منابع کنکور فنی و حرفه ای 1403

منابع کنکور فنی و حرفه ای 1400

محتوای جدول

در میان داوطلبان کنکور فنی و حرفه ای، برخی به دلایل مختلف از جمله کمبود وقت برای مطالعه ضعف در یکی از دروس عدم مشاهده هر گونه پیشرفت پس از گذشت چند ماه و … و تصمیم می گیرند که یک الی دو درس از منابع کنکور فنی حرفه ای 1403 را از برنامه مطالعاتی خود خارج کنند و در روز کنکور درس مربوطه را سفید باقی بگذارند.

لازم به ذکر است که:

این دسته از داوطلبان نیز همچنان شانس قبولی در دانشگاه های معتبر را دارا می باشند، اما راه سخت تری در پیش دارند!

چرا که باید برای جبران لطمه درس کنار گذاشته شده، راه کارهای دیگری را در پیش بگیرند.

روشن است که موفقیت اصلی از آن داوطلبانی است که هرچه زودتر و با اطلاعات کافی راه خود را آغاز کرده باشند.

بهترین مشوق داوطلبان کنکور 1403 برای ادامه مطالعه داشتن یک برنامه عملی و مفید است که متناسب با توانایی های داوطلب تنظیم شده باشد و داوطلب را زود خسته و دل زده نکند.

منابع کنکور فنی و حرفه ای 1400

دوازده ساله شدن دیپلم هنرستانی ها چه مزیتی دارد؟

از سال 98 دیپلم هنرستانی ها نیز مانند شاخه نظری دوازده ساله شد، یعنی هنرستانی ها بعد از اتمام مقطع دوازدهم از هنرستان فارغ التحصیل می شوند.

با این که اولویت برای دانش آموزان شاخه فنی و حرفه ای ورود به دوره تکنسین و برای هنرجویان کاردانش ورود به بازار کار بعد از دیپلم است، دوازده ساله شدن دیپلم هنرستانی ها این امکان را به دانش آموزان می دهد که در صورت تمایل، برای ادامه تحصیل در دوره کارشناسی پیوسته، در کنکور سراسری شرکت کرده و در صورت قبولی وارد دانشگاه شوند.

دوره پنج ساله تحصیل هنرستانی ها چیست؟

از سال آینده هنرستانی ها، به ویژه دانش آموزان شاخه فنی و حرفه ای در بیشتر رشته ها به طور پیوسته بعد از فارغ التحصیل شدن از هنرستان، وارد دانشگاه فنی و حرفه ای می شوند و نیازی نیست در کنکور شرکت کرده و منابع کنکور فنی و حرفه ای را مطالعه کنند.

در این طرح دانش آموزان فنی و حرفه ای بسیاری از رشته ها، بعد از اتمام تحصیل در هنرستان وارد دوره تکنسین شده و بعد از دو سال تحصیل در دانشکده فنی و حرفه ای می توانند وارد بازار کار شوند. در این میان 5 رشته پرطرفدار شاخه فنی حرفه ای یعنی کامپیوتر، حسابداری، تربیت بدنی، الکتروتکنیک و مکانیک خودرو برای ورود به دانشکده فنی و حرفه ای باید در کنکور فنی حرفه ای که ثبت نام آن از خرداد 1403 آغاز خواهد شد شرکت کنند ولی بقیه رشته ها صرفا بر اساس معدل اکتسابی وارد دانشکده فنی حرفه ای خواهند شد.

همان طور که گفته شد، هدف در شاخه فنی و حرفه ای تربیت تکنسین است و با اجرایی شدن این طرح در بسیاری از رشته ها، این هدف محقق می شود.

منابع کنکور کاردانی هنرستان های فنی حرفه ای 1403

رشته الکتروتکنیک

رشته الکتروتکنیک رشته ای است که در آن مباحثی همچون برق، سیم کشی ساختمان، برق صنعتی، اصول اندازه گیری الکتریکی و ماشین های الکتریکی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

هنرجویان این رشته پس از گذراندن دوره تحصیلات عالی این رشته قادر خواهند بود تمامی امور مربوط به سیم کشی ساختمان، سیم پیچی ترانسفورماتورهای فشار ضعیف و انواع دیگر ماشین‌های الکتریکی را با تسلط کامل انجام دهند.

ضرایب و مواد امتحانی این رشته تحصیلی را می توانید در مقاله رشته الکتروتکنیک فنی حرفه ای مشاهده فرمایید.

منابع کنکور کاردانی فنی حرفه ای الکتروتکنیک 1403

رشته کامپیوتر

رشته کامپیوتر یکی از رشته هایی است که تعداد متقاضی بیشتری نسبت به سایر رشته های فنی حرفه ای دارد.

این امر بدان دلیل است که این رشته بازار کار گسترده تری دارد و رویکرد جهانی نسبت به پیشرفت دنیای فن آوری اطلاعات و استفاده از دیجیتال مارکتینگ ها روز افزون است.

طراحی و گرافیک، برنامه نویسی، طراحی مدارات منطقی پایه سخت افزار، تکنولوژی رایانه، شبکه های کامپیوتری و تحلیل داده در سیستم های کامپیوتری از جمله گرایش های این رشته است.

مختصات ضرایب و درس های این رشته را می توانید در مقاله رشته کامپیوتر فنی حرفه ای مشاهده فرمایید.

منابع کنکور کاردانی فنی حرفه ای کامپیوتر 1403

رشته مکانیک خودرو

رشته مکانیک خودرو جزو رشته های فنی و در ارتباط مستقیم با صنعت است. فارغ التحصیلان این رشته قادر خواهند بود تعمیرات انواع اتومبیل را به درستی و به صورت کامل انجام دهند.

شغل مکانیک خودرو و یا تکنسین و کارشناس مکانیک از جمله عناوین شغلی هستند که پس از گذراندن این رشته به افراد اعطا می شود.

رشته مکانیک خودرو دارای دو دسته دروس تئوری و دروس کارگاهی و عملی میباشد.

برای اطلاع از ضرایب و دروس تخصصی این رشته می توانید مقاله مربوط به رشته مکانیک خودرو را مطالعه فرمایید.

منابع کنکور کاردانی فنی حرفه ای مکانیک 1403

منابع کنکور فنی و حرفه ای 1400

رشته تاسیسات مکانیکی

رشته تاسیسات مکانیکی یکی از رشته هایی است که به طور تخصصی به نیاز های اولیه یک ساختمان در حال ساخت و تاسیسات آن می پردازد.

تامین گرمایش و سرمایش و آبرسانی به تمامی نقاط مورد نظر در یک ساختمان از جمله مواردی است که در این رشته مورد آموزش قرار داده می شود.

همچنین محاسبه و طراحی و راه اندازی کلیه تجهیزات ساختمانی مهارتی است که پس از گذراندن این دوره، افراد قادر به انجام آن خواهند بود.

برای کسب اطلاعات تخصصی تر پیرامون ضرایب و جزییات رشته تاسیسات مکانیکی می توانید مقاله آن را مطالعه فرمایید.

شرایط پذیرش کاردانی فنی حرفه ای تاسیسات 1403

نقشه کشی معماری

نقشه کشی معماری عنوان رشته ای است که در آن افراد توانایی نظارت بر امور زیبایی ساختمان، نقشه کشی نقشه های سازه ای، نقشه کش معماری داخلی و کنترل کیفی ساختمان ها و اجرای معماری آن ها را کسب می کنند.

دروس تخصصی این رشته شامل مبانی طراحی و معماری و عناصر و جزئیات ۱ و دیگر دروس است.

به منظور آگاهی از دروس تخصصی این رشته و ضرایب آن ها در کنکور سراسری، مقاله تخصصی نقشه کشی معماری را مطالعه فرمایید.

شرایط پذیرش کاردانی فنی حرفه ای معماری 1403

رشته حسابداری

رشته حسابداری شاخه فنی و حرفه ای به آموزش کلیات محاسبه ای و دروسی از جمله کلیات اقتصاد، اصول حسابداری، روش های آماری، بازرگانی و رایانه ای و … می پردازد.

فارغ التحصیلان این رشته پس از پایان دوره آموزشی خود توانایی انجام تمامی امور مربوط به رسیدگی به اسناد و صدور آن ها، امور حسابداری موسسات و سازمان ها و تنظیم دفاتر مالی مجموعه ها را دارند.

مطالعه ی مقاله رشته حسابداری می تواند برای کسانی که به دنبال جزئیات و ضرایب دروس تخصصی آن در رشته حسابداری هستند،‌ مفید باشد.

منابع کنکور کاردانی فنی حرفه ای حسابداری 1403

رشته تربیت بدنی

رشته تربیت بدنی یکی از رشته هایی است که در آن از علوم مختلف برای تقویت و تربیت جسم و روان استفاده می شود.

آشنایی و تسلط بر جنبه های مختلف جسم انسان در حد یک پیراپزشک یا پزشکیار از جمله توانایی های فارغ التحصیلان این رشته است.

گذراندن دوره های عملی و علمی این رشته الزامی و ضروری است. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون ضرایب دروس تخصصی و جزئیات رشته تربیت بدنی، مقاله رشته تربیت بدنی شاخه فنی و حرفه ای را مطالعه فرمایید.

منابع کنکور کاردانی فنی حرفه ای تربیت بدنی 1403

رشته گرافیک

یکی از مهمترین رشته های کاربردی در عرصه ی تبلیغات کالاها، گرافیک است.

ترکیب خطوط و رنگ ها و نحوه ی چیدمان و طراحی آن ها سبب دیده شدن بسیاری از محصولات و خدمات می شود و طبیعتا فروش و درآمد بیشتر را عاید تولید کنندگان می کند.

فارغ التحصیلان رشته گرافیک توانایی انجام کلیه امور مربوط به هنرهای تجسمی، طراحی، رنگ شناسی، مبانی تصویر سازی و پایه و اصول صفحه آرایی را دارند.

برای اطلاع از دیگر جزئیات این رشته می توانید مقاله رشته گرافیک شاخه فنی حرفه ای را مطالعه فرمایید.

شرایط پذیرش کاردانی فنی حرفه ای گرافیک 1403

رشته صنایع غذایی

صنایع غذایی عنوان رشته ای است که در آن ریشه یابی مواد خام غذایی و نحوه تولید و فرآوری آن ها مورد بررسی و شناخت قرار می گیرد.

تامین نیازهای مصرف کنندگان مواد غذایی و کاهش اثرات نامطلوب و زیان بار رشد بی رویه جمعیت از جمله اهداف رشته صنایع غذایی فنی حرفه ای است.

دروس اختصاصی این رشته میکروبیولوژی و زیست و آزمایشگاه و … است.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر و جزئیات دقیق تر از این رشته پیشنهاد می کنیم مقاله رشته صنایع غذایی شاخه فنی حرفه ای را مطالعه فرمایید.

شرایط پذیرش کاردانی فنی حرفه ای صنایع غذایی 1403

اهمیت بودجه بندی و اطلاع از ضرایب دروس فنی حرفه ای در کنکور سراسری

همواره داشتن اطلاعات صحیح و موثق پیرامون بودجه بندی دروس تخصصی رشته های مختلف فنی و حرفه ای، نوید بخش کسب موفقیت برای داوطلبان شرکت در کنکور سراسری این رشته ها است.

بررسی و شناخت صحیح از دروس پر تکرار سبب تکیه بیشتر دانش آموزان بر روی این سری از مباحث درسی می شود . شانس بدست آوردن رتبه بهتر در میان نتایج کنکور را نصیب داوطلبان می کند.

تمرکز بر روی سوالات پر تکرار که اصطلاحا به آن ها منابع بودجه بندی کنکور سراسری نیز می گویند و بدست آوردن آن ها از طریق مراکز مشاوره تحصیلی معتبر، یکی از راه های قبولی در رشته مورد علاقه در دانشگاه مورد نظر است.

مشاوران الو سلام مشاور با آگاهی از تمامی جوانب و ضرایب دروس تخصصی رشته های فنی حرفه ای شما را برای رسیدن به هدف نهایی تان در کنکور سراسری یاری می کنند.

منابع کنکور فنی و حرفه ای 1400

رشته های فنی و حرفه ای که با کنکور دانشجو می پذیرند کدامند؟

 رشته هایی که با کنکور دانشجو می پذیرند و داوطلبان باید برای قبولی در کنکور منابع کنکور فنی و حرفه ای 1403 را مطالعه کنند، عبارتند از:

کامپیوتر، حسابداری، تربیت بدنی، الکتروتکنیک و مکانیک خودرو

همان طور که گفته شد، اولویت این است که هنرجویان کاردانش بعد از فارغ التحصیل شدن از هنرستان و اخذ مدرک دیپلم وارد بازار کار شوند.

اما اگر دانش آموزی تمایل داشته باشد وارد دوره تکنسین شود باید حد نصاب نمره را کسب کند.

لازم به ذکر است دو سوم ظرفیت مربوط به دانش آموزان فنی و حرفه است و کاردانشی ها ظرفیت محدود تری دارند.

شما داوطلبان عزیز می‌ توانید با مشاوران متخصص و مجرب الو سلام مشاور تماس بگیرید، تا در مورد منابع کنکور فنی حرفه ای 1403 اطلاعات لازم را کسب کنید و یک برنامه عملی متناسب با توانایی هایتان دریافت کنید.

شماره تماس

محتوای جدول

پیمایش به بالا
برای دریافت مشاوره کلیک کنید