کارنامه اولیه کنکور سراسری 1403

کارنامه اولیه کنکور سراسری 1401
محتوای جدول

کارنامه اولیه کنکور سراسری 1403 از طریق سایت سازمان سنجش در اوایل مرداد ماه اطلاع رسانی می شود. زمانی که کنکور سراسری برگزار می شود و داوطلبان در آن به رقابت می پردازند، نتایج اولیه آن از طریق سایت sanjesh.org اعلام شده و پس از آن کسانی که مجاز به انتخاب رشته هستند می بایست فرم انتخاب رشته را تکمیل کرده و ارسال نمایند.

کارنامه اولیه معمولا شامل نمره کل کسب شده توسط داوطلب و رتبه تعیین شده او بر حسب نمره است. همچنین ملاک های دیگری همچون سهمیه ها و امتیازات نیز دراین رتبه لحاظ می شوند.

در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با کارنامه اولیه کنکور سراسری 1403 آشنا کنیم و پیرامون زمان اعلام نتایج و نحوه مشاهده نتایج اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

در ادامه با موضوعات زیر با ما همراه باشید:

کارنامه اولیه کنکور سراسری 1401

ویژگی های کارنامه اولیه کنکور سراسری 1403

یکی از مهمترین اقداماتی که پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری می بایست توسط داوطلب و مشاور تحصیلی او انجام شود، تحلیل کارنامه کنکور سراسری اولیه او است. این اقدام به منظور شناخت دقیق وضعیت داوطلب و رتبه ای است که او کسب کرده است.

در برخی از موارد داوطلبان با این سوال روبرو هستند که مجاز به انتخاب رشته یعنی چه و در صورتی که فرد مجاز به انتخاب رشته نشود چه مسیری را می بایست طی کند؟

در پاسخ به این سوال می بایست گفت که مجاز به انتخاب رشته یعنی کسب رتبه و نمره کلی که بواسطه آن بتوان در یک یا چند کد محل و کد رشته در دانشگاه های مورد نظر پذیرفته شد.

کسی که مجاز به انتخاب رشته نشود می تواند برای کنکور دانشگاه آزاد اقدام کند و یا در رشته های بدون کنکور دانشگاه ها ثبت نام کند.

کسانی که مجاز به انتخاب رشته می شوند با دریافت کارنامه یک سری از اطلاعات و مشخصاتی که مربوط به وضعیت کنکور و نمرات آنان است را دریافت می کنند.

از ویژگی های کارنامه اولیه کنکور سراسری 1403 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کارنامه اولیه به عنوان مبنای عمل برای انتخاب رشته و دانشگاه محسوب می شود.
  • در کارنامه اولیه اطلاعات شخصی فرد و اطلاعات تحصیلی او درج شده است.
  • در کارنامه اولیه وضعیت فرد پیرامون مجاز و یا غیر مجاز برای انتخاب رشته نیز در دوره های مختلف دانشگاه سراسری و سایر دانشگاه ها مشخص می شود.
  • کد های مورد نظر برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز در کارنامه اولیه سراسری موجود است.
  • درصد و رتبه ای که داوطلب در رقابت با سایر افراد کسب کرده در این کارنامه درج شده است.
  • سهمیه ها و تراز های علمی هم پارامتر دیگری است که می توان در کارنامه اولیه کنکور سراسری آن را مشاهده کرد.

زمان اعلام نتایج و ارائه کارنامه اولیه کنکور 1403

به طور کلی زمان اعلام نتایج اولیه و ارائه کارنامه نخستین کنکور سراسری در روزهای نخستین مرداد ماه هر سال صورت می گیرد.

بسیاری از داوطلبان پس از دیدن نمره کسب شده و رتبه ای که از این آزمون کسب کرده اند دچار ابهام می شوند که آیا انتخاب رشته کنم یا نه؟

این ابهام در صورتی است که داوطلب رتبه ای که مد نظرش بوده را کسب نکرده و یا نیاز به تلاش بیشتری برای کسب رتبه بهتر برای قبولی در رشته ای که احتمال می دهد نیاز به رتبه بهتری دارد بوجود می آید.

یکی از اقداماتی که هر داوطلب پس از اعلام نتایج می بایست انجام دهد، انتخاب رشته در بازه زمانی مشخص شده و ارائه آن در سایت است.

تمامی این فرآیند ها می بایست در زمانبندی اعلام شده انجام شوند و در صورتی که تاخیری در این زمینه ایجاد شود عواقب آن غیر قابل جبران و بر عهده داوطلب است.

دیگر ابهامی که برای داوطلبان عمدتا وجود دارد این است که اگر انتخاب رشته نکنیم چه می شود؟ در صورتی که داوطلبی انتخاب رشته نکند، به منزله عدم تمایل او برای حضور در دانشگاه تلقی می شود و او فرصت این را دارد که در سال بعد نسبت به شرکت در کنکور به صورت مجدد تلاش کند.

کارنامه اولیه کنکور سراسری 1401

روش مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری 1403

برای دیدن کارنامه اولیه انجام یک سری از اقدامات لازم و ضروری است. شما داوطلبان عزیز می توانید هم چنین پس از دیدن کارنامه اولیه خود اقداماتی از جمله انتخاب رشته و سایر موارد را انجام دهید.

داشتن اطلاعاتی پیرامون نحوه اعتراض به نتایج اولیه کنکور سراسری و یا تجدید نظر پیرامون آن نیز در این مسیر بسیار مفید واقع می شود.

برای دیدن کارنامه اولیه کنکور می توان مراحل زیر را انجام داد:

  • در ابتدا هر داوطلب می بایست به سایت سازمان سنجش مراجعه کند.
  • پس از ورود به سایت انتخاب گزینه سراسری از میان گزینه های موجود لازم است.
  • در صفحه جدید هر فرد می بایست گزینه اول یعنی کارنامه اعلام نتایج اول آزمون سراسری را انتخاب نماید.
  • با ورود به صفحه جدید داوطلب ملزم به وارد کردن اطلاعات شخصی خود برای ورود به سایت است.
  • استفاده از روش اول منوط به داشتن شماره شناسنامه و سال تولد و همچنین شماره داوطلبی است.
  • استفاده از روش دوم منوط به داشتن شماره پرونده و کد رهگیری و شماره شناسنامه است.
  • استفاده از روش سوم منوط به داشتن شماره پرونده وشماره شناسنامه و شماره سریال شناسنامه است.
  • نهایتا با ورود به سایت هر داوطلب می تواند کارنامه اولیه کنکور خود را مشاهده نماید.

لزوم بهره گیری از مشاوران پس از اعلام نتایج کنکور 1403

از مهمترین و سرنوشت ساز ترین مراحلی که در زندگی هر داوطلب ورود به دانشگاهی وجود دارد، مرحله انتخاب رشته است.

بهره مندی از مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری یکی از مهمترین پارامترهایی است که سبب کسب موفقیت برای فرد و کاهش میزان خطاهای ناشی از عدم اطلاع فرد از این روند است می شود.

بهره گیری از راهنمایی های مشاوران می تواند در مسیر انتخاب رشته بسیار مفید باشد زیرا یک مشاور آگاه تمامی مراحل انتخاب رشته متناسب با میزان رتبه کسب شده توسط داوطلب را می داند و با داشتن تجربه کافی می تواند تحلیل درستی از موقعیت او و فرصت های پیش روی داوطلب داشته باشد.

برخی از داوطلبان پس از دیدن کارنامه خود که در آن مجاز به انتخاب رشته نشده اند دچار این سوال می شوند که اگر مجاز به انتخاب رشته نشویم چه می شود؟

راه های بسیار زیادی برای ادامه تحصیل در دانشگاه های مختلف بدون کنکور و با عدم مجاز شدن در کارنامه سراسری وجود دارد که دانستن آن ها در گرو استفاده از خدمات مشاوره کنکور سراسری است.

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با جوانب مختلف کارنامه اولیه کنکور سراسری 1403 آشنا کنیم و پیرامون اطلاعات درون کارنامه دانستنی های مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

همچنین به معرفی روش های مشاهده کارنامه سراسری و زمانبندی خاص آن برای دستیابی به کارنامه و روند انتخاب رشته پرداختیم.

در صورتی که پیرامون موارد فوق دچار ابهام و یا سوالی هستید و یا نیازمند به دریافت مشاوره های تخصصی در این زمینه اید پیشنهاد می کنیم با مشاوران ما در مرکز الو سلام مشاور تماس حاصل فرمایید.

الو سلام مشاور پایگاه امن و اطلاع رسان دقیقی است که شما را در دستیابی به موفقیت های تحصیلی حمایت و هدایت می کند.

شماره تماس

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا