبان انگلیسی
  •  استفاده از پادکست ها
  •  شنیدن اخبار
  • دیدن فیلم ها و سریال ها

مهارت Speaking:

یک مهارت تولیدی است بدین معنا که با فراگیری آن می توانیم کلمات و جملاتی را تولید کرده و با دیگران حرف بزنیم یادگیری این مهارت از دغدغه های اصلی زبان آموزان است برای تقویت این مهارت می توان از روش های زیر بهره برد:

  • در کلاب ها، گروه ها و کانال ها عضو شوید و در آنجا به صحبت کردن بپردازید
  • فردی را پیدا کنید که بتوانید با او مکالمه انگلیسی داشته باشید
  • با شعر یا موسیقی هم سرایی کنید
  • متن ها را با صدای  بلند بخوانید

مهارت Reading:

یک مهارت دریافتی است که از طریق قوه بینایی کلمات و جملات را دریافت می کند که از طرق زیر می توان آن را تقویت کرد:

  • خواندن کتاب ها و داستان های کوتاه
  • خواندن مجلات و روزنامه های انگلیسی
  • خواندن مطالب اینترنتی و رجوع به وبلاگ ها
  • خواندن شعرها
  • خواندن بروشورها
  • مطالعه دستورات غذایی به زبان انگلیسی

مهارت Writing:

این مهارت مبتنی بر مهارت reading است یعنی اگر مهارت reading را نداشته باشید، مهارتwriting  را هم نمی توانید کسب کنید. برای تقویت این مهارت به موارد زیر دقت کنید:

  • برنامه ریزی خود را به زبان انگلیسی تنظیم کنید
  • برای خود وبلاگ بسازید
  • در کانال ها و گروه ها با افراد انگلیسی زبان چت کنید و اصطلاحات آنها را یاد بگیرید و با اصطلاحات و کلمات مخففی که به کار می برند آشنا شوید (دانستن این امور در ارتباط برقرار کردن با افراد خارجی می تواند خیلی کمکتان کند)
  • به نوشتن داستان های کوتاه بپردازید
  • مطلبی را که می خوانید به زبان انگلیسی خلاصه نویسی کنید
  • یک مطلب که میخوانید از آن سوال طرح کنید و به آن پاسخ دهید
  • به مکالمات انگلیسی گوش دهید و از آنها نت برداری کنید

همان طور که ملاحظه کردید می توانید از تمامی حواس خود کمک گرفته، راه های متنوعی را انتخاب کنید و به یک روش اکتفا نکنید.

در واقع یکی از علل ضعف دانش آموزان در زبان انگلیسی این است که از چشم و گوش و زبانشان برای یادگیری استفاده نمی کنند و تک بعدی عمل کرده یا بیشتر از یک حواس استفاده می کنند و این باعث می شود که صرفا در یک مهارت قوی شوند و درمهارتهای دیگر ضعیف بمانند.

بنابراین بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی این است که تمامی مهارتهای خود را پرورش دهید.

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی

استفاده از زبان انگلیسی در کارهای روزمره

اگر ما برای یادگیری زبان انگلیسی صرفا به انجام تمارین کتاب اکتفا کنیم، کمکی به ما نمی کند پس بهتر است زبان انگلیسی را با زندگی روزمره خود ترکیب کنیم اینک به ذکر مواردی می پردازیم که در واقع بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در خانه است.

  • اگر برای خرید به بیرون می روید، سعی کنید لیست خریدتان را به زبان انگلیسی تهیه کنید.
  • در شبکه های اجتماعی خود پست یا استوری به زبان انگلیسی بگذارید.
  • هنگام خواندن تابلو ها و علایم، آن را برای خود به زبان انگلیسی ترجمه کنید.
  • هنگام گوش دادن به موزیک به ترانه هایی که به زبان انگلیسی هستند گوش دهید در اینصورت هم لذت می برید هم به یادگیری پرداخته اید.
  • بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی این است که یادگیری را برای خود جذاب کرده و به یک سرگرمی تبدیل کنید بدین صورت که رشته مورد علاقه خود را به زبان انگلیسی دنبال کنید اگر به ورزش علاقه دارید به خواندن مجلات انگلیسی زبان در این حیطه بپردازید یا اخبار ورزشی انگلیسی زبان را گوش دهید.
    اگر به رشته خاصی مثل روانشناسی علاقه دارید سعی کنید کتاب هایی که در این حیطه به زبان انگلیسی هستند را مطالعه کنید و یا عضو کانال یا اینستاگرام روانشناس انگلیسی زبان شوید که هم مطالب مفید روانشناسی او را می آموزید هم زبان خود را تقویت می کنید.
  • برنامه روزانه خود را به زبان انگلیسی بنویسید و هنگام مرور برنامه و اهدافتان، با خود به زبان انگلیسی صحبت کنید
  • اگر به بازی های رایانه ای علاقه دارید انجام بازی هایی که به زبان انگلیسی هستند می تواند کمک کننده باشد. در این روش هم هیجان بازی را تجربه کرده و لذت می برید هم زبان انگلیسی خود را تقویت می کنید و هم با دوستانی آشنا می شوید که انگلیسی زبان هستند.

بنابراین با بکارگیری موارد فوق که بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در منزل می باشد می توانید زبان را سریع تر، آسان تر و لذت بخش تر بیاموزید.

روش حفظ لغات در یادگیری زبان انگلیسی

تا اینجا مواردی که در یادگیری مهارتهای چهارگانه زبان انگلیسی موثر بودند را نام بردیم اینک می خواهیم به این سوال که چگونه لغات زبان را حفظ کنیم پاسخ دهیم چون افزایش دایره لغات انگلیسی می تواند به روند یادگیری شما کمک کند.

  1. برای حفظ لغات سعی کنید آنها را به تنهایی یاد نگیرید بلکه در قالب جملات و با توجه به معنای آن یاد بگیرید چرا که در اینصورت اگر معنی لغت را فراموش کردید با یادآوری معنای جمله می توانید معنای لغت مورد نظر را به یاد بیاورید.
  2. رجوع به ریشه کلمه باعث می شود که لغت مورد نظر در ذهنمان بماند. به طور کلی ریشه یابی لغات از سریع ترین روش حفظ لغات انگلیسی به شمار می رود همچنین یادگیری مترادف کلمات نیز علاوه بر تاثیری که در حفظ کردن لغات دارد باعث می شود کلمات بیشتری را بیاموزیم و دایره لغات خود را افزایش دهیم.
  3. تصویر سازی و کد گذاری برای حفظ لغات بسیار موثر است و به عنوان بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی بکار می رود بدین معنا که با ساختن کدها و نشانه هایی از خود لغت و ارتباط دادنش با معنای فارسی آن، حفظ کردن آن را ساده تر و ماندگاری اش در ذهن بیشتر می شود. همچنین می توانید از حافظه تصویری خود برای حفظ لغات استفاده کنید بدین صورت که لغت و معنی آن را روی کاغذ نوشته و حداقل 15 ثانیه به آن نگاه کنید و بعد چشمان خود را ببندید و سعی کنید آنچه را که دیده اید به خاطر بیاورید.
  4. همچنین می توانید لغات را با صدای خود ضبط کنید و در زمان های مرده از آن استفاده کنید. استفاده از این روش حتی زمانی که چشم ها از خواندن خسته می شود می تواند کمک کننده باشد بخصوص اینکه موقع پخش صدا با کمک حافظه تصویری می توانیم لغت را در ذهن خود تصور کنیم.
  5. زمانی که بیرون می روید و چشمتان به یک لغت انگلیسی می افتد سریع آن را یادداشت کرده و در دفتری بنویسید حتی هنگامی که فیلم یا سریال خارجی تماشا می کنید اگر لغتی به کار برد که معنای آن را نمی دانستید، حتما آن را در دفتری یادداشت کنید. این روش باعث می شود لغات زیادی را فرا بگیرید و آن را از خاطر نبرید.

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی

علاوه بر نکات فوق ما برای شما پکیچی را فراهم کرده ایم که علاوه بر برنامه ریزی برای شما شامل روشی است که با استفاده از قانون تکرار می توانید لغات مهم و ضروری مثل 504، 600 یا 1100 واژه انگلیسی را در کمترین زمان ممکن بیاموزید.

همان طور که می دانید حفظ لغات و گسترش دایره آن می تواند به روند یادگیری شما کمک شایانی کند. در کنار این پکیج مشاورین ما با سالها تجربه در این زمینه همراه شما هستند تا هم بتوانید از پکیج مورد نظر برای حفظ لغات زبان انگلیسی بهره ببرید هم مشکلات مطالعاتی خود را مطرح کرده و با کمک مشاور آن را برطرف کنید.

نقش برنامه ریزی در یادگیری زبان انگلیسی

برنامه ریزی ابزاریست برای رسیدن به هدف که ما را از وضعیت کنونی به وضعیتی دیگر تغییر می دهد برنامه ریزی عاملی است که نه تنها در انجام کارهای روزمره و رسیدن به اهداف تحصیلی و شغلی کمک می کند بلکه در یادگیری زبان انگلیسی (به عنوان یک هدف) هم می تواند بسیار موثر باشد و بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی محسوب می شود.

درواقع ما به یک برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان انگلیسی نیاز داریم که شامل ساعات مطالعاتی معین باشد.

برای این منظور ما پکیجی را برای شما تهیه کرده ایم که به پارت هایی تقسیم شده که با انتخاب هریک از آنها تعداد ساعات مطالعه و با انتخاب هریک از جداول آن، زمان مطالعه را در روز مشخص می کنید و به این صورت هر روز به طور مشخص می دانید چه زمانی را برای این هدف باید قرار دهید.

علاوه بر این پکیج مورد نظر شامل نکات مهم برنامه ریزی هم می باشد و شیوه مطالعه را برایتان شرح داده است که با بهره گرفتن از آن می توانید به درستی مطالعه کنید و از خستگی حین یا بعد از مطالعه رهایی یابید.

همچنین در کنار پکیج می توانید از مشاوری متخصص کمک بگیرید که در این مسیر همراه شما باشد برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید و از مشاوره ما بهره مند شوید.

” الو سلام مشاور” در این زمینه با متخصصین برنامه ریز و مشاوران خود در کنار شماست.

شماره تماس

محتوای جدول

پیمایش به بالا